Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Nisan '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ege vapurunun salıncağı

Ege vapurunun salıncağı
 

10 Kasım 2002’ de Sunay Akın, Cumhuriyet Gazetesi' nde Kule Cambazı köşesinde bir yazı yayınlanmıştı: “Ege vapurunun salıncağı”...

Yazı şiir güzelliğinde bir paragrafla başlıyordu:

“Deniz yolculuklarında, vapurların güverteleri oyun alanlarına dönüşür. Güneşli havalarda güvertede halka atılır, satranç ya da seksek oynanır. Dalgalar arasında salınan bir gemide salıncağa binmenin tadı ise apayrıdır.”

Yazı şiir özeninde yazılmış güzel ve anlamlı paragraflarla sürüyor ve çok anlamlı cümlelerle bitiyordu:

“Bir Atatürk heykeli düşünüyorum: Bir ağaç dalına asılı salıncakta oturmuş, gülümsüyor... Tıpkı 28 Kasım 1930’da Ege vapurunun güvertesinde çekilen fotoğrafındaki gibi...”

Oldukça uzun ve çok güzel bir yazıydı. Bu yazıdan 2004 yılında 10 Kasım Atatürk’ü anma töreni için bir sunum hazırladım (1). O sunumu hazırlarken yazıyı defalara okudum, seslendirme ve montaj sırasında da onlarca kez dinledim. Yazının içindeki her cümlenin ne kadar büyük anlamlar taşıdığını öğrendim.

Sunay Akın usta bir yazar ve şair. Onun “Ege vapurunun salıncağı” yazısı Atatürk için yazılmış en güzel yazılardan biri, gazete arşivlerinde kalmaması ve herkesin okuması gereken bir yazı. Atatürk’ü ve Atatürk sevgisini en güzel anlatan bu yazı okul kitaplarında mutlaka olmalıdır.

Fotoğraf: Cumhuriyet Gazetesi (10 Kasım 2002)

(1) “Sunay Akın Cumhuriyet Gazetesinde çok güzel bir yazı yazmıştı: Ege Vapurunun Salıncağı... Bu yazıyı Ege Vapurunda çekilmiş fotoğraf ve videolarla birleştirdim, bir arkadaşım da çok güzel seslendirdi. O gün törene gelenler Atatürk'ün çocukluk yıllarına gittiler.” (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=13035)

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..