Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '12

 
Kategori
Edebiyat
 

Edebiyat notları 1

Edebiyat notları 1
 

• Şiir Defteri - Şiir ve Hayat 2010

Belki daha önce de yazmıştım ama yinelemekte fayda görüyorum: ne zaman kendimi kötü hissetsem kitaplara sığınırım. Bütün stresimi alır kitaplar. Kitaplığımdan uzak olduğum için evdeyken aynı duyguyu yaşayamıyorum. 
 
Sığınamıyorum kitaplarıma… O yüzden belki de biraz stresliyim bu aralar.
 
Yaklaşık bir saatimi kitaplarla geçirdim ama kitap almadan çıktım kitapevinden. Sadece Üç Nokta dergisinin 2010 Bahar tarihli 3. sayısını aldım. Derginin hediyesi olan “Şiir Defteri – Şiir ve Hayat 2010” adlı yıllık için.
 
Her yıl “Şiir Defteri”ni ve “YKY Şiir Yıllığı”nı takip ederim. Bir yıl boyunca Türk şiirindeki gelişmeleri ve ön plana çıkan şiirleri toplu halde gözden geçirmek bana büyük keyif verir.
Şiire gönül vermiş biri olarak Türk şiirinin son zamanlarda neler üzerinde yoğunlaştığını, şairlerin ne tür şiirlerle kendilerini ifade etmeye çalıştığını ve şiirdeki yenilikleri görmeme sebep oluyor şiir yıllıkları. Ve tabii ki her şiirde olduğu gibi şiir yıllıklarındaki şiirler de bende şiir yazma isteği uyandırıyor.
 
• E dergisinin 2003 yılında yayınladığı bir edebiyat yıllığı vardı. Sadece şiire değil, denemeye ve öyküye de yer vermişti. Romanlar üzerine yazılan eleştirileri de sayfalarına taşımıştı. Bir yıl boyunca edebiyat ortamında yaşananların nabzını tutmuştu ve yıllar sonra bile geriye dönüp okunan bir seçki yayınlamıştı. Tekrar aynı düzeyde yıllıklar yayınlansa. Sadece şiire değil edebiyatın tüm alt dallarına yer verilse…
 
• Eskiden Adam yayınlarının şiire yaptığı katkıyı son yıllarda YKY üstlenmiş durumda. Özellikle Enis Batur yönetiminde Türk şiirinin önemli şairlerinin, hemen hemen tamamının, kitaplarını yayınladılar. Dünya şiirinden de seçki örnekler sunmaya çalıştılar. Enis Batur sonrasında da bu anlayış devam etti. Şimdilerde Kırmızı Yayınları da YKY gibi şiire öncelik veriyor. Türk ve dünya şiirinin önemli örneklerini Türk okurunun önüne getirerek şiire büyük katkı yapıyor. Umarım en kısa zamanda yeni yayınevleri de şiire daha fazla önem vermeye başlar.
 
Tuna BAŞAR
 
http://geceedebiyat.blogspot.com
 
Toplam blog
: 250
: 411
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

1985 yılının soğuk bir Ocak sabahında gözlerimi dünyaya açmışım. Gerçek ismim Mustafa. Sıradanlık..