Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '12

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Egeli Zeytin ve Zeytinyağı ihracatçıları Suriye’den gelen kaçak Zeytinyağı iddialarını değerlendirdi

Egeli Zeytin ve Zeytinyağı ihracatçıları Suriye’den gelen kaçak Zeytinyağı iddialarını değerlendirdi
 

Egeli Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği


Suriye’den Gelen Kaçak Zeytinyağının Kimler Tarafından Getirildiğinin Araştırılması İstendi

Suriye’deki iç savaş nedeniyle Suriye’den Türkiye’ye 4–5 bin ton zeytinyağının kaçak yollarla girdiğine ilişkin duyumları olduğunu belirten Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nedim Güreli, sözkonusu yağları Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu üyesi ihracatçıların firmaları tarafından alınmadığını söyledi.

Zeytinyağı sektöründe Suriye’den gelen kaçak zeytinyağlarını satın alan firmaların konu ile ilgili basında çok haber çıkınca geri adım attığını da belirten Güreli, “Şu anda o yağları alan firmalar da Suriye yağlarını almaz oldu. Dolayısıyla bu ticarette bitmiş oldu” diye konuştu.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Basın Müşavirliğinden bildirildiğine göre, Suriye’den gelen zeytinyağlarının değerlerinin ihracata uygun olmadığına işaret eden Güreli şöyle konuştu: “İhracat değerleri ile iç piyasa değerleri aynı. Türk Gıda Kodeksi’ne göre bu zeytinyağlarının iç piyasada da tüketiciye satılması mümkün değil. Geçmiş yıllarda Türk gıda kodeksine uymayan zeytinyağlarının denetim dışı kalması için Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’na müracaat yapılmıştı ve sonuç alınmıştı. Biz bu sefer Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği olarak bu konuda gelecek bir başvuruyu kabul etmemelerini talep ettik. O yağları getirenler ve alanlar sonra o yağları ne yapar bizi ilgilendirmez.”

“DİR” KABUL EDİLSEYDİ İHRACAT BU DURUMA DÜŞMEZDİ

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hakan Özdolgun Dâhilde İşleme Rejimi’nin zamanında uygulanmaya konulsaydı bu gibi sıkıntıların yaşanmayacağını ifade ettiği konuşmasına şöyle devam etti;” DİR zamanında çıkmış olsaydı, Türk zeytinyağcılarımız pazarlarını kaybetmeyecekti, raflardan düşmeyecekti. Şimdi rekolte arttı, Konsey için deniz bitti. Biz o zaman da söylemiştik, bir gün gelecek rekolte artacak, ürün üreticinin elinde kalacak, çünkü ihracat azalmış olacak diye uyarmıştık. Şimdi rekolte arttı, ihracat azaldı, bu durumda ne olacağını merak ediyoruz. Bu durumda bile Konsey Başkanı çıkıyor, bizi suçluyor, o zaman Dahilde İşleme Rejimi (DİR) çıksaydı ihracat düşmeyecek, iç piyasadan da yüzde 50 oranında mal kullanılacaktı.”

Türkiye’nin zeytinyağı rekoltesinin önümüzdeki 4-5 yıllık süreçte 500 bin ton seviyesine çıkacağına işaret eden Özdolgun, “Yıllardır sektörün üst çatısı olma iddiasındaki Konsey acaba bu çaptaki bir rokeltenin pazarlaması konusunda bir çalışma yapıyor mu” diye sordu.

İHRACATÇI ÜRETİLEN

ZEYTİNYAĞININ YÜZDE 10’UNUN TİCARETİNDE VAR

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı (ZZTK) Metin Ölken, “Zeytinyağının üç sezonun rekoltesi 500 bin ton, üç sezonda 52-53 bin ton ihracat yapılmış. İhracatçılar sadece bu ürünün yüzde 10’luk kısmıyla iş yapmış. Bu rakamlara bakıldığında yüzde 10’luk bir payın fiyatlar üzerinde bir etkisi olması mümkün değildir. Biz kendi işimizi yapabilmek için hakkımızı arıyoruz“ dedi.

ALHAT: SEKTÖRDE BARIŞ UMUDUM AZALDI

Zeytindostu Derneği Başkanı olduktan sonra ılımlı mesajlar veren ve Zeytinyağı Sektörü’nde tarafların sektörün uzlaştığı konularda işbirliği yapması için mesai harcayan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Alhat ise, “Hem üretici hem ihracatçı olduğum için sektörü barıştırabileceğimi düşünmüştüm, ama anladım ki olaylar bu kadar basit değil, bu kavga mutlaka devam etmelidir ki haksızlıklar ortaya çıkmalı, ancak kavganın bitme ihtimali olmadığını anladığım için artık böyle bir talebim yok” diye konuştu.

Ege İhracatçı Birlikleri’nde düzenlenen basın toplantısına, Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ali Nedim Güreli, Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hakan Özdolgun, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu Başkanı Metin Ölken ile Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Alhat katıldı.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..