Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim paralı mı?

Eğitim paralı mı?
 

Bir İlköğretim okulunun açılışı


İlköğretim okullarında eğitim parasızdır. Daha önceden parayla aldığımız kitapları artık devlet karşılıyor. "Eğitimin paralı olduğunu nereden çıkarıyorsun?" sorusunu sorduğunuzu duyar gibiyim. Özel okullardan da bahsetmiyorum. Eğitimin içine giyilen kıyafetleri, çantayı, kalem ve defteri katma diyenler de vardır. Ben bunları da eğitimin içine katmıyorum. Ankara-Keçiören Faik Erbağı İlköğretim Okuluna giden iki çoçuğum var. Bana göre Eğitimcinin (öğretmenin) verdiği ders parasız olması gerekiyor.

Milli Eğitim Bakanlığının izniyle, hafta sonları açılan kurslarda parayla ders veriliyor. Aslında bu kursların amacı; hafta içinde dersleri tam olarak anlayamayan öğrencilere tekrar anlatmak ve dersleri pekiştirmek olduğunu anlatıyorlar. Fakat uygulamaya baktığınızda, bu kursların öğretmene ve okula ek gelir kapısı olarak görülen bir işleve döndüğünü görmekteyiz.

Okul idaresi tarafından öğretmenlere en az 20 öğrenciden oluşan kurs grupları açması için ricada!!!! bulunulmaktadır. Buna karşı gelen öğretmenler olduğu gibi, destekleyen hatta daha fazla öğrencinin gelmesi için öğrencilere baskı yapan öğretmenler de bulunmaktadır. Bazı öğretmenler kitapta bulunan konuları hafta sonu kursunda anlatarak, ödev vermekte ve derste hiç anlatmadığı konular hakkında sınav yapmaktadırlar. Sınıflarda da kursa gelmeyen öğrencilere "açıkça" ayırım yapılmakta ve kurslara katılmaya zorlanmaktadırlar.

6-7 ve 8 nci sınıflar için dört dersten kurs verilmekte ve bu kursların ailelere maliyeti yaklaşık 400 YTL dir. İki çoçuğu olan bir ailenin 800 YTL ye varan bu parayı vermesi halinde ekonomik zorlukla karşılaşması olağandır.

"Bunu engellemek için ne yaptın?" sorusuna yanıtım ise; çocuklarımı ne olursa olsun yarış atı gibi yetiştirmiyeceğime dair inanç ve kararlılığım ile yazdığım bu satırlardır.

 
Toplam blog
: 11
: 1059
Kayıt tarihi
: 07.07.07
 
 

1970 Ankara doğumluyum. Gıda sektöründe çalışıyorum. Evliyim ve çok mutluyum. Eşimi ve çocuklarımı s..