Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '16

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim karnemiz zayıf,vicdan karnemiz nasıl?

Eğitim karnemiz zayıf,vicdan karnemiz nasıl?
 

Görsel alıntı


Eğitim karnemiz zayıf, yoksulluk karnemiz zayıf . Peki, yürek karnemiz nasıl?

Asıl önemli olan Hak, hukuk, insanlık, vicdan, merhamet ve yürek karnemizin durumu nasıl.

OECD’nin PISA 2012 raporuna göre Türkiye sınıfta kaldı.

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nın (PISA ) 2012 raporunda matematik, okuma ve fen puanlarını yükselten Türkiye 64 ülke içindeki sıralamasını yükseltemedi ve 42’nci sırada kaldı.

Türkiye özellikle 10 yıl önce 423 olan matematik ortalamasını 448’e çıkarmasına rağmen Hırvatistan (471), Sırbistan (449), Yunanistan (453) ve İsrail (466) gibi ülkelere yaklaşmasına rağmen geçemedi.

Raporda, özellikle matematikte en düşük sonuçları kaydeden öğrenciler arasında yüzde 10’luk bir gelişme gözlendiği belirtildi.

OECD’DE SONDAN ÜÇÜNCÜYÜZ

OECD ülkeleri sıralamasında 2003 yılından bugüne tüm raporlarda Meksika’nın ardından en kötü performansı sergileyen Türkiye OECD’ye yeni üye olan Şili’nin son sırada yer alması sayesinde sondan üçüncülüğe yükseldi.

KIZLAR FARKI KAPATTI

Okuma-anlama performansındaki cinsiyet farkı, 2000-2012 yılları arasında kız öğrenciler lehine 11 ülkede genişledi.

Kız öğrenciler fen sınavları performansındaki cinsiyet farklılıklarında erkekleri Ürdün'de 43, Katar'da 35, Birleşik Arap Emirlikleri'nde 28 puan, Bulgaristan, Tayland, Karadağ, Finlandiya, Letonya, Litvanya, Yunanistan, Malezya ve Trkiye' de de 20 ila 10 puan arasında geride bıraktılar.

Türkiye, Finlandiya, Makao-Çin, Rusya, İsveç ve ABD’nin içinde bulunduğu grupta ise 2003 yılına göre erkekler lehine olan 8 puanlık fark 2012 yılında yok oldu.

YUNANİSTAN İLE FARK KAPANDI

PISA’nın matematik değerlendirmesinde Türkiyekomşu Yunanistan ile arasındaki 49 puanlık farkı 5’e, okuma ortalamasındaki 22 puanlık farkı 2, Fen bilimlerindeki 49 puanlık farkı ise 4 puana kadar indirdi.

DOĞU ASYA ÜLKELERİ ZİRVEDE

Matematik:
1-Şangay-Çin 613
2-Singapur- 573
3-Hong Kong-Çin: 561
4-Çin Taipei: 560
5-G. Kore: 554
6-Macao-Çin: 538
7-Japonya: 536
8-Liechtenstein: 535
9-İsviçre: 531
10-Hollanda: 523
44-Türkiye:448

Okuma-Anlama:

1-Şangay-Çin: 570
2-Hong Kong-Çin: 545
3-Singapur: 542
4-Japonya: 538
5-Kore: 536
6-Finlandiya: 524
7-Çin-Taipei-İrlanda-Kanada: 523
8-Polonya: 518
9- Liechtenstein-Estonya: 516
10- Avustralya-Yeni Zelanda: 512
42- Türkiye:475

Fen:
1-Şangay-Çin: 580
2-Hong Kong-Çin: 555
3-Singapur: 551
4- Japonya: 547
5-Finlandiya-545
6-Estonya: 541
7-G. Kore: 538
8-Vietnam: 538
9-Polonya: 526
10-Kanada, Liechtenstein: 525
43- Türkiye :463

Milli Eğitim Bakanlığı 2012 PISA sonuçlarıyla ilgili ulusal rapor yayımladı. Bu rapora göre Türkiye'deki öğrencilerin yarısına yakını matematik alanında temel bilgi ve becerilere sahip değil.

MEB Ulusal Ön Raporu yayımladı.

PISA 2012'ye 34'ü OECD ülkesi 65 ülkeden yaklaşık 510 bin öğrenci katıldı. Türkiye'den katılanların sayısı ise 7'inci sınıftan 10'uncu sınıfa kadar 4 bin 848. 

Bu raporda da vurgulandığı gibi Türkiye'deki öğrencilerin yüzde 42'si matematik alanında en basit sonuçları çıkarabilecek temel bilgi ve becerilere sahip değil. 

Sınavın genel ortalamasında Türkiye matematikte 44. okumada 42., fende ise 43. sırada yer alırken, en çarpıcı sonuç bir ülkenin "beşeri sermayesi" olarak nitelendirilen ve gelecekte ekonomi, teknoloji, bilim alanlarında çalışacakları öngörülen öğrencilerin ortalamasındaki düşük konumu.

PISA'nın en üst düzey olarak nitelendirildiği seviyeye ulaşan öğrencilerin oranı matematikte yüzde 6, okumada yüzde 4 iken bu oran fende yüzde 2'de kalıyor. 

DERSLERİ ASIYORUZ

MEB'in raporuna göre Türk öğrencilerinin yaklaşık yüzde 83'ü okulda mutlu. Ama en fazla geç kalan, ders kıran öğrenciler de Türkiye'de. Okula geç kalan öğrenci oranı yüzde 13 iken bu oranın OECD ortalaması yüzde 10.

Dersi kıran öğrenci oranı yüzde 14, OECD ortalaması yüzde 4. Okulu asan öğrenci oranı yüzde 21, OECD ülkelerinde ise bu oran yüzde 3.

Yoksulluk karnemiz zayıfMEB'in raporunda dikkat çekici noktalar şöyle sıralanıyor: 

2003-2012 yıllarında Türkiye'nin matematikte düzey 1 ve altındaki öğrenci oranı yüzde 27. 7'den yüzde 15. 5'e düştü. Yine de bu oran OECD ortalamasının 1. 5 katı fazla. 

Türkiye'de 2003'te yüzde 3 civarında olan yoksunluklarına rağmen başarılı öğrenci oranı 2012'de yüzde 7'ye ulaştı.

Düşük sosyoekonomik bir altyapıdan gelen öğrencilerin oranı yaklaşık yüzde 69.

Matematik puanlarındaki farklılığın yüzde 62'si okul türlerinden kaynaklanıyor. PISA'da da en başarılı okullar fen liseleri.

Eh sizin matematiğiniz zayıf olurda çocuklarınızın, torunlarınızın matematikleri zayıf olmaz mı?

Matematiği icat edenler kasten onu çözümlenmez hale getirdiler ki insanlar zorluk çeksin.

Peki, sözde iyi eğitim görmüş ve okumuş olanların bazıları ne yapmış?

Onlar yıllarca dini duyguları suiistimal ederek, manevi duyguları sömürerek, doğruyu eğri, eğriyi doğru göstermek suretiyle, su altından saman yürüterek, ülkemizin sağlam temellerini yıkma arzusunu taşıyan.

Zavallı, okumamış, görmemiş, insanlıktan nasibini almamış vicdan ve merhamet yoksunu, Büyük şeytan ABD kölesi FETO iblisin emirlerine amade olmadılar mı?

İşte böylelerine iyi eğitim verilse dahi bunların vicdan karneleri hep zayıf kalacaktır.      

 

Kıymetli okurlarımıza saygılar sunuyorum.

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN

 

 

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..