Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '09

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Eğitim, her engeli aşar

Eğitim, her engeli aşar
 

Engell bir yurttaş.


Ülke nüfusumuzun % 12’si engelli olup 8, 5 milyon yurttaşımızın yaşamlarını engelli olarak sürdürdükleri çarpıcı bir gerçektir. Her yıl 3 Aralık, kimi etkinliklerle Dünya Engelliler Günü, 10–16 Mayıs Özürlüler Haftası olarak değerlendirilir.  

***  

Bu günden devinimle 3–6 Aralık günleri Yeşilköy-İstanbul Fuar Merkezi’nde EYAF expo Engelsiz Yaşam Fuarı açıldı.  

Çevreden gelen otobüsler dolusu engelli fuara katıldı. Kendilerini yakından ilgilendiren ortam, yüzlerce engelli tarafından yakınlarının nezaretinde izlendi. Kısa süreli de olsa, bir şenlik havasında mimiklerinde beliren neşe ya da gülümseme izlerinin ayrımı da gözlerden kaçmadı!  

Adı geçen fuara; başta kimi kamu kurumları, ilgi duyan yaklaşımlı belediyeler, Türkiye Beyazay Derneği, Eğitim Araçları Derneği, gibi kurum ve kuruluşlar destek ve katılımda bulundular. Belleklerden silinmemesi gereken düşünce; engellilerine sahip çıkmayan uluslar, zamanla sağlamlarını da yitirirler.  

Sevindirici bir başka haber, engelliye kamuda kadro sınırının kalktığının basında yer alması oldu. Bu, engelliler için bir istihdam (işe yerleştirme) muştusu olarak algılandı! Aslında İşyerlerinin belli oranda engelli birey çalıştırma zorunluluğu varsa da yeterince gerçekleşmedi. Dileğimiz, işlerlik kazanmasıdır.  

Olumlu yaklaşımlarla ve zamanla engelliler de engelsizler gibi öğretim görmeye başladı. Yurdumuzda ilk kez 1944’te İstanbul Aksaray’da sağırlar okulu açıldı. Zamanla engellilere öğretim veren okulların sayılarında artış gözlendi. Bunların iş edinmelerini gerçekleştirmek için iyileştirme (rehabilitasyon) merkezleri oluşturuldu.  

Genç yaşta engelli duruma düşürülen gazilerimizi de anmak gerekir. Onlar, vatanımız uğruna engelli oldular. Onların gönül gücüne (moral) ve anımsanmaya gereksinimleri var. Üstelik her insanın bir engelli adayı olduğu, empatinin (duygudaşlığın) güzel bir örneği olarak algılanabilir.  

Eğitim, engelinin tek şansıdır. Eğitim fırsatı engelliye tez zamanda verilmeli. Bilinmesi gereken önemli gerçek : Eğitim, her engeli aşar.  

Büyük Atatürk, eğitime değgin düşüncelerinde konumuza vurgu yapmakta: “Eğitimdir ki; bir ulusu ya özgür, bağımsız, şanlı ve yüce bir toplum olarak yaşatır ya da onu köleliğe ve yoksulla sürükler.”  

*  

Muhsin DURUCAN  

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..