Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '12

 
Kategori
Müzik
 

Efsane grup Yeni Türkü ile 19 Mayıs coşkusu...

Efsane grup Yeni Türkü ile 19 Mayıs coşkusu...
 

Bayram coşkusunu Yeni Türkü ile yaşamak çok güzeldi...


19 MAYIS 2012 CUMARTESİ: Bugün 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramıydı. Ben ise uzun bir süreden sonra ilk kez bir bayramda izin yapıyordum. Dünü bugüne bağlayan sabaha karşı eve döndüğüm için geç kalktım. Akşam kız arkadaşımla buluştum. Ona papatya almıştım ama ölü değil, saksı içinde canlı olarak… Biraz dolaştık, kumpir falan yedik. Sonra eve erken dönmesi gerektiği için onu eve bıraktım.

Özgürlük Meydanı’nda (yani kaç yıldır adı Cumhuriyet Meydanı da adı öyle kaldı) bir organizasyon vardı bayram nedeniyle… Sahne filan kuruyorlardı. Çok merak ettim. Bir ara dev ekranda Göksel ve Yaşar resimleri vardı. “Acaba onlar mı sahneye çıkacak?” diye düşünmeden edemedik. Kız arkadaşımı bıraktıktan sonra WC’ye gitmek için Carousel’e gitmeye karar verdim. Bazı kızlar aralarında “Yaaa Yeni Türkü çıkıyorsa kalsaydık” diye söylene söylene minibüs duraklarına doğru gidiyorlardı. Kulaklarıma inanamadım. Daha bugün D&R’da gezerken kız arkadaşıma Yeni Türkü’nün “Şimdi ve Sonra” adlı yeni CD’lerini gösterip en sevdiğim gruplar arasında olduğunu söylemiştim. Konserlerini izlemek isterdim hep… Küçüklüğümden beri severep dinlerim. Hatta ilkokuldayken bir teyp kasetine “Telli Telli” şarkılarını okuyup kaydetmiştim. Hala o kaset durur. Albümlerinin hemen hemen hepsi vardır bende… Daha birkaç gün evvel Okan Bayülgen’in programında Yeni Türkü’nün konserini izleyip mest olmuştum. Özenmiştim. Başka şey isteseymişim olacakmış valla… Tuvaletimin geldiğini unutup sahneye yeni çıkmış olan Yeni Türkü’nün halk konserine takıldım. Ortaokul ve lise yıllarımda Süper Baba soundtrack’ini ve “Her Dem Yeni” adlı derlemelerini döndüre döndüre dinlediğim yıllarımı hatırladım. Ve işte onlar karşımdaydı… Konser anılarımın arasında olacaklardı. Çok keyiflendim. Konseri düzenleyen CHP’ye gerçekten çok teşekkür ediyorum. Üniversitedeyken CHP’nin gençlik kollarına üyeydim. Hatta Ezginin Günlüğü konserini yine aynı meydanda izlemiştik arkadaşlarla… Hatta kulise girme hakkım bulunduğu için de Ezginin Günlüğü ile fotoğraf çektirmiştim. Keşke yine öyle bir şansım olsaydı ve Yeni Türkü ile fotoğraf çektirebilseydim. Olsun, sonuçta onları kanlı canlı görmüştüm. Serdar Barçın’ı gerçi Şebnem Ferah konserlerinde hep görüyordum ama önemli olan frontman Derya Köroğlu’ydu. Hemen cep telefonumun Facebook uygulaması ile birkaç fotoğraf çekip profilime koydum “Şu anda Yeni Türkü konserindeyim” diye yazarak... 7 kişi de beğendi. Tabii ki normal fotoğraflar da çektim. Dijital makine olsa daha güzel çıkardı ama cep telefonu olunca ışıklardan etkilenip bulanık çıkıyor. Birkaç tane de video çektim hatıra olarak… Bu anlamlı günü Yeni Türkü ve diğer Atatürkçüler ile kutlamak çok hoşuma gitti. Hatta bir seyircinin üzerinde Atatürk t-shirt’ü görüp nereden aldığını sordum. Çünkü kısmetse Ağustos’ta Selanik’e Atatürk’ün evine gideceğim. Orada giyecek bir t-shirt arıyorum. Ama bulamıyordum. Bakırköy’de Fame diye bir t-shirt’çü varmış. Oradan almış. Ben de konserden sonra gittim oraya ama tabii ki saat geç olduğu için doğal olarak kapalıydı. Neyse, belki İzmir’de de bulma şansım olur. Yarından sonra İzmir’e gideceğim. Atatürkçülüğün kalbi İzmir’de attığı için orada rastlamam daha büyük bir ihtimal… Yeni Türkü konserinde de bayramı coşkuyla kutlamak çok güzeldi. Her yerde Atatürk resimli Türk bayrakları vardı. Meşaleler, ışıklar, havai fişekleri filan adeta karnaval gibiydi. Bildiğiniz gibi yukarıdakiler Milli Bayramları kutlamamamız için engelleme yasaları peşindeler. Yok deprem olmuş, yok hava soğuk olacakmış. Aylar evvelinden 19 Mayıs’ın soğuk olacağı nasıl belli oluyor? Onu da anlamış değilim. Fakat Derya Köroğlu’nun da konserde dediği gibi “Engellemeye çalışılsa da milli bayramlarımız kutlanmaya devam edecek”…

