Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '06

 
Kategori
Okullar
 

Eğitim başlarken

Eğitim başlarken
 

Cumhuriyetin laik okullarında küçük dimağlara her gün neler pompalandığını, etkin görevlere getirilen imamların, laik Cumhuriyet aleyhine ne tür bir eğitim yaptıklarını, Ülkenin birçok iç ve dış hayati sorunu varken gündeme turbanı ve imam okulları sorununun taşınmasını, bu konuda ki kadrolaşmaları her gün yazılı ve görsel medyadan okuyor ve izliyoruz.

Bir kişi "bireysel inanç ve ibadetimi yaşıyorum" gerekçesine sığınarak TBMM Genel Kurulu'nda seccade açıp namaz kılabilmeli mi? Veya Toplu olarak bir caddeyi kapatıp, yağmur duasına çıkılabilmeli mi ? Ben Musevi kökenliyim gerekçesine sığınıp başına kipa takıp kamu görevini yerine getirebilir mi ?

Bu uygulamalar, Laik rejimin nasıl bir irticacı tehdit altında olduğunu Cumhurbaşkanı Sezer'in Nisan ayında Harp Akademileri'nde ,Genelkurmay Başkanı ve diğer askerlere yaptığı konuşma şu cümleyle başlıyordu...” İrticai tehdit kaygı verici boyutlara ulaşmıştır”...

Cumhurbaşkanı Sezer, yeni eğitim yılı nedeniyle yayımladığı mesajda, tarikat ve cemaatlerin etkisi altındaki okullar ve Kuran kursları konusunda uyarıda bulunarak,

`Gençleri dogmaya sürükleyen okul ve kurslar kapatılsın` dedi.
Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer `eğitimin devlet denetiminde ve laiklikten ödün verilmeden yürütülmesi gerektiğini` vurgularken `dogmalar ve boş inançlarla öğrencileri etkileme amacı güden kurs ve okulların kapatılmasını` istedi. Sezer, 2006-2007 eğitim-öğretim yılının başlaması dolayısıyla yayımladığı mesajda, tarikat ve cemaatlerin etkisi altındaki okullar ve Kuran kursları konusunda uyarıda bulundu.

`Toplumların, yetenekleri gelişmiş, karşılaştığı yeni durumlara uyum sağlayabilen, karşısına çıkabilecek her türlü engele karşı savaşım verme gücüne sahip, kendini geliştirmesini, düzeltmesini bilen, dengeli, disiplinli, öz denetimi güçlü bireylerle geleceğe güvenle bakabileceklerini` vurgulayan Sezer, şu görüşleri dile getirdi: `Nitelik ayrıcalık olmamalı` `Ekonomik ve toplumsal kalkınmamızı gerçekleştirerek, çağdaş dünyanın etkin ve saygın üyesi durumuna gelebilmek, ilerlemeye ve geleceğe yönelmiş, aklın ve bilimin öncülüğünü kabul etmiş, sistemli düşünen, tartışan, üreten, barışa, emeğe, insan haklarına inanan, demokratik değerleri her şeyin üzerinde tutan insanı var etmekle olanaklıdır. Bunun için gereken düşünce değişimi, ancak nitelikli eğitimin bir ayrıcalık olmaktan çıkarılması, başarısı kanıtlanmış eğitim programlarının benimsenmesi ve yaygın biçimde yurdun dört bir yanında uygulanmasıyla sağlanabilir.

` Sezer, cumhuriyetin çağdaş değerlerine bağlı, hak ve sorumluluklarının bilincinde, Türkçe`yi doğru biçimde kullanan, üretken ve çağdaş becerilerle donatılmış özgür bireyin, toplumsal gelişmenin öncüsü ve itici gücü olduğunu vurguladı. Kitap seçiminde özen `Eğitimin, kesinlikle devlet denetiminde ve gözetiminde, Atatürkçü düşünceden ve laiklik temelinden ödün verilmeden yürütülmesi gerektiğini` vurgulayan Sezer, şu ifadeleri kullandı: `Bu bağlamda, dogmalarla ve boş inançlarla çocukları ve gençleri etkileme amacı güden okulların ve kursların varlıklarını sürdürmeleri engellenmeli, çocuk ve gençlerimizin çağdaş bir eğitim alarak geleceğe hazırlanmaları konusunda toplum doğru bilgilerle yönlendirilmelidir.

` Sezer, mesajında, Milli Eğitim Bakanlığı’nın tavsiye ettiği kitapların bazı versiyonlarında ortaya çıkan çarpıtmalarla gündeme gelen kitap ve kaynak seçimi konusuna da değindi. `Çocukların dilini, yaşama bakışını, ilgilerini, kısaca geleceklerini önemli ölçüde belirleyen kitapların seçiminde özenli olunması` gerektiğini vurgulayan Sezer, ders kitapları ile öğrencilere önerilen kaynak yayınların uygunluğunun yetkin kişi ve kurumlarca belirlenmesinin büyük önem taşıdığını vurguladı. Sezer, şöyle devam etti: `Bireyler ve toplumlar için yaşamsal yönü bulunan eğitim konusunda yapılan yanlışların özürü olamaz ve giderilmesi olanaksızdır. 2006-2007 eğitim-öğretim yılında tüm öğrencilerimize, onlara erdemli birer yurttaş olma niteliği kazandıran, kişiliklerinin gelişmesinde belirleyici olan, yurdumuzun dört bir yanında özveriyle çalışan değerli öğretmenlerimize ve eğitim kadromuza başarılar ve esenlikler diliyorum.

Sağlıklı yaşayın, kendinize iyi bakın...

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..