Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '16

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Belki Çok Gereksizdir!

Eğitim Belki Çok Gereksizdir!
 

Eğitim gerçekten ilginç bir konu; insanları başka insanların gerçekten kendisinden daha iyi ve daha etkin, daha üretken hale getirmesi düşünülebilir mi? Kişi ve kurumların oldukça iyi niyetli ve azimli olduklarını varsaysak bile bir kaynak olan eğitimci ne derece dolu olursa olsun; doluluğunu yüzde yüz karşı tarafa aktaramaz. Eğitim günümüzde kişinin talep etmesi ile talep ettirilmesiyle, talep etmeye zorlanmasıyla oluşturulabilir.

Bir anda işsiz kalan bir insan hayatta kalabilmek için yepyeni yeteneklerini keşfetmek zorundadır. Yeni yetenekler kazanmak zorunda hisseden insan daha önce talep etmediği şeyleri gerçekten talep eder vaziyete gelir. Kimse onu zorlamasa da hayatta kalabilmek için yeni şeyler öğrenmek zorunda hisseden insan öğrenir, yeni yeteneklerini devreye sokar. Sonuçta; kendine de yeni ekmek kapıları araştırmak zorunda kalır.

Kullanılmayan yetenekler körelir, kullanılan yetenekler gelişir. Bu basit bir kuraldır. Birçok insan anaokulundan başlayarak İngilizce öğrenir, yurtdışına çıktığında kendini çok iyi ifade etmesi beklenen bu insanlarımızın kendilerini oldukça mükemmel şekilde ifade etmeleri beklenir, beklenmelidir. Ama nerde? Vatandaşlarımızın çoğu “yes” “no” ve “I am a pencil” diyebiliyorlar. O zaman İngilizceyi talep etmeyen birine İngilizce eğitim verildi, eğitim amacına ulaşmadı, kişi konuşamıyor, konuşamıyorsa, konuşturulamıyorsa para, emek, çöpe gitti demektir. Hâlbuki bu ülkenin çöpe atılacak parasının olmaması gerekir. Ama yapılan onca eğitime rağmen en basit cümleleri öğretemiyorsak ne yaptık diye sormak lazım.

Sadece İngilizce eğitiminde öğretiminde sorun olsa yine iyi, meslek lisesinde okuyan gençler pizza kuryesi, garson oluyorsa,  o kadar yıl eğitim alan birsinin Sivas Kongresi, Amasya, Merzifon, Çorum, Erzurum kongreleri hakkında bilgisi hiçe yakınsa bu eğitim ve öğretim faaliyeti de çöpe gitmiş demektir.

Matematik bilen birisi bir mühendis, metal bir borunun ağırlığını ölçmeksizin hesaplayamıyorsa,  o da aslında işine yaramayan bilgiler öğrenmiş demektir. Orada da yapılan eğitim çöpe gitmiş demektir. Profesörler, albaylar, doçentler vs ilkokul mezunu birisinden emir bekliyorsa, ilkokul mezunu birisi diğerlerini ikna ediyorsa o zaman gerçekten okullar belki de çok da gerekli değildir…

 

 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..