Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '08

 
Kategori
Haber
 

Eğitim gönüllüsü çocuklar PTT'yi ziyaret etti.

Eğitim gönüllüsü çocuklar PTT'yi ziyaret etti.
 

Fono Telgraf Servisi Namıdeğer 141!


Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) İzmir Çiğli Eğitim Parkı’nda okul dışı zamanlarda sosyal etkinliklere katılan 6,7. ve 8. Sınıf öğrencileri “Kariyer Yolculuğuma Başlıyorum” etkinliğinin “Mesleki Keşif Gezisi” kapsamında PTT’yi ziyaret etti.

Çiğli Belediye Başkanlığı’nın tahsis ettiği özel servis ile önce Bornova PTT Merkez Müdürlüğü daha sonra ise Posta İşleme Merkezi Müdürlüğü’nü gezen çocuklar, bir mektubun hikâyesine canlı canlı tanık oldular.

Bornova PTT’de Merkez Şefi Şükrü Has tarafından karşılanan çocuklar yazdıkları mektupları buradan yollarken; Bornova PTT’nin ardından geldikleri Posta İşleme Merkezi’nde tüm Ege Bölgesi’nin mektuplarının toplandığını anlayınca şaşırdılar.

Özellikle her ay milyonlarca telefon faturasının dağıtımının yapıldığı merkezde bilgi veren Müdür Yardımcısı Haydar Akçakal çocuklara mektubun kabul anından dağıtım anına kadar her aşamayı örneklerle anlattı.

Otomatik Mektup Ayırma Sistemi ile ayrılan mektuplarda Posta Kodu yazılmış olmasının önemine özellikle dikkat çekildi.

Dağıtım servisinde posta dağıtıcıları ile sohbet eden çocuklar aynı binada bulunan Telgraf Merkezi’ne de ziyarette bulundu. 141 Fono Telgraf Servisi’nde telefon ile telgraf yazdırılması işlemini memurların ağzından dinlenildikten sonra telem makinelerinin başına geçildi ve tüm çocuklar telgraf yazmayı denedi.

Gün sonunda PTT Hizmetleri hakkında bilgi edinen grup Çiğli Belediyesi’ne ait servis aracı ile TEGV Çiğli Eğitim Parkı’na döndü.

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..