Konsere dönecek olursak… Genellikle eski şarkılarını çaldılar. Eğer yanlış hatırlamıyorsam yeni albümden bir tek “Eyvallah”ı söylediler. Bunun dışında konser adeta “Her Dem Yeni Türkü” albümünün turnesinin bir ayağı gibiydi. Benim için hava hoştu. Sonuçta herkes eski şarkılarını duymak istiyordu. Fakat yeni şarkılarını da çok beğendim. Konserde biraz daha söyleselerdi iyi olurdu ama eski şarkılarından bir tanesini bile çıkarsalar eksik olurdu best of’lar… Bu hali bile eksikti tüm şarkıları güzel olduğu için… Aklımda kaldığı kadarıyla “Aşk Yeniden” (“Akdeniz’in Tuzu Gibi” bölümüne dikkat çekti, aklıma Okan Bayülgen’in “Akdeniz Akşamları’nı siz mi yazdınız?” sorusuna Köroğlu’nun “Bizim de Akdeniz’le ilgili şarkımız var” diyerek “Aşk Yeniden”i programda söylemesi geldi), “Olmasa Mektubun”, “Telli Telli”, “Yeşilmişik”, “Destina”, “Bana Bir Masal Anlat Bana”, “Maskeli Balo”, “Karanfil”, “Yağmurun Elleri”, “Çember”, “Fırtına”, ağzı sürçtüğü için söylemek zorunda kaldığı “Yedikule” (iyi de oldu yanlış anons etmesi), “Başka Türlü Bir Şey” gibi şarkılarını söylediler. Başka şarkılar da söylediler tabii ki ama not etmediğim için unuttum. “Telgrafın Telleri” türküsünü de coverladılar. Can Yücel’in şiirlerini bestelemelerinden bahsederken biraz gururlandım. Çünkü her ne kadar kendisini hiç görmesem de Can Yücel, benim dedem Suat Tarcan’ın halasının oğludur. Bunu biliyor muydunuz?

Neyse, konserden çıkıp eve döndüğümde çok mutluydum. Bir efsane grubun daha konserini izlemenin hazzını yaşıyordum. 

 
Toplam blog
: 55
: 5967
Kayıt tarihi
: 12.06.07
 
 

1981 doğumlu bir Uluslar arası İlişkiler mezunuyum. 4 yıl televizyonculuk yaptıktan sonra trafik ..