Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '10

 
Kategori
Blog
 

Efes Pilsen Blog Yazarı Ben Olmalıyım!

Efes Pilsen Blog Yazarı Ben Olmalıyım!
 

"Lütfen hakiki bira" Resim için kaynak:İnternet


Şey, başlık fazla dominant oldu, hani yani ben olsam iyi olur demek istemiştim!... Şöyle bir baktım da, yakıştırdım vallaha kendimi!

Bir kere, Efes Pilsen denince, herkesin aklına bira markası gelir, değil mi? Cıkss, benim için öyle değildir, mesela!

“Efes Pilsen” çocukluğumun efsane markasıdır, koskoca bir fabrikanın yemyeşil çimlerinde düzenlenen kuruluş yıldönümü yemeğidir; “Lütfen hakiki bira” cıngılıdır, altın yaldızlı promosyon bira bardaklarının evin gümüşlüğünde yer bulmasıdır…

Yanılmıyorsam 1969 da kurulmuştu, henüz altı yaşındaydım, o zamana ait hiçbir anım yok, lakin çocukluğumun daha sonraki yıllarında Efes Pilsen hiçbir çocuğun beynine kazınamayacak kadar altın harflerle kazınmıştı beynime!

Nasıl kazınmasındı! Rahmetli dayım Efes Pilsen fabrikasında ambarlar şefi olarak çalışıyordu, sayın Karabacak adı da bu yüzden çocuk hafızama kazınmış durumdadır!

İki akrabamız da işçi olarak aynı fabrikada çalışıyordu, birçok İzmirlinin mutlu mesut çalıştığı koskocaman bir fabrikaydı orası, üstelik aile gibi!

Aile gibi diyorum, zira o vakitler bir elemana ihtiyaç duyulduğunda çalışan personelin eğitim, öğrenim görmüş gençleri de değerlendiriliyordu, şu an nasıldır bilemem, böylelikle bizim akraba çevremizden Efes Pilsen’in ekmeğini yemiş kişiler bulunmaktadır.

Kaçıncı yıl kutlamasıydı, şu an pek emin değilim, ancak fabrika bahçesinde düzenlenmiş bir yemeğe katılmıştım, öyle sıcak, öyle hoştu ki; çocuk halimle dahi hiç sıkılmamıştım!

……

İçkiyi sevdiğimi hep söylerim, tercihim de biradır, rakı sohbet ve yemek ister, oysa bira tatilde havuz başında öğlen on ikide de içilir, sabaha karşı üçte de, üstelik ille de arkadaş, sohbet ve yemek gerektirmez!

Eee, bira seven ve içen biri olarak da bırakın seve seve Efes Pilsen’in blog yazarı olayım!

Yani, bunca yıl tüketen biri olarak, artık promosyonlar da yasakken, hani tüketici olarak bardak, açacak, çanta falan alıyorduk bir zamanlar, çingenelik değil vallahi dediğim, hani yani yılların tüketicisi olarak beni seçmeniz, diyorum ki, pek iyi olacak!

Hatta Sezen Aksu’dan bir parça da söyleyebilirim: Beni al, beni al, onu alma beni al…

Şaka bir tarafa, Efes Pilsen üstüne bira tanımam o başka!

Yunanlı yardımcım Aleka bira seviyorum diye Avrupa’nın en gözde biralarından bir potbori sunmuştu bana hediye mahiyetinde, hiçbiri Efes’in yerini tutmamıştı!

Eee, yani, daha ne diyeyim?

İngilizcem var, az biraz İtalyancam ve Yunancam, vallaha beni kaçırmayın derim! :)

Gülgün Karaoğlu

Nisan,15/2010

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..