Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '16

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim ne işe yarar?

Eğitim ne işe yarar?
 

Cem Yılmaz' ın Doritos cips reklamı vardı. Taklit Doritos cips üretimi yapan tesisi polis basıyordu. İşin başındaki Cem Yılmaz polis arabasına götürülürken fenomen olan şu cümleyi söylüyordu: ''Eğitim şart ''. Çok doğru eğitim şart.

 

Mümkün olduğunca çok insanın eğitim seviyesini yükseltmesi gerekiyor. Okuma yazma bilmekten bahsetmiyorum. Yüksek okul hatta üniversiteli insan sayısının artması gerektiğini söylüyorum. Ülkemizdeki üniversite sayısı 193. Dolayısıyla yüksek öğrenim gören insan sayısı artıyor. Buraya kadar her şey güzel.

Eğitimli İnsanlardan Beklentimiz Ne?

Eğitimli insanların, eğitim aldıkları konuda bilgili ve donanımlı olmalarını bekliyoruz. Ayrıca eğitim aldıkları konu haricinde de kendilerini yetiştirmelerini bekliyoruz. Sosyal, iyi iletişimi olan, gelişime açık, başka fikirlere saygılı, aklı başında insanlar olmalarını umuyoruz. Televizyon ekranlarında, isimlerinin önünde profesör etiketi bulunan insanların konuşmalarına baktığımızda ya da çevremizde bulunan üniversite mezunu insanların davranışlarını gördüğümüzde hayal kırıklığına uğruyoruz. Pek çoğu ideoloji batağına saplanmış, objektiflikten uzak, ön yargılı, şiddet eğilimli, karşısındakine saygısı olmayan insanlar. Cahil diye yaftaladıkları insanların reflekslerini gösteriyorlar. Dolayısıyla da '' Okumuş cahil '' oluyorlar. Bir de üstüne ukala oluyorlar ve insanları küçümsüyorlar. Herhangi bir konuda görüş belirtmek için ait oldukları grubun genel görüşüne uygun ezbere yorumlar yapıyorlar. Doğruya doğru, yanlışa yanlış diyemiyorlar. Tabi ki bu tür şeyleri üniversitede derslerde öğretmiyorlar. Ama üniversite görmüş insan kendisini biraz yetiştirmeli. Ufkunu açmalı.

 
Toplam blog
: 165
: 215
Kayıt tarihi
: 18.08.14
 
 

Gazi Üniversitesi İşletme bölümü lisans ve Mersin Üniversitesi İşletme yüksek lisans mezunuyum. M..