Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '11

 
Kategori
Kitap
 

Ege Şairler ve Yazarlar buluşması - Şiir Antolojisi

Ege Şairler ve Yazarlar buluşması - Şiir Antolojisi
 

Antoloji'nin sözlük anlamı: İs, Fr.anthologie ( Yunanca ), bir sözcükten dilimize girmiştir. Bir başka değişle şiir seçkisi veya güldeste, şiirlerin, öykülerin, yazarların, bestecilerin eserlerinden alınmış seçme parçalarlardan oluşan kitap, seçki veya bir başka değişle güldeste, kitap. . Şairlerin, yazarların usta veya çırakların yeni yetmelerin şiirlerinden meydana geldiği bir kültür harmanı. Son yıllarda bir hayli Antolojiler çoğaldı, hazırlandı. Elbette sanatımız ve şiirimiz adına yararlı da oluyor.Oraya güzel ve kaliteli şiirlerden oluşan Antolojileri gördükçe şahsen seviniyorum. 

Şiirlerini bir kitapta toplamayan bazı genç şairlerimizin veya şiir severlerin böyle bir antoloji seçkisiyle şiirlerinin hiç olmasa birkaçını böylesine bir seçkide, antolojide, bir kitapta toplayabiliyorlar. Özgeçmişleriyle birlikte sesini duyurmaya çaba gösteriyorlar. Gençleri teşvik etme bağlamında yararlı bir iş yapmışlardır diye düşünüyorum. Ne var ki bu antoloji işini parasal bağlamda işin ticaretini yapanlar da az değildir. “Ne kadar ekmek, o kadar köfte” hesabınca işi kotaranlarda vardır. Elbette bu işi iyi niyetle yapanları da bu sözümün dışında görüyorum. İyi niyetli olanları da vardır. 

Ama ne olursa sıradan antolojiler veya seçkiler iyi bir şekilde hazırlanmalı ve sadece birkaç kuruş kazanmak için bu işler yapılmamalıdır. Her şeyden önce alınan şiirler nitelikli eserler olmalıdır. Aydın / Kuşadası’nda bir şair ve sanatsever şiir dostu arkadaşımız vardır. Zaman zaman özelikle yaz ( Temmuz ) aylarında Kuşadası’nda Türkin Ötel'de Ege yöresi şairleriyle burara bir araya gelmelerini sağlamıştır. İşte bu gelen şairlerin katılımıyla Yosun Edebiyat Yayınları arasında Ege Şairler ve Yazarlar Buluşması 2011 adıyla bir şiir antolojisini çıkarıyorlar. 

Antolojiyi Hülya Dedeoğlu hazırlamıştır. Bu Antolojide benim de üç şiirim ve kısa özgeçmişime de yer vermişlerdir. Öncelikle beni de hatırladıkları için teşekkürlerimi sunuyorum. Antolojide beğendim özelikle bir bölüm vardır. Cumhuriyet tarihimizin önde gelen Egeli şairlerimizin ve yazarlarınız bir kısmının bu kitapta yer almalarına sevindim doğrusu: kitabın ilk sayfalarında bu şair ve yazarlarımızı görmek beni de sevindirdi doğrusu. İşte Antolojinin onur sayfalarında yer alan şairlerimizin adlarını veriyorum: 

Sabahattin Ali, İlhan Berk, Atilla İlhan, Ömer Bedrettin Uşaklı, Necati Cumalı, Can Yücel. Mustafa Seyit Sütüven, M. Sunullah Arısoy, Şükran Kurdakul, Nahit Ülvi Akgün ve geçen yıl aramızda ayrılan Dinçer Sezgin, gibi adını verdiğim bu değerli şair ve yazarlarımız birkaç şiiriyle bu antolojide yer almışlardır. Onları da burada saygıyla ve rahmetle anıyorum. 

