Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '10

 
Kategori
Güncel
 

Efes Pilsen kapatılmaya yaklaşmışken

Efes Pilsen kapatılmaya yaklaşmışken
 

TAPDK'ın hazırladığı yeni yönetmelik taslağı eğer yürürlüğe girerse Efes Pilsen basketbol takımı kapanacak. İşin bu yönü çok ön plana çıkartılsa da Efes'in birçok sponsorlukları da ortadan kalkacak.

İşin gerçekçi yanını düşünelim, Efes Pilsen basketbol takımı kapandığında Türkiye basketbolu çok değerli bir takımını kaybedecek, ama insanlar bira içmeyi bırakmayacaklar. Ben kendimi bildim bileli var Efes, çocukken ne markası olduğunun bile çok farkında olmadan "ben futbolda Beşiktaşlıyım, basketbolda ise Efes Pilsen" derdim, çünkü basketbol o demekti. Başka takım bildiğimi bile sanmıyorum.

Efes Pilsen Basketbol Takımı dendiğinde de insanın aklına zaten sadece bir takım geliyor çoğu zaman bira markasından ziyade. Elbette burada marka bilinirliğini arttıran Efes de tanıtım açısından karlı çıkıyor, fakat verdiği desteğin de azımsanacağını söyleyemeyiz. Efes Pilsen'in verdiği desteklerle ilgili birkaç rakam yazmak istiyorum kendi metinlerinden: "Efes Pilsen, 37 yıldır sporu, 22 yıldır sinemayı ve müziği, 18 yıldır tiyatroyu ve 15 yıldır turizmi aralıksız desteklemekten gurur duyuyor..."

Bu desteklerini ben bizzat gözlemledim. Gittiğim bütün özel tiyatrolarda oyunların tanıtım broşürlerinde Efes Pilsen'in adını gördüm, katkıda bulunduğu belliydi ki tiyatrolar da logolarını basıyorlardı broşürlerine. Üstelik büyük küçük demeden, sadece Ankara'da faaliyet gösteren tiyatrolara da desteklerini gördüm. (Bu arada sevgili Vakit Gazetesi, bu yılki "üniversite şenliklerinde ulu orta bira sattılar" başlıklı haberinizi ne zaman göreceğiz, gözümüz yollarda kaldı, şenlikler bitti bitiyor bakın, elinizi çabuk tutun.)

Tutup da insanları alkole teşvik edin, herkes alkolik olsun demeye çalışmıyorum elbette. Fakat çeşitli alanlarda bu kadar yoğun destek veren bir markanın elini de bunlardan ideolojik gerekçelerle çekmeye çalışmayın. Birçok şehirde adı konulmamış içki yasakları uygulandığı ortadayken üstelik... Bunu yapanların "herkesin yaşama hakkına saygı" dediklerini de ayrıca belirtme gereği duyuyorum.

Bugün Habertürk Gazetesi'nin polemik bölümünde bu konu işlenmiş. Bu konuya cevap verenler arasında "çocukları, gençleri alkole yönlendiriyor bu takım" sözünü telaffuz edenleri biraz gerçekliğe davet etmek gerekiyor. Bu takım 40 yıla yakın süredir var. Yeni mi oldu bu dediğiniz durum?

Dolayısıyla söz konusu polemikte de "insanlar bir günde birayı bırakacak değiller, insanlar bira içmeye devam edecekler" sözü gerçeği daha çok yansıtıyor.

Keşke bütün markalar tanıtımlarını kültür-sanat-spor faaliyetlerine katkıda bulunarak yapmaya çalışsalar...

 
Toplam blog
: 142
: 1092
Kayıt tarihi
: 27.09.09
 
 

Ankara Üniversitesi Hukuk Fakülteliyim. Seyahat benim için bir tutku, her fırsatta bir yerlere ka..