Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '09

 
Kategori
Basketbol
 

EFES PİLSEN' in hali

David Blatt takımdan gönderilip tekrar Sn. Ergin Ataman ile başlanan sezonda bir Eurolig maçı sırasında sn. yorumcu (bu kez ismi bilerek yazmıyorum çünkü bu sözün yer aldığı kaydı okuyucularıma belgelemem yorumcunun teyidi dışında olası değil ama kesin olarak doğru yazıyorum) "Ergin Blatt sonrası o kayıtsız hücum hezimetinin sonuçlarını en kısa sürede toparlayacaktır" dedi. Toparlayıcı Ergin Ataman' lı Efes ilk kez tam döküldü anımsayın o sezon. Artık sorunun oyunucuda değil sistemde (Sn. Ataman' ın, Sn. Tanjeviç' in ve dahi tüm basketbol camiasının) basketbol anlayışında olduğunu yazmaktan yoruldum. Şimdi size bu yılki Efes kadrosundan sadece yabancı oyuncularını yazayım. Thornton, Kasun, Smith, Santiago, Rakocevic, Nachbar, Shumpert. Elinizi vicdanınıza koyun, bu 7 isimden hangisini veya birkaçını aynı anda hangi üst düzey Eurolig teknik direktörü kadrosunda istemez.

Şimdi gelin Efes' e. Eskiye oranla bazı oyuncularını kaybeden (bu arada bildiğim kadarı ile teknik direktörü Messina' yı da veren) CSKA ' ya ilk maçta normal sürede ancak 65 sayı atıldı. Uzatmada bence hakemin doğru kararı ile (ama o kararı Eurolig' de bizim lehimize vermezler) devam eden hücum 3 sayı ile son buldu ve Efes kazandı. Ertesi gün ise taşlar yerine oturdu ve Efes kaybetti. Bu da yetmedi Daniel Santiago (ki sadece Eurolig maçlarında oynayacak) iki gün üst üste kasti faul yaptı. İkinci gün aynı hareketi yapabilmesi 1. günden uyarılmadığının göstergesidir. Bu da yetmedi Teknosa Türkiye kupasında Efes pilsen Kepez belediyesinin akıl almaz ihmali üzerine, bir başka akıl almaz karar ve atış sonucunda 8' li finale kaldı. Yani kendi kalmadı. Ben dün yazık bu ülkenin paralarına yabancı teknik direktöre verilmesin diye yazmıştım. Yine yazıyorum oynanan ve oynanacak basketbol bu olacak ise o teknik yönetime verilen parayada yazık. Çünkü zaten Efes Pilsen' in Beko basketbol ligi için tek rakibi var. Sn. Tanjeviç' li! Fenerbahçe-Ülker. Ve bu kadronun başına her kimi koysanız ve o da Rakocevic' e, Kaya' ya, Kasun' a çık bildiğini yap dese zaten finali oynar takım. (Anımsayın bu cümleyi ne acıdır ki futbolumuz içinde yazmıştım.) Teknik yönetimin farkı olmalı benden, bu takım Eurolig için mücadele edebilmeli. Eğer o fark olmayacak ise bari bu kadar kariyerli oyuncuyu alıp para harcamayın. İnanın Sn. Özilhan' a hayranım. Bir başarısızlık öyküsünün -artık öykü değil roman oldu- arkasında ancak bu kadar durulabilir. Ama yine de umalım bugünden yarına -nasıl olacak bilmiyorum ama- birşeyler değişsin ve Efes Pilsen bizi mutlu etsin. Biz yanılmış olalım. Diliyorum bir ben demiştim yazısı daha yazmam ama sanırım size yine tarihini de belirterek bu yazıyı tekrar anımsatacağım.

Evet sayın okurlar tekrar hep başa dönüyoruz, biz kurumsal bir biçimde, organize olarak yeniliklere, farklı seçeneklere, analitik düşünceye açık değiliz.

 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..