Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '14

 
Kategori
Anılar
 

Efsane Eğitimci Hüseyin Hüsnü Tekışık... (1928 - 08 Eylül 2014)

Efsane Eğitimci Hüseyin Hüsnü Tekışık...  (1928 - 08 Eylül 2014)
 

 

“Bitmişse 
Kızıllığını avuç avuç içtiğimiz sefalar 
Öğleler, ikindiler çoktan geçmişse 
Bir akşamüstü garipliği 
Sarmışsa her yeri 
Güneş devrilmiş 
Renkler solmuş 
Sesler kesilmişse 
Son kuşlar da geçip gitmişlerse ufuktan 
Ve çiçekler 
Bükmüşse boyunlarını dalgın dalgın 
Bil ki ölum saati gelmiştir.”  Ümit Yaşar 

 

 

                                          

                    Meslektaşım, uğraştaşım, ağabeyim; ülkemize okullar ve eğitim kurumları yaptıran; değerli eğitimci Hüseyin Hüsnü TEKIŞIK'ın ölüm haberini üzüntüyle öğrendim! Onunla uzun süreli geçmişe dayanan yakınlığımız bir film şeridi örneği aktı gözümden ve beynimden!.  O Tekişık ki; is yayan gaz lambasının ışığında planlarını yapmıştır. Portakal kasasından müdür masası hazırlayarak kullanmıştır.

                    Düzenli yayımlayıp okullara ve eğitim kurumlarına bedelsiz gönderdiği  “Çadaş Eğitim” adlı aylık dergisinde onlarca yazılarım yer aldı.                     

               

                                  Kimdir Hüseyin Hüsnü TEKIŞIK ?

               İlkokulu ve ortaokulu Şebinkarahisar’da bitirdi. 1948’de  Sivas İlköğretmen  Okulundan mezun oldu. Bingöl Karlıova   ilçesinde altı yıl öğretmenlik ve idarecilik yaptı. Bu görevde Millî Eğitim Bakanlığınca üstün başarılı sayıldı. 1959 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Pedagoji Bölümünü bitirdi.

               Millî Eğitim Bakanlığında çalıştı. Sivas ve Ankara’da ilköğretim müfettişliği yaptı. 1975 yılında emekli oldu. Emekli olduktan sonra  Çağdaş Eğitim   dergisini yayımlamaya başladı. Tekışık, Çağdaş Eğitim dergisinde eğitim, öğretmenlik mesleği, millî eğitimin sorunları ve çözüm önerileri konusunda 350'den çok makale yazdı. Meslek ve emeklilik hayatında 86 öğretmen meslek kitabı ve okul  kitabı yazdı, yayımladı. Kitaplardan elde ettiği maddî imkânlarla: Hakkâri ve Edirne’ye kadar 13 ilde 17 okul, 1 kültür merkezi, 1 halk eğitim merkezi, 1 rehberlik araştırma merkezi ve 1 öğretmen evi yaptırıp Millî Eğitim Bakanlığına bağışladı.

               Kendi özel koleksiyonunda bulunan 191 cildi yazma, 384 cildi Osmanlıca ve Arapça, toplam 575 cilt kıymete değer eseri de  Ankara’da Milli Kütüphane’ye bağışladı.  Yine Ankara’da Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı’nı  kurdu. Vakfın 50 eğitimci profesör ve emekli bürokrattan oluşan Bilim Kurulu, ulusal eğitim sempozyumları (bilgi şölenleri) düzenlemiştir. Tekışık, 08 Eylül 2014 tarihinde Ankara’da yaşamını yitirmiştir.

               Birkaç hafta önce açtığım telefona kızı Işık çıktı. Babasının yoğun bakımda olduğunu, söyledi! İçim adı! Sonuç buymuş. Yeri aydınlık olsun! İşte acı için anlamlı dizeler:

 

“Karadayı izledi 

yüreğim sordu;
''acının rengi var mıdır?
varsa ne renktir?''

dilim cevap verdi;
''acının rengi ne siyahtır nede zifiri..
acının rengi kıpkırmızıdır..''

ya tadı var mıdır?
tadı ''kan''dır dedi dilim..

peki acının başka bir adı var mıdır?
vardır dedi dilim
vardır ..

adı ÖLÜM'dür ...”

Gülseven AKSOY

 

            

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..