Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '18

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Modeli Önerisi

Eğitim Modeli Önerisi
 

Eğitimde Nereye Gideriz


Değerli Okurlar;
Günümüzde eğitim sistemimiz ciddi bir eleştiri kaynağı olarak sunulmaktadır. Öyle ki eğitimde yeni önceliklerimizi belirlememizin vakti geldi ve geçiyor. Hala neyi politikamıza alet etmekteyiz ne üretmek istiyoruz sorularına cevap bulamadığımız en büyük gerçekliktir.

Eğitimde öncelikle bir politika oluşması için bir felsefemizin olması gerekmektedir. Bu felsefe öyle devşirme bir felsefe olmamalıdır. Sayın Cumhurbaşkanımızın dediği gibi yerli ve milli bir eğitim modeli olmalıdır. Peki yerli ve milli eğitim politikası geliştirmek bu kadar zor mudur?

Aslında çözüm basittir. Yerli ve milli bir politika geliştirmek için devşirme sistemleri bir kenara bırakmamız gerekiyor. Bu gelişmelerin ışığında biz nasıl bir birey yetiştirmeliyiz sorusuna yerli ve milli cevap bulmalıyız. Söz konusu cevabın hayatımıza uygulanmasının zor olmadığı ve uygulanabilir bir politika olduğunu şu kriterden öğrenmeliyiz. Bizler genel mana da İslamiyeti yaşamaya çalışan, hayatımıza bunun doğruluklarını yansıtmaya gayret gösteren ve bunların yanında Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK'ün muasır medeniyetlerin üzerine çıkma çabası içerisinde bulunan bir devletiz. Devlet olma bilinci dün ortaya çıkmış bir konu değildir. Türkler 16 devlet kurmuştur ve büyük temeller üzerinde yükselmiştir. Miili bir duruş sergileyen devletlerimiz öncelikle eğitime önem vermiştir. Nasıl yapılacağını bize göstermiştir. Öncelikle istenen ideal Türk Vatandaşı tanımı arzulanmalıdır. Bu tanım öyle basit değildir yükümlülükleri vardır. Bizler her zaman bir işe başlarken çabuk ve acele ederiz ve sonucu hemen görmek isteriz bu anlamda sonuç odaklı görünsek bile yeterliliklerimizi kendimiz belirlemekteyiz. Bu yeterliliklerin başında insan ve toplum gelmektedir. Toplumsal kaygı duymayan bireyler sadece asosyalist bir yaşam sürmekte ve bencilleşmektedir.

Diyoruz ya Elhamdüllillah Müslümanım diye ama kalben durum öyle değildir. Madem Müslümanız topluma bir yararımız olsun. Bu yarar öncelikle toplumsal kalkınmayla ortaya çıkmaktadır. Eğitim sistemimizin temel dayanaklarından birisi de toplumsal kalkınmaya dayalı bir eğitim sistemi inşası olmalıdır. Toplumsal kalkınma olmadan eğitim sisteminde bireyden söz etmek bir o kadar da tezattır. Birlikte daha güçlüyüz bunu unutmamamız gerekir. Atalarımız sürekli birliktelikten bahsetmiştir. Birlikten kuvvet doğar , Akif'in dediği gibi "Toplu vurdukça yürekler onu top sindiremez." gibi ibareler hayatımızda önceliklerimiz arasında olması gereken durumlardandır. Toplumsa kalkınmaya dayalı bir eğitim politikasının vakti geldi ve geçmektedir. Bu anlamda Cumhuriyetin ilk yıllarında kendi kendine yeten bir ülke profilinde iken artık ithalat ile ayakta kalmaya çalışan bir ülkeyiz.

Modüler ve agresif davranmanın zamanı gelmiştir. Eğitim politikası S.O.S verirken sessiz kalamazdım tabii ki. Bu anlamda öncelikle meslek liselerinin işlevini arttırmalıyız. Bu tabii ki üretim toplumu bilincini de gerekli kılmaktadır. Tarım lisesi, Ticaret Lisesi, Öğretmen Lisesi, Yer altı Zenginlikleri Lisesi, Turizm Liseleri, Ulaştırma Liseleri oluşumlarının canlandırılması ve modernize edilmesi ile yerli ve milli dönem yeniden tasarlanabilir ve toplumsal kalkınmanın temelleri hızlıca atılabilir. Ne kadar çok üretim o kadar mürref toplum demektir. Alım gücü artar işsizlik azalır zor değil herkes çalışmalıdır. Sadece meslek elemanına mı ihtiyacı vardır toplumumuzun elbette hayır güçlü beyinlere ve ara elemana ihtiyacı da elbette bulunmaktadır. Kademe kademe yeni bir gelecek inşa edilmelidir. Toplumsal kalkınma asıl olmalıdır. Bireysel kalkınmadan toplumsallığa geçiş hızlanmalıdır. Paylaşmayı bilmeliyiz. İşte o zaman gerçekten yerli ve milli bir eğitim politikamızın olduğunu düşünebiliriz.

Toplumsal kalkınmanın önemini anlamanız dileğiyle.

 
Toplam blog
: 5
: 201
Kayıt tarihi
: 11.01.18
 
 

Yüksek Lisans Öğrencisi, Öğretmen, eğitim, siyaset, ekonomi, din, yaşam, bilim, spor ve teknoloji..