Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '16

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Eğitim İmparatoru, BAU Markalama Merkezi'nin açılışını yaptı

Eğitim İmparatoru, BAU Markalama Merkezi'nin açılışını yaptı
 

 

 

Eğitim İmparatoru Enver Yücel'in önderliğinde; Türkiye ekonomisine lokomotif olacak dünya çapında markalar yaratmak ve Türk markalarına sektörsel ve akademik anlamda katma değer sağlamak amacıyla Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) tarafından kurulan BAU Branding Innovation (BBI), düzenlenen tanıtma ile birlikte hayata geçirildi.

 

 

Enver Yücel

1957 yılında Giresun'da doğdu. Liseyi, Haydarpaşa Lisesi'nde yatılı okudu. Şimdilerde Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi adını taşıyan İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü'nün Matematik Bölümü'nü bitirdi. Bugün Türkiye ve yurtdışında eğitim veren Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları'nın Yönetim Kurulu Başkanıdır. Uğur Dershaneleri, Bahçeşehir Kolejleri, Bahçeşehir Üniversitesi, Uğur Yayınları ve Uğur Kariyer Merkezi'ni bünyesinde barındıran yüz binden fazla öğrenciye eğitim veren Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları'nın temeli 1974 yılında Laleli'de üç sınıflı bir dershanede atıldı. 2007'den itibaren de Tüm Özel Öğretim Kurumları Derneği olan TÖDER'in Yönetim Kurulu Başkanıdır. Çevresinde "eğitim imparatoru" olarak bilinmektedir.

                                                                                           ***

Öğleye kadar Beşiktaş Four Seasons Hotel’de yürütülen etkinlik, öğleden sonra  BAU Beşiktaş  Kampüsü  C Blok Akademik Teras’ta sürdürüldü. Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı, Bahçeşehir ve Uğur Okulları kurucusu Enver Yücel ile tanışma fırsatımız oldu.

Katılımcılardan İTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Levent Yılmaz ve Çanakkale Onsekiz Mart Ünv. Öğretim Üyesi Doç. Dr. Berna Burcu Yılmaz ile tanışıp söyleşmemiz gerçekleşti.

                                                                                          ***

Moda sektörünün öncü adlarından ve Fendi markasının kurucularından Anna Fendi, lüks markaların marka danışmanı ve Forward Marketing’in kurucusu Fabien Moreau,  Rebul Genel Müdürü Kerim Müderrisoğlu, Reklamcılık Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu, Marka İletişim Danışmanı Güven Borça, Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Enver Yücel, NYU Öğretim üyesi Prof. Dr. Tülin Erdem ve Doç. Dr. Selçuk Şirin’in katılımıyla gerçekleştirilen lansmanda (tanıtma) marka değerinin önemi, işlevi, değerlendirilmesi ve katma değer/kaldıraç etkileri başarı hikâyeleri üzerinden katılımcılar ile paylaşıldı.

Bir marka okulu üst yapılanması olarak tasarlanan ve markalama alanında dünyanın en önemli adlarından biri olan New York Üniversitesi (NYU) Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tülin Erdem öncülüğünde kurulan BAU Branding Innovation (BBI), veriye dayalı markalama yapma, markalama konusunda en güncel ve işlevsel teori, yaklaşım ve uygulamaları tanıtma, geliştirme, disiplinler arası yöntemleri hayata geçirme gibi ayrıcalıkları ile bir markanın doğuşundan gelişimine tüm markalama sürecini eğitim, araştırma ve uygulama projeleri ile hayata geçiren bir oluşum olarak tasarlandı.

BBI tanıtım lansmanında konuşan Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyeti BaşkanıEnver Yücel : “Üniversitelerin gelecek dünyaya yön verebilmesi için eğitim yanında eğitim-ekonomi ilişkisini harekete geçirecek alanlara da yatırım yapması, sektör ve firmalara yön vermesi gerekmektedir. Üniversiteler olarak, ekonomiye yön veren firmalar olarak sadece ürün bazında değil sosyal bilimler alanında da girişimci ve inovatif olmalıyız.

Katma değeri yüksek ekonomiye geçişin temel göstergelerinden biri de şüphesiz ki markalaşmadır. Marka yaratamazsak arzu ettiğimiz seviyeye gelmemiz mümkün değildir. Üniversite olarak yenilikçi ve girişimci projeler üretmeyi ve iş dünyası ile yakın ilişki içerisinde olmayı çok önemsiyoruz. Bu nedenle değerli bilim insanımız Prof.Dr. Tülin Erdem’in başkanlığında kurulan bu merkezin Türkiye’de ilk defa bir üniversite çatısı altında kuruluyor olması bizim için ayrı bir mutluluktur.

Markalara akademik ve sektörsel anlamda katma değer sağlayarak, markalama bilincini artırmayı ve ülkemizin yüksek bir ekonomiye geçişini hızlandırmayı hedefleyen Branding Innovation (BBI),  uygulamalı markalama araştırmalarına öncülük edecek ve markalama becerileri kazandırmak için yurt içi ve yurt dışından uzmanların oluşturduğu eğitim programları sunacak. Türkiye’de global markalar yaratmak amacıyla, uluslararası ölçekte profesyonelleri uygulamaları projeler etrafında bir araya getirecek olan Branding Innovation (BBI) marka yönetimi, marka değeri ölçümü, marka konumlandırması/yeniden konumlandırma, marka söylemleri ve öyküleri geliştirilmesi gibi çalışmalarda bulunacak. 

Prof. Dr. Tülin Erdem

2006 yılından beri New York Üniversitesi Stern School of Business’da Pazarlama profesörüdür. Profesör Erdem, Haas School of Business’ta İş İdaresi ve Pazarlama Profesörü olarak Doktora Programı Direktörlüğünü yürütmüş; University of California at Berkeley’de Akademik İşler’den sorumlu Dekanlık, Pazarlama Grup Başkanlığı görevlerinde de bulunmuştur. Araştırma alanları, reklam, marka yönetimi, tüketici tercihleri, müşteri ilişkileri yönetimi, belirsizlik altında karar verme süreçleri, ekonometrik modelleme ve fiyatlandırmadır. Journal of Marketing Research dergisinin danışma kurulu üyesi, International Journal of Research in Marketing, Journal of the Academy of Marketing Science, Marketing Letters ve Marketing Science dergilerinin editoryal kurul üyesidir. Profesör Erdem, aynı zamanda INFORMS Marketing Society (ISMS) kuruluşunun Başkanı olarak da görev yapmıştır.

BAU Hakkında

Bahçeşehir  Üniversitesi, 3 kıta 7 ülkede, 4 üniversite, 2 dil okulu ve 6 uydu kampüsü ile Türkiye’nin eğitim alanındaki dünya markası BAU Global’in bir üyesidir.  Bu uluslararası ağ öğrencilere yüksek eğitim olanağı sağlamakta ve dünyanın her yerinden öğrenci kabul etmektedir. BAU Global öğrencileri ve mezunları Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya kıtalarında yedi ayrı ülkeye yayılan bir topluluğu meydana getirmektedir. BAU Global üniversiteleri bünyesinde; işletme, tasarım, eğitim, mühendislik, sağlık bilimleri, bilişim teknolojileri, hukuk ve tıp alanında lisans, yüksek lisans ve doktora programları bulundurmaktadır.

Ayrıntılı bilgi için www.bau.edu.tr sitesi ziyaret edilebilir.

Başta sayın Enver Yücel olmak üzere emeği geçenleri kutluyor ve başarılar diliyorum!

 

NOT: Fotoğraflar, slayt görünümünde aşağıda izlenebilir.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..