Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '10

 
Kategori
Müzik
Okunma Sayısı
3143
 

Eflatun.. Pop müzikte değerli bir isim

Eflatun.. Pop müzikte değerli bir isim
 

  Pop ve Rock Müzik piyasasında birbiri ardına bir sürü balon şarkıcıları lanse etmeye (piyasa sokmaya) çalışıyor yapımcılar.. Bir sürü reklamlar, harcanan inanılmaz paralar, yapılan PR çalışmaları ve çıkılan TV programları (danışıklı döğüş çoğu da) Neticede ortada bir sürü değersiz, hiçbir şey ifade etmeyen ve müzikal kalite ve orijinaliteden yoksun yani insanlara olumlu katkı sağlamayan şarkılar ve bunları söyleyen yıldız bozuntuları (utanmadan bir de sanatçı diyorlar bunlara)..

Arada bir de burada bahsedeceğimiz gerçekten de dolu ve bir şeyler üreten, katkı yapan, kendine has tarzı olan insanlar, müzisyenler geliyor iyi ki..

Evet, EFLATUN adlı pop rock müzik yapan bu yetenekli “sanatçıyı” – çünkü gerçekten üretiyor, YOUTUBE da dolaşırken tesadüfen tanıdık.. ve sizler de tanıyın istedik..

Youtube’da yayınlanan ŞARAP isimli şarkısına gelince.. Melodi çok güzel, sözler ve arkadaki müzik de keza öyle.. Şarkının klibine gelince harikulade tek kelimeyle .. Kim yapmış veya seçmişse bravo doğrusu ..

Umarız, bu çıkışı uzun soluklu olur ve yeni gerçek güzellikler deneyimleriz.. Türk Pop Rock müziğinde..

Gerçekten de tebrikler Sevgili EFLATUN .. Yolun açık olsun..

LÜTFEN VİDEOYU SEYREDİP ŞARKIYI DİNLEYİN

Mustafa Hunca
Bülent Ortaçgil’in Damlalar grubu üyesi - Gururla :)


EFLATUN HAKKINDA BİLGİ

Eflatun – Cennette Bir Akşamüstü

Eflatun kendi deyişiyle şairler şehri İzmir'de doğdu. Edebiyat ve müzik, ayrı yollarda akan birer su gibi onun şarkılarında denizleşti. Konservatuvar yıllarını gündüz müzisyen, geceyse bir edebiyatçı olarak yaşadı. Müzik eğitimini dünyanın en zor çalgılarından biri olan Korno bölümünde tamamladı. Bu arada gizli kalmış edebiyatçı kimliğini de ihmal etmeyip durmadan hikayeler, şiirler ve senaryolar yazmaya devam etti. Birgün, yazmış olduğu bir hikayenin altına ' Eflatun ' adını çiziktiriverdi . O anı günlüğüne şu şekilde yazmıştı; '' kalbimde eski ve büyük ve de sihirli bir kapının aralandığını hissettim. Bir şeyler sanki cereyan yaptı içimde. Saçları uçuştu aklımın '' . O gunden sonra ürettiği her eserin altında bu ismi neşretti.

Okuldan mezun olduktan sonra İzmir Senfoni , İzmir Opera ve son olarak da Antalya Opera Orkestralarında çalıştı. Klasik müziği ve enstrumanı olan kornoyu çok sevse de kalbinde çalan şarkıların ısrarına daha fazla dayanamadı. Ürettiği şarkılar ve fikirler, durmadan ona şunu söyluyordu; '' Sana verilmiş olanı insanlarla paylaşmayacak mısın? '' Ürettiklerinin kalbini tekmeleyişine dayanamayan Eflatun, birgün işinden, orkestrasından, yıllarını verdiği kornosundan ve kurduğu bütün düzeninden özürdileyerek İstanbul'a gitti. Bir çok arkadaşı önce yapmış olduğu şeyi ve almış olduğu kararı anlamadı. Bazıları saçma bile buldu. Herkesin işe girmeye çalıştığı, ekonomik krizin ortalıgı kasıp kavurdugu gunlerde; o, devlet maaşını iteleyip hayallerinin peşinden koştu. Tıpkı bir şarkısında dediği gibi '' Bir cebimde sen, bir cebimde şarkılar, zaten başka bir şeyim yok ''.

Gerçekten de şarkılarından başka hiç bir şeyi yoktu. Serkan Ölçer'le beraber bir oda bir salon evlerinde ufak bir home studioda çalışmaya başladılar. Eflatun durmadan şarkı yazıyor Serkan Ölçer'se bıkmadan, usanmadan aranjman yapıyordu. Nihayet albümü bitirdiklerinde geriye baktılar ve başladıkları günden bu yana tamtamına üç sene geçtigini farkettiler. Eflatun kendi deyişiyle o günlerden; '' dünyanın en parasız ama yine de en zengin üç senesiydi. '' diye bahsediyor.

Yaşar Kekeva Plakçılıkla yaptığı albüm anlaşmasından sonra, klibi Koray Kasap tarafından çekilen ' Şarap ' şarkısı hem görseli hem de anlatımı açısından çıktığı ilk günden bu yana insanların yoğun sevgisi ve ilgisini kazanmayı başarmıştır. 'Cennette Bir Akşamüstü albümünün tamamını bu ciddiyet ve hassasiyetle oluşturan Eflatun'un yazdığı şarkılar için düşündüklerini yine son olarak kendi ağzından dinleyelim ; '' Hayattan biriktirip kalbime çiziktirdiğim notlardan ve notalardan başka bir şey degil. ''

http://www.esenshop.com/detail.aspx?id=56763

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 384
Toplam yorum
: 102
Toplam mesaj
: 22
Ort. okunma sayısı
: 1633
Kayıt tarihi
: 02.05.09
 
 

Yazmayı, okumayı, paylaşmayı, özgürlüğü seven, "BİLGİ"lenirken, "BİLGİ"lendiren dünya insanıyım. Lai..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster