Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '14

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

Eğitim İhtiyacı Nasıl Belirlenmeli?

Eğitim İhtiyacı Nasıl Belirlenmeli?
 

Eğitime Gidiyoruzzzz :)


Değerli Dostlar,

Eğitim ve İnsan Kaynakları ile görüş, düşünce ve bildiklerimi bu blogtan sizlerle paylaşacağım. İlk yazımda sizlerle firmaların eğitim ihtiyaçları üzerine paylaşımda bulunmak istiyorum. Büyüklü küçüklü bir çok firma eğitim ihtiyaçları için az ya da çok bir bütçe ayırıyorlar. Ana faaliyet alanlarına göre, çalışanların ihtiyaçlarına göre, çalışanlarının istek ve beklentilerine göre, yeni başlayacakları faaliyet alanlarına ya da projelerine göre, bütçelerine göre, rakiplerine göre eğitim ihtiyaçlarına tespit edip bir eğitim planı oluşturuyorlar. Firmalar eğitim alanındaki ihtiyaçlarını karşılamada çoğunlukla dış kaynak kullanımını tercih ediyorlar. Peki eğitim bütçemizi nasıl oluşturmalı ve elimizde ki bu bütçeyi nasıl verimli kullanmalıyız? 

Dış kaynak kullanımı firmalar için zaman zaman yüksek maliyetler yaratabiliyor ve bu maliyet şirketler için çoğunlukla kısa zamanlı ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Peki eğitim ve insan kaynaları yöneticileri olarak nasıl bir yol izlemeliyiz?

Eğitim fonksiyonunun şirket içerisinde sürekli ve etkili olması için şirketin ana faaliyet alanı ile tümleşik bir yapıda olması çok önemlidir. Tümleşik yapıdan kastım eğitimin sadece eğitim departmanının ya da insan kaynakları departmanının işi olmadığının bunun tüm yöneticilerin ve çalışanlarında ana çalışma alanlarından biri olduğunun kurum içinde benimsetilmesidir. Demek istediğim şu ki çalışanlarımızı hafta sonu iki gün ya da bir gün planlanan bir eğitime gönderdik bizim sorumluluğum bitti anlayışının değiştirilmesidir. Yani kurum içindeki eğitime ve gelişime yönelik paradigmanın değiştirilmesidir. 

Şu anlayış şirketler için çok önemlidir. Her departman müdürü aynı zamanda ona bağlı çalışanlarının gelişiminden, kariyerinden,eğitiminden sorumlu birer eğitim müdürü olmalıdır. Ana faaliyet alanında çalışanlarının performansını nasıl takip ediyorsa çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarınıda aynı titizlikle takip etmeli onların mesleki gelişimlerini önemseyerek eğitim ihytiyaçlarının tespitinde aktif rol oynamalıdır. 

Eğitim ihtiyacı analizinde en etkin yöntem departman çalışanlarını birebir tanımaktan, onların istek ve beklentilerini iyi analiz etmekten, onların ne yapıp ne yapamayacakları konusundaki sınırlarını bilmekten ve böylece geliştirilebilecek alanları iyi tespit etmekten geçmektedir. 

Unutmayın eğitim sadece eğitimcilere bırakılamayacak kadar önemlidir. 

Herkese iyi bir hafta diliyorum.

Erkan BAYHAN

erkanbayhan@gmail.com

 

 
Toplam blog
: 5
: 3550
Kayıt tarihi
: 21.01.14
 
 

İnsan Kaynakları ve Eğitim Üzerine Ne varsa...Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğ..