Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim gerçekten şart

Yaklaşık bir aydır İstanbul'da bir sağlık ocağında stajyer ebe olarak görev yapıyorum. Sağlık ocağının ilgili mahallesinin kültür düzeyi oldukça düşük. Kültür düzeyinden kastım okur yazarlık. Özellikle 17-30 yaş arası genç bayanlarda böyle bir şeyle karşılaşınca şaşırdım ilk zamanlar. Bir müddet sonra alıştım fakat artık üzülüyorum. Çevremde üniversite okuyan kız arkadaşlarım okuldan, hocalardan, çok basit mevzulardan şikayetçi olurken bu genç bayanlar ne yapsın diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Bazı konularda eğitmeye çalışıyoruz ebe grubu olarak. Ellerimizde öğretici broşürler var fakat bir çoğu bunları okuyamadığı için bu da pek işe yaramıyor doğrusu. Yine de olsun diyip açıklamaya çalışıyoruz birçok şeyi. Bu konuşmalarımızdan, eğitimlerimizden utananlar da çok oluyor. Bıkmadan usanmadan anlatmaya devam ediyoruz. Herşey onlar için, sağlık için.

Asıl üzerinde durmak istediğim konu bu genç bayanların zorunlu yaşadığı hayat. Bizler gerçekten çok şanslı bayanlarız. Peki onlar? Bir çoğu aile baskısından kurtulmak için küçük yaşta evliliği üstlenmiş, fakat bu sefer koca baskısı dikilmiş karşılarına. Konuştuklarımızın hemen hepsi söylemeye çekiniyor okula gitmediklerini ve şimdi hepsi çocuklarım okusun diyor. Keşke babalar biraz daha anlayışlı olabilse... Babaların da eğitimi yok ki çocuklarını eğitsin. Sadece kız çocuk oldukları için, kadın oldukları için ağır baskılara maruz kalıyorlar.
Tüm kız babalarına seslenmek istiyorum. Lütfen kızlarınızı böyle cahilliğe mahkum etmeyin. Bırakın sizi başarılarıyla gururlandırsınlar. Size bol bol torun vermesi bir başarı değildir.

Bir ülkede çok farklı uçlar olması çok tuhaf değil mi? Bir yanda ipodu bozuldu diye üzülen varken bir yanda yediği dayaktan dolayı yüzünün morarmasına üzülen var. Bu düzen böyle yürümemeli. Şımarık bir gençlik değil istediğim. Sadece bilinçli gençler...

Son dönemlerde eğitim alanında düzenlenen kampanyalar ilgimi çekmeye başladı bu gözlemleri yaptıktan sonra. Ne kadar doğru bir yere parmak bastıklarını anladım. İlk hedef aileyi bilgiyle donatmak ki çocukları için gelecek düşünsünler. Lütfen hepimiz elimizden geleni yapalım. Bunlar en başta kendimiz için. Ülkemizde görmek istemediğimiz manzaralar belki de bu sayede tükenir. Ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 2
: 430
Kayıt tarihi
: 24.09.08
 
 

Kendi hakkında konuşmayı beceremeyen biriyim ben. Ama kısaca bahsedeyim biraz. 1987 yılı Kocaeli doğ..