Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '09

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim'de oynanan oyunlar!

Eğitim'de oynanan oyunlar!
 

Milli Eğitim, yavaş yavaş millilikten uzaklaştırılıyor mu?


Eğitim sistemimizle nasıl oynanıyor, gelecek nesiller hangi yönde yetiştiriliyor?.. Buyurun!..

ATATÜRKÇÜ EĞİTİM ANLAYIŞINDAN NASIL UZAKLAŞILDI?

* 9 Ağustos 2006 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı Kurum Tanıtım Yönetmeliği'nde yapılan bir değişiklikle; Okulların adındaki Türkiye Cumhuriyeti ibaresi kaldırıldı.

* Milli Eğitimde "Yönetici Atama Yönetmeliği" değiştirildi.

* Özel Yurtlar Yönetmeliği değiştirilerek, bu yurtlarda dinsel propaganda yapmak suç olmaktan çıkartıldı.

* 700'e yakın imam, kurumlar arası nakil yoluyla Milli Eğitim Bakanlığı kadrosuna geçti.

* Temel eğitim politikalarını belirleyen, kitapları inceleyen ve proğramları hazırlayan, Talim Terbiye Kurulu'nun sadece üyeleri değil 167 uzmanı da görevden uzaklaştırıldı.

* 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yapılan değişikliklerle, önce yardımcı ders kitaplarının ve eğitim araçlarının, sonra ders kitapları, çalışma kitapları ve öğretmen kılavuz kitaplarının inceleme ve denetleme yetkisi Talim Terbiye Kurulu'ndan alındı.

* Başbakan Erdoğan, "Onuncu Yıl Marşı'nı okumakla Türkiye raylarla donanmıyor. Bu işler lafla olmuyor. Marşı oku, demir ağlarla ör, neyi ördün yahu, neyi? Ama bak biz örüyoruz, öreceğiz inşallah. Daha da devam edeceğiz. Demir ağlarla ördük diye bunlar konuşuyorlar. Nereyi örmüşler?" açıklaması yaptı. " Onuncu Yıl Marşı" ders kitaplarından çıkartıldı.

* Beyoğlu Belediyesi'nin, ilköğretim öğrencilerine dağıttığı "Resimli Trafik Rehberi"nde şu ifadeler yer aldı; "Kuşkusuz trafik kazaları da diğer büyüklü küçüklü bütün olaylar gibi Takdir-i ilahidir. Çünkü her şey Allah'ın takdirine bağlıdır. O'nun ilminin, takdirinin dışında bir şey olmaz, olamaz. Hatta bir yaprak dahi O'nun izni olmadan kıpırdayamaz. Bu bakımdan bazılarının, "vatandaş trafik kazaları kader değildir" teraneleri, bizim tevhid/birlik esası üzerine kurulu inançlarımıza aykırıdır."

* Yeni ders kitaplarında Padişah Vahdettin ile Damat Ferit'in İngilizlerle işbirliği yaptığı anlatılmıyor.

* Yeni ders kitaplarında Atatürk'le Vahdettin arasında uyum olduğunu çağrıştıran ifadeler bulunuyor.

* Yeni ders kitaplarında Padişah Vahdettin'in İngilizlere sığındığı bilgisi bulunmuyor.

* Yeni ders kitaplarında halifeliğin kaldırılışı, laikliğe geçişin büyük bir adımı olarak ele alınmıyor.

* 8. sınıflarda okutulan "Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi" kitabında, tarikatlar, yeni bir anlam yüklenerek övülüyor.

* 8. sınıfta okutulan "İnkılâp Tarihi Kitabı"ndan, Atatürk'ün eşi Latife Hanım'ın başı açık fotoğrafı çıkartılıp, yerine başörtülü fotoğrafı kullanıldı.

* Yeni ders kitaplarında laiklik tanımlanırken, laikliğin dinsizlik olarak algılanmasını sağlayacak "dini olmayan şey" ifadesi kullanılıyor.

* Yeni ders kitaplarında, "Şeyh Sait Ayaklanması"nın adı "Doğu isyanı" olarak değiştirilirken, Şeyh Sait'in tarikat lideri olduğu ifadesine yer verilmiyor.

* Liselar için hazırlanan ders kitabına Atatürk'ün Nutku konulmazken, "Türkler 1 milyon Ermeni'yi ve 30 bin Kürdü katletti" diyen yazar Orhan Pamuk'a yer veriliyor.

* 2 Ekim 1920'de Konya'da Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne karşı İngiliz ve Fransızların desteğiyle başlayan "Delibaş Mehmet isyanı" ve isyancıların başı Delibaş Mehmet'in bir İngiliz rahibin yardımıyla Yunanistan'a sığınması yeni kitapta yer almıyor. Delibaş Mehmet bu gün Konya'nın bazı yörelerinde evliya olarak anılıyor.

* İlköğretim öğrencileri için başlatılan "100 Temel Eser" uygulamasıyla yayınlanan kitaplara Atatürk, Cumhuriyet ve laiklik karşıtı ifadeler, hurafeler ve argo sözler, yabancı masal kahramanlarının diyaloglarına islami söylemler serpiştirildi. Tarikat liderlerinin yaşaklanmış kitapları takma adlarla öğrencilere sunuldu.

"100 Temel Eser" uygulamasından bazı örnekler;

Ecevit'in kafası/ Cum Sezer'in sopası / Aptal olduk hepimiz / Kafaları kopası
Öküzü saldım çifte / Sırtımda güllü küfe / Aç gireyim koynuna / Döndük Cumhuriyete

Bazı liselerin internet sitelerinde irtica propagandası yapan yazılardan bazı örnekler:

Laiklik kavramını istismar ederek insanlarımıza dünyayı dar etmeye çalışanların Cumhuriyet tarihi boyunca laiklik kavramı üzerinde ittifak ettikleri tek konunun, bu kavramı bir cadı kazanı gibi kavratıp inanç ve fikir sahiplerini bu kazanda eritme olduğuna şahit olmuş bir kuşağız.

"Evlenmeden bir kaç gün önce resmi nikâh denen uyduruk formalite, kimseyi davet etmeden gözlerden ırak bir şekilde tamamlansın. Böylece bizim nazarımızda İslam nikâhının nikâh olduğu resmi nikâhın ise beş paralık kıymeti olmayan bir formalite olduğu dosta düşmana ayan beyan ispat edilmiş olur."

UNUTMAYINIZ Kİ HER YENİ FLAŞ GÜNDEMİN GİZLEDİĞİ BİR ÇOK KARANLIK İŞLER OLMAKTADIR BU ÜLKEDE!..

MİLLET YENİ GÜNDEMLERLE OYALANSIN BİZ İŞİMİZE BAKALIM MANTIĞI!..

BU GÜN GÖZ YUMDUKLARIMIZ, YARIN BİZE GÖZ AÇTIRMAYACAK OLANLARDIR!..
 
Toplam blog
: 41
: 1248
Kayıt tarihi
: 09.12.08
 
 

Hayatımızın gayesi, gayelerimizi hayata geçirmektir. Benim de şu anki gayem, burada bir şeyler ya..