Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '10

 
Kategori
Kent Tarihi
 

Edirne tabyaları

Edirne tabyaları
 

şükrü paşanın vasiyeti


Uzun bir aradan sonra herkese merhaba.

Bunca yaş yaşadım ama bu yıl ki sıcak gibi sıcağı yaşamamıştım... Bizim buraların sıcağı belldir, ama bu sene adeta cehennemi yaşadık. Marmara geceleri serin olur düşüncesi ile İstanbul'a gittim. İstanbul buradan da beter çıktı. Üstelik nemi ile bizimkine rahmet okuttu. Oradan Edirne'ye kadar uzandım. Sağ olsun arkadaşlar o cehennem sıcağında görülmesi gereken yerleri bana gezdirdiler. Anlıyacağınız kültür gezisini de araya sıkıştırdım .

Yeri geldikçe sizlerle konu ve görselleri paylaşmaktan zevk duyacağım.

Tabyalar denince ilk aklımıza gelen Erzurumdaki Aziziye Tabyalarıdır. Meğer Edirnede de ''Edirne Tabyaları ''varmış.

Balkan Savaşında Bulgar Mezaliminin yaşandığını belge ve resimlerle anlatan serginin yapıldığı bu kutsal topraklarda duygu yoğunluğunu yaşamamanın imkanı yok.

Hani birileri nin ''Askerlik yan gelip yatma yeri değildir'' fetvasının ne denli doğru!!!! olduğunu burada bir kere daha anladım!

Evet Türk askeri işte buralarda yan gele gele yatmışl ve vatan uğrunda bugünküler gibi şehit olmuşlar.

Tabyalara girişte Edirne Müdafii Şükrü Paşa'nın Mezarı bizi karşıladı. Bu mezar taşı üzerindeki vasiyetinde;

-Düşman hatları geçtikten sonra ölürsem, beni mezara koymayın

-Etimi itler ve kuşlar çekeçeke yesinler.

-Fakat müdafaa hattımız bozulmadan şehit olursam

-kefenim, lifim sabunum çantamdadır.

-Beni bu mahale gömeceksiniz

-ve gelen nesiller üzerime abide dikecekler.

Yazısını ibretle okudum.

Daha sonra sırası ile yer altında vatan savunmasından örnekleri gezerken

Askerin günlük iaşesi dikkatimi çekti

1. gün hoşaf ekmek

2. gün hoşaf ekmek

3.gün hoşaf ekmek

daha sonra kumlu ekmek, ağaç kabukları. Daha sonra çarıklar, leşler...

Bu nasıl bir vatan sevdasıdır ki bunca yokluğa, yoksulluğa rağmen düşmana karşı durabilmişler.

Allah onlardan razı olsun mekanları Cennet olsun.

Edirne'ye yolunuz düşerse Tabyalara gitmemezlik yapmayınız. Bu kutsal vatan toprağını ziyaret ederken inanıyorum ki sizler de bambaşka hislerle dolup taşacaksınız.

Sağlıkla kalınız.

 
Toplam blog
: 81
: 646
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

1948 doğumluyum. Emekli öğretmenim. Halen bir rehabilitasyon merkezinde çalışıyorum...