- Kategori
- Bayramlar
EGEMENLİK EĞLENCESİ
23 NİSAN OYUNU
Her yıl 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nda çocuklar; etkin ve yetkin mevkililerin koltuğuna oturyulur; onlar gibi etraflarına buyruklar savururken büyükler eğlenir, küçüklerin hoşlandığını düşünürler.
Böyle bir eğlencenin eğitsel ve becerisel bir değeri olabilir; çocuk, ulusal egemenlik duygusunun, düşüncesinin, davranışının bilincine ve becerisine erişebilir mi? Ayrıca bayramların hak ettiğimiz ödüller olduğunu düşünüyor onları eğlenceye dönüştürüyoruz. Bayramları onları oluşturan kuşaklar hak etmiştir. Sonraki kuşaklar hak ettikerini kanıtlyabilmelidirler.
Bayramlar; konularındaki duyguların, düşüncelerin, davranışların bilgilerinin ve becerilerinin artırıldığı üretken günler olmalıdır. Ulusal Egemenlik çocuklara tarihsel gerçeklerin sahnelenmesi ile anlatılabilir. Birinci Meclisin ilginç tartışmaları çocuk sanatçılar tarafından canlandırılabilir.
EGEMENLİK ÖĞRENCESİ
Egemenlik eğlencesinin yerini egemenlik öğrencesi almalıdır. Atatürk'ün 20 Ocak 1923'te EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİNDİR şeklinde denklemleştirdiği bu ilkeyi uygulamalı olarak çocuklara yaşatıp öğretmek gerekmez mi?
Futboldan örneklersek; futbol oynamayan oyuncu olabilir, gol atabilir mi?
İlk ve ortaöğrenim okulları son sınıfları dersliklerinde küçücük millet oluşturmalı, aralarından bir kolaylaştırıcı ve yeterli sayıda yazman seçmeli ve belirledikleri konuyu tartışıp oylayarak sonuca bağlama becerisini edinmelidirler. Bu uygulama bayramla sınırlı kalmamalı, gerektiğinde her konuda her zaman tekrarlanmalıdır.
Ne dersiniz?