Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '21

 
Kategori
Edebiyat
 

Edebiyat Arkeologları

Bu yazı, o‘kutsal’ işi edinenlere bir mektup, ithaf...

İnternetsiz yaşamak ‘Şimdi Çağ’ımızda, oldukça zor. Ahengi iyi yakalamak önemli ama. İnternet, senin bedeninin parçası oluyorsa/olmaya çalışıyorsa, sorun! 

İnternetin hayatımızdaki önemini bilenlerdenim çok şükür, burun kıvıranlardan hiç olmadım. Facebook örneğin… Facebook deyip geçme(!)meli, kimi “edebiyat arkeologları” yazınımızın tanınmış-tanınmamış yazarlarını, bu gibi ortamlarda gündeme taşıyorlar. 

Hangi gündem? 

Benim gibi “meraklı okur”un gündemi elbette. Öte yandan, unutulmuş bir edebiyatçının eserlerini sosyal medyada tartışma olanağı da sağlanmış oluyor. Kim bilir, bu tartışma sonrası o yazarın kitapları da okunuyor. Bunu önemli buluyorum.

Dergiler, kitap ekleri ne güne duruyor diyebilirsiniz, lakin “sıcak bilgi” insana iyi gelmiyor da değil... “Meraklı okur” peşine düşüyor bu kitapların/yazarların, sonuç itibariyle.

Edebiyat arkeologları, “yazar/yazar adayı” ya da “okur” olabiliyorlar. Yalnızca paylaşım olsun diye kitapları olduğu gibi yapıştıranlar var. Evet, olduğu gibi, belki de hiç okumadılar o kitapları. Ne fark eder; okumak isteyenlere bir kanal açıyorlar. Az şey mi?

Açıkçası, hiç okumadığım, ismini dahi işitmediğim, yalnızca kimi yıllanmış edebiyat dergilerinde silik bir iz bırakmış edebiyatçılarımızı burada tanıdım ben. Galiba, iyi bir dergi okuru olmadığım da böylece çıkmış oldu ortaya. İşte kazı da böyle başlıyor ya zaten. 

Facebook’ta gördüğün bir kitap, beni eski dergiler arasında gezintiye çıkarabiliyor.

Okur olmaya,”  nitelikli bir okur” olmaya çalışmak gibi bir aşkın peşine de böyle böyle düştüm ben. Evimde internet olmadığı yıllarda, dergilerle yetiniyordum hâliyle. Ama şimdi, en azından internet var, "edebiyat arkeologları" var. Gündemden uzak durmak nerdeyse imkânsız.

Şimdilerde yeni-eski edebiyatı (edebiyatın eskisi mi olur, benimki de laf.) buradan da takip ediyorum. Edebiyat arkeologları buradalar. Aslında o arkeologlar bir aracı benim için; asıl kaynağın bilgisine ulaşmamı sağlayan kişi ya da kişiler; bir nevi kazı alanının tozunu-toprağını yutan; ismi-cismi duyulmayanlar. 

Bu yazı onlara bir selâm.

02.02.2014

 

 

 
Toplam blog
: 4
: 27
Kayıt tarihi
: 18.12.21
 
 

1980'de İzmir'de doğdu. Uluslararası bir vapur acentesinde dört yıl çalıştı. Biletix'te iki yıl k..