Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '18

 
Kategori
TV Programları
 

Ege'nin Hamsisi ve S'oligarşi...

Ege'nin Hamsisi ve S'oligarşi...
 

Ne izlenebilecek bir tv kanalı ne de herhangi bir tv kanalında izlenebilecek herhangi bir program var.

Hadi haksızlık etmeyelim. Pazartesi akşamları 22-24 saatleri arasında bir tv kanalında “3genonline” isimli bir program var. Hangi kanalda olduğunu belirtmiyorum, gerçekten ilgi duyan olur da kendi araştırır bulursa aklında kalır, izleme fırsatı bulur, bize de duacı olur…

Neyse. Hal böyle olunca, yapacak bir şey yoksa, artık son çare televizyonun düğmesine bastıysanız, o saat bahtınıza ne çıktıysa onunla kifayet etmek zorunda kalıyorsunuz.

Açtık televizyonu, “Ege’nin Hamsisi”…

Gırgır, şamata, boş geyik…

Rize’den kalkıp geliyor, Ege’nin bir sahil kasabasında daracık bir sokakta, yöresel bir lokantanın karşısında Karadeniz yemekleri yapan bir lokanta açıyor…

Bir zamanların efsane dizisi “İkinci Bahar”ın sanat, duygu, estetik yoksunu uyduruk mu uyduruk, kötü mü kötü bir versiyonu… Antep yerine Ege’de Karadenizlilik… Çok yaratıcı yani…

Ve elbet hadler aşılmış… İkinci Bahar’ın Şener Şen’i, Türkan Şoray’ı ve tüm diğer ustaları değil karşımızdakiler…

Karşıdaki iş yerini “kör gözüm parmağına”, batırmakta hiçbir etik, vicdan… engeline takılmayan bir “hödük”… karakter tiplemesi… Ve iki lokanta sahipleri ve yakınları etrafında örülen “aşk” hikayeleri… sözümona.

Başka da bir tarif yapamıyorum…

Dizinin (böyle yapımlara “dizi” deniyor galiba) yayınlanma gayesini tam olarak çözemedim de, tahmin edebildiğim, artık kime hangi faydanın sağlanması amacı güdülüyor bilemedim, “Sığacık”’ın yeni bir “Alaçatı” yapılması…

İlk bölümüydü. Valla sonuna kadar izledim… Başka da kayda değer bir sahnesi yoktu an itibariyle…

Bu satırları niye karalıyorum…

Efendim, blogumuzda bu konular haricinde yazılara bakan yok da ondan.

Ama benim derdim “tv programı” değil, blog yazmak. Makale yazmak… Bilgilendirmek… Düşündürmek…

Ama okunmuyoruz…

Millet televizyonda izlediği diziye dair yazıları buralardan okuyor da, başka da bi “b(l)og” okumuyor…

O sebeple bu kanaldan giriyoruz.

(TV dizisi yazısı okumak üzere konuğum olan sevgili okuruma not;  Benim aslında başka konularda pek çok blogum var… Sayfamda küçük bir gezinti yapmanızı öneririm…)

Hoş, yazamıyoruz da… Öyle her aklımıza geleni, istediğimiz şekilde ifade etme olanağımız yok… Memleketin ahvalinin çerçeveleyip şekillendirdiği “yayın ilkeleri”nden tut, OHAL’inden çık, otosansürü de kat, ne yazacaksın? Nasıl cümlelerle yazacaksın… Hepsi sıkıntı…

Sadede gelecek olursak…

Epeydir yazmıyordum. Bırakmak da olmaz… Hem tamamen boşlamamış olayım, hem sayımız kaç olursa olsun, Milliyet Blog ailemizden sevgili dostlarımıza görünüvereyim, arz edeyim dedim…

Efemdim, yazılarıma bir süredir ara verdim, sebep, üzerinde çalıştığım kitabımı tamamladım. Ona zaman ayırmıştım.

“S’OLİGARŞİ”

Yayın eviyle sözleşmemizi imzaladık, Ekim ayı içinde raflarda olacağını ümit ediyorum…

Konu; “Parlamentarizm Tiyatrosunun Sol Maskeli Kuklaları”…

Yazılarıma ara verme sebebim bu çalışmamı tamamlamaktı.

Yazılarıma bir süre daha ara verecek olmamın sebebiyse, yaklaşık 2 ay sürecek olan bir tatil ve uzun seyahatler dönemine giriyor olmam…

Fırsat buldukça arada bir, ve dönüşte, tekrar bir arada olmak dileğiyle, emekçisinden yazarına tüm Milliyet Blog ailesine ve sevgili okurlarıma sağlık, mutluluk dileklerimle…

 

Kenan IŞIK

 

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..