Sabahattin Ali deyince halen türkü olarak dilden dile dolaşan şu” Hapishane Şarkısı” adını taşıyan şiirinden iki, üç dörtlük sunmak istiyorum: 

Başın öne eğilmesin 

Aldırma gönül aldırma 

Ağladığın duyulmasın 

Aldırma gönül aldırma 

*** 

Kurşun ata ata biter 

Yollar gide gide biter 

Ceza yata yata biter 

Aldırma gönül aldırma 

** 

Dışarda deli dalgalar 

Gelip duvarları yalar 

Seni bu sesler oyalar  

Aldırma gönül aldırma,  

*** 

Görmesen bile denizi 

Yukarıya çevir gözü  

Deniz gibi dir gökyüzü 

Aldırma gönül aldırma... …( s.7 ) ,  

Antoloji de aşağı yukarı ustalarla birlikte 85 şairin şiirleri yer alıyor. Bunların çoğunu yeni görüyorum. İçlerinde tanıdık, dostlar ve aşina olduğum yüzlerde vardır. Bunların adını vermek istiyorum. M. Kemal Yılmaz, Mustafa Ceylan, Abdülkadir Güler, Abdülkadir Turhan, Ahmet Canbaba, Ali Demir, Âşık Erbabi, Cansever Eyüpoğlu, Engin Çır, Hülya Yosunay, Kemal Kuzu, Salih Armağan, Fatma Tezcan, İlhan Doğruyol, NeşeTorun, Zeynel Abidin Saltık, Oya Dirikcan, Harun Yiğit. Erdoğan Gökçe, Âşık Kazanoğlu ve Hüseyin Balkancı gibi şairlerin şiirlerini görüyoruz..  

Antolojinin içinde nitelikli şiirlerin yanında çok basit ve cılız şiirlerde vardır. Antolojinin baskısı Şubat 2011 tarihinde Yosun Edebiyat Şiir seçkisi yayınları arasında ( NO:1 ) olarak Hülya Dedeoğlu tarafından hazırlanmıştır. Dizgi, tasarım ve baskı işleri Ofset Hazırlık Birleşik Matbaacılık san. Tic. Ltd..şti. İzmir’de günışığına çıkarılmıştır. Kâğıdı ve Kuşadası'nı simgeleyen uçan güvercinlerden oluşan ilgi çekici, albenili bir kapak kompozisyonu ile temiz bir baskı düzeniyle ortaya çıkmıştır. Bu Antolojide adı geçenlerin hepsine selam ve saygılarımı sunuyor, yeni çalışmaylarında sağlık ve başarılar diliyorum. Emeği geçenleri kutluyorum. Daha nice güzel eserlere diyorum. 

Yalnız baş köşede yer alan usta şairlerimizin şiirleri, doğum ve ölüm tarihleri, özgün şiirlerine yer verilirken bu şairlerimizin kısaca özgeçmişleri ve hiç olmasa eserlerinin adı verilseydi, çok daha iyi olurdu... Belki bu eser ortadereceli okullarınmızda bir kaynak kitap niteliği bağlamında daha iyi olurdu diye düşünüyorum. 

Sözlerimi bizim Aydın eski Milletvekilimiz Sayın M. Kemal Yılmaz’ın Antolojide yer alan “Kuşadası’nda Sabah” adını taşıyan şiirinden birkaç dizeyle sözlerimi bağlamak istiyorum. 

Yarıda kaldı gecenin düşü 

Güvercin Ada’dan başladı 

Emeklinin sabah yürüyüşü. 

Gün doğmuş üstüne sarhoşun 

Yorgun kumlarda uyur 

İki genç sarışın.  

 

Bil bakalım hangi ulustasın 

Akşam bir şeyler içmişler 

Aynı tastan 

 

Birleşmiş insan yasası 

Kıyamet alameti bunlar 

Nineme düşmüş tasası.. 

 

İşte sabah 

İyi haber, kötü haber,  

Açıldı gül gül gazeteler... 

M. Kemal YILMAZ / Kuşadası - 1983 -  

Şairler ve Yazarlar Buluşması Şiir Antolojisi . s.135 -2011  

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..