Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '12

 
Kategori
Blog
 

Editörün zulmü varsa blogcunun da Facebook'u var!

Editörün zulmü varsa blogcunun da Facebook'u var!
 

“749071 numaralı blog üyesi; yani efendim bu satırların vefalı yazarı aldığı bazı duyumlar neticesinde hemen harekete geçer. Facebook denilen o acayip sitede,  ‘ Vefasız M.Blog’un cefakâr emekçileri’ söylemi altında bir kumpas yürütüldüğünden kuşkuludur! 6 yıllık duyarlı bir üye olarak hemen telefona sarılır ve Başak Temiztaş Hanımı arar…”

Demek hemen Başak Hanımı aradınız, Sayın Culduz?

Tabii Ferhunde Hanım; Ahmet Balcı’yı arayacak değildim herhalde!

Eee, anlatın bakalım?

Telefona narin sesli genç bir hanım çıktı.  Hemen kendimi tanıttım ve Başak Hanımla acil olarak görüşmem gerektiğini söyledim. “Buyurun ben Başak Temiztaş” deyince şaşırdım tabii.

Niye şaşırdınız?

Ben daha otoriter bir ses bekliyordum Allah için… Ne de olsa o kadar uyarı almışım kendisinden. Neyse efendim, Facebook şeyindeki bu “Vefasız M.Blog’un cefakâr emekçileri”  adı altında yürütülen yıpratma kampanyasını kendisine özetledim.

Nasıl karşıladı?

“Normaldir,  Ümit Bey; bunlar demokratik tepkilerdir” deyince biraz bozuldum haliyle.

Sizce normal değil mi?

Değil tabii! MB sitesi niye vefasız oluyor?  Diyelim ki vefasız! Üyeler neyin cefasını çekiyorlar? Hem sonra MB’de bir blog kategorisi var! Facebook’larda slogan atacağına otur derdini anlat. Anlat ki biz de bilelim. Öyle ya; gerekirse destek de verelim.

Kimlerden şüpheleniyorsunuz?

İsim vermek pek doğru olmaz ama perde gerisindeki güç Sabiha Rana Hanım gibi geliyor bana.  Ahmet Balcı’yı da göz ardı etmemek gerekir. Zira pek sever böyle organizasyonları. Hatırlarsanız “Hepimiz Filozofuz ama MB kıymetimizi bilmiyor” diye bozguncu bir şebeke oluşturmuştu Facebook şeyinde. Yüzlerce üyeyi etrafına toplamıştı. Asıl dikkat çekici olay, MB’deki “ulusalcı” grubun bu tür hareketlerin içinde olması. Gördünüz işte… Muzaffer Cellek büyüğümüz geçenlerde ültimatom gibi bir yazı yazarak “MB İdaresi artık kesenin ağzını açmalı” dedi.

Amaçları ne sizce?

Ne olacak Ferhunde Hanım… Yazı başına 50 Avro alıyoruz ya; ona göz dikmişler işte.  “Culduz’a var bize yok mu?” diyemediklerinden “Çilekeş emekçiler” söylemine sığınıyorlar. MB idaresine yazdıkları maillerden haberim yok sanıyorlar.

İyi ama size var, onlara yok! Adaletsiz bir durum değil mi?

Değil tabii! Açın bakın lütfen benim “hakkımda” bölümüme… Ben onlar gibi “ Ben burada amatörce paylaşmak için bulunuyorum” diye yazmadım ki profilime. Hem iki lafından biri “paylaşmak” olsun, hem de Culduz’un nafakasına göz dik!  Allah’tan reva mı bu!

E pek; MB idaresi ne diyor bu duruma?

Ne diyecek efendim; “Culduz şakacıktan yazıyor, ironi yapıyor” diyorlar işte. Olan da bize oluyor tabii.

Hayırdır; artık ödeme yapmıyorlar mı?

Altı üstü 50 Avro Ferhunde Hanım. Vergisi de bana ait. Senelerdir bu böyle.  Aslında ben Başak Hanımı şey için aramıştım.

Ne için?

 Yazı başına aldığım ücrete makul bir zam isteyecektim ama Başak Hanım “demokratik tepkilerdir, normaldir” deyince konuyu açamadım tabii.

Bundan sonra ne yapmayı düşünüyorsunuz

Zam olmadığına göre bol bol yazıp sürümden kazanmayı düşünüyorum, Ferhunde Hanım. Ben öyle "Yazmam haa; Giderim haa; yazılarıma ara veririm haa" blöfleri yapamam.

Başka?

Bir de “Editörün zulmü varsa, blogcunun Facebook’u var” adı altında bir harekete önderlik etmek istiyorum ama pek şansım yok tabii. Benim peşimden gelebilecek ”profesyonel” MB üyeleri yok. Benim kadar olmasa da yazı başına ücret alan bir Celal Çelik, bir Kerem Oğuz, Bir Başak Altın ve bir Ayda maalesef artık yazmıyorlar.

Peki, Sayın Culduz. İnşallah başarırsınız. Söyleşi için teşekkürler.

Ben teşekkür ederim efendim; güzel pazarlar.

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..