Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '09

 
Kategori
ÖSYS
 

Eğitim şart!

Eğitim şart!
 

Sıfırı tüketsek, kurtuluruz


Eğitim şart. Ve biz, eğitmeye önce eğitmenlerden başlamalıyız. Öğretmenlerden...
ÖSS de, 30.000 öğrenci sıfır çekmiş. 261.000 öğrenci fen sorularına, 221.000 öğrenci, matematik sorularına hiç cevap vermemiş. Öğrenememişler, öğretmemişler, öğretememişler. Her üç halde de, sorumluluk, eğitim kurumuna ve öğretmene ait. Okullardaki eğitim sistemini, kuran kursları eğitim sistemine benzetmekten vaz geçeceksiniz. Ezbercilik olmayacak. Fen derslerine önem vereceksiniz. İmam Hatipli den, Cumhurbaşkanı, Başbakan, hatta padişah olur, ama, bilim adamı olmaz. İslam aleminin, bilim ve fen alanında, icat edip, insanlığın hizmetine sunduğu, bir tek şey var mı? Televizyonu, telefonu, gavur icadı diyip, evine sokmayan, çocuklarını bunlardan mahrum bırakan softalar, aramızda yaşıyorlar. Biz bu sistemle, AVRUPA Birliğine girmek için kapıda bekliyoruz, bekletiliyoruz, bekleyeceğiz.

Binlerce öğretmen adayı, işsizlikten sokaklarda dolaşırken, İmamlar, öğretmen vekili olarak okullara yerleştirildi. Hiç bir liyakatı olmayan, üniversite mezunlarını, şimdi öğretmen olarak atayacaklar. Niye?... Önümüzdeki yıl, sıfırcıların sayısı, ikiye katlansın diye. Toplumun eğitim seviyesi, bu düzeyde tutulacak ki, seçimlerde oy oranı aşağılara düşmesin. Hamasi konuşmalar yapıp, Çinlinin, Filistinlinin, Arabın, çorabın derdinin peşinden koçacağımıza, kendi dertlerimizin peşinden koşmalıyız. Ülkemizdeki terörden, 30 binin üzerinde insanımızı kaybetmişken, başka bir ülkede, meydana gelen bir olayda, ölenleri, öldürülenleri, soykırım olarak nitelendirmek, bize ne kazandırır, ne kaybettirir. Siz böyle konuşunca, Emine Ayna da, sizin aynanıza bakıp, Kürtlere Uygulanan, soykırımdır, diyebiliyor. Konu nereden, nereye geldi? Dert bir değil ki.

Bir de Dış işleri Bakanımız var. Mülayim mi, mülayim. Kabine dışından. Onun nazarında, etlinin, sütlünün, tatlının tuzlunun farkı yok. Her şeyin çaresi bulunur. Bulunur da, kim bulur, işte orası önemli. Yine dağıttık konuyu. Adamı, hır, gür çıkarmaktan tutuklayıp, hakim huzuruna çıkarmışlar. Adam, ufak, tefek, Karamürsel sepeti. Hakim sormuş:
- Adın ne ? Adam cevap vermiş:
- Mülayim.. Hakim, adama şöyle bir bakmış.
- Sert olsan ne yazar, demiş.

Saadete gelelim. Nerede kalmıştık. Eğitim şart. Adam gibi eğitim. İnsana değer veren eğitim. Herkese eşit davranan, eğitim. Sınıfta her kes, konuyu kavrayıncaya kