Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '14

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Ege İlleri 7. Tanıtım Günleri ve Etkinlikleri

Süleyman ÖZEROL

12 Aralık 2014… Köyümüz Ballıkaya fotoğraflarından oluşan bir kitapçık hazırladım, bugün matbaaya verdim. Afyonkarahisar, Aydın, Denizli, İzmir, Kütahya, Manisa, Muğla ve Uşak illerinin Ankara’daki vakıf ve derneklerin bir araya gelmesi ile oluşturulan ve EGEM Platformu tarafından düzenlenen 11-14 Aralık 2014 tarihleri arasında Ankara Atatürk Kültür Merkezinde gerçekleştirilen Ege İlleri 7. Tanıtım Günleri ve Etkinliklerini görmeye gittim.

Üst katta kilit sergisinin, yazar Ali Orhan ve bayan ressamın bölümlerinin fotoğrafını çektim. Aşağı inince sola dönüp ilerledim, Kütahya’nın çinilerini gördüm.  Köşede Aydın valilik ve belediyesinin tanıtım bölümünde Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’nun çelengi göze batıyordu.  Karşı tarafta Kütahya Emet ilçesi tanıtım bölümünde iki genç kız vardı yerel giysileri içinde. Fotoğraf çektim, ikinci kız birlikte fotoğraf çektirebileceğimizi söyledi, birkaç fotoğraf çekildi.

Karşıda görünen Muğla Evinin örneğinin fotoğrafını çektim, görevliden asıl yapıda duvarda hangi madde kullanıldığını sordum, “taş” dedi.

Dershaneler kapatılıyor ya, artık okula dönüyor. Karacan Dershanesi de Kavaklı 10 Koleji oluyormuş. Dershanenin yayın sorumlusu Mustafa Daloğlu’nu tanıdığımı söyleyince Fransızca Öğretmeni Faruk Özsayın ile epey söyleştik.

Uşak yerel giysileri içindeki kadın ile giyim üzerine konuştuk. “Kırk üç yaşındayım, bu giysileri kimsenin giydiğini görmedim, daha eski dönemlerde giyiliyor olmalı” dedi. Yan tarafta bulunan Ahmet Aydın yaren geleneği ile ilgileniyormuş, onunla söyleştim bir süre. Banaz’ın Baltalı köyündenmiş ve yaren geleneğinin son temsilcilerindenmiş.  Merkezde Eğlence, Banaz’da Baltalı, Yukarı Karahisar, Ayrancı köylerinde gelenek sürüyormuş. Tarhana çorbası ve mini paketi ikram etti.

Uşak tanıtım bölümünde “Âşıklar Şehri” söylemi öne çıkarılmıştı. “Bizim gibi çalıp söyleyen âşıklar mı, yoksa gerçek âşıklar mı?” diye sordum. Gençlerden biri, “Müdür Bey daha iyi anlatır” dedi. Uşak İl Kültür ve Turizm Müdürü Şerif Arıtürk, “İl merkezi Uşak'ın eski adı Uşşak'tır. Uşşak kelimesi iki anlama gelmektedir. Uşşak kelimesi Âşıklar Diyarı anlamına gelmektedir. Evliya Çelebi ünlü Seyahatname'sinde bu adı Âşıklar Diyarı olarak yorumlamıştır” diyerek açıkladı hem de Hacım Sultan ve evliyalardan söz etti, üniversitenin etkisini dile getirdi. Çekmeceden bir kitap çıkarıp uzattı:

Uşaktır Bizim İlimiz

Halk Ozanı Mustafa Çobanoğlu’nun yaşamı, yapıtları, derlenen türküler, Uşak türküleri anlatılmış Kamil Aşan’ın hazırladığı kitapta.

Atatürk Kültür Merkezinin çıkış kapısına gelince, “bir kez daha dolaşayım” diye düşündüm ve üçte birini dolaştım, Aydın Durdu ile karşılaştım. Kültür Bakanlığında görev yaparken Muğla İl Kültür Müdürlüğü Şube Müdürlüğüne atanan ve eşi Bircan ile beş yıldır orada bulunan Aydın Durdu hemşerim, Akçadağlı. Muğla Evine kadar sohbet ederek gittik, orada oturduğumuz süre içinde de lafın belini kırdık. Vayloğ Dededen Gürgür Dedeye, Malatya’dan Muğla’ya derken saat sekize yaklaştı.

Çıkışta Aydın Derneğinde çalışan Zehra Hanım ile hal hatır ettik ve çıktığımda yağmur yağıyordu, atkımı başıma sardım, o sırada şemsiyesini açan bir genç yaklaştı, “Buyurun, birlikte altına girelim” dedi. Tuncay Dinçer, EGO Genel Müdürlüğünde çalışıyormuş. Kazım Karabekir Caddesine kadar sohbet ettik. Valiler gidince sorumluların yerlerini terk ettiklerinden söz etmişler…

 
Toplam blog
: 11
: 589
Kayıt tarihi
: 29.11.11
 
 

1953 yılında Hekimhan-Ballıkaya (Mezirme) köyünde doğdu. Akçadağ İlköğretmen Okulunu bitirdi, 197..