Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '07

     
    Kategori
    Eğitim
     

    Eğitim ile gelen eğitimsizlik

    Eğitim ile gelen eğitimsizlik
     

    Bilgisayar teknolojisi ile birlikte yeni başlayan bir evrim içerisindeyiz. Herşey değişiyor. Gencin yaşlıya göre daha iyi bildiği bir nesne, araç şu bilgisayarlar.

    7 yaşındaki bir çocuk 40 yaşındaki anne babasına yeni şeyler öğretiyor ve öğrettikleri anne babasının gün içerisinde çalıştıkları işyerlerinde işlerine yarayacak bilgiler...

    Peki, bu çocuk bunları nerden öğreniyor? Okuldan, cafelerden veya arkadaşlarından... Peki doğru ve sağlıklı bilgiler ediniyormu? Kontrol mekanizması kim ve ne? Çocuğundan ilk kez duyduğu bilgileri alan ebeveynlermi, öğretmenler mi, arkadaşlarımı, kendisimi?

    Devletimiz sağolsun önemli kaynakları okullardaki bilgisayar laboratuarlarına aktarıyor. Dünya bankası ve özel kurumlar yardımıyla sayısız teknoloji sınıfları oluşturuyor. Peki ne öğretiyor? Kaç ders yapıyor? Yaşı 40'ı aşmış sınıf öğretmenlerinin bu derslere bakışı ne? ailelerin bu derslere bakışı ne?

    OKS ve ÖSS gölgesi altında bilgisayar ve yabancı dil derslerine ilgi ne? Oysa öğrencilerin ortak sorusu olan : "Öğretmenim peki bu öğrediklerimiz, günlük hayatımızda nerde kullanacağız?" _bu soru matematik, fen, sosyal, türkçe için daha çok olur.. Bu soruyla bilgisayar ve yabancı dil derslerinde karşılaşmazsınız!..

    Eve bilgisayar aldım birde ADSL bağlattım!.. Bilgisayara 1000 küsür $, ADSL ye ise her ay para ödüyorum.. Fakat çocuğun bilgisayar masasına Eğitim CDleri ve interaktif öğrenme CDleri almadım hiç aklıma gelmedi???
    Sadece 20-30$ olan Parental Control(Ebeveyn Kontrol) programı almadım!!! Interneti ve bilgisayarı kullanma zamanlamasını atadan kalma bilgisayar kablolarını çekerek yapıyorum!.. Ders zamanı veya sınav zamanı bilgisayar YASAK!...

    ÇÜNKÜ BİLMİYORUZ....BİLMEDİĞİMİZ ŞEYLERDE BİZİ ÇOK KORKUTUYOR...ve KORKTUĞUMUZ ZAMAN ÇOKK HATA YAPIYORUZ...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 582
    Kayıt tarihi
    : 11.10.07
     
     

    Bursa'da bir kolejde bilgisayar öğretmeniyim. 8 senedir eğitmenlik görevimi sürdürmekteyim. Kağan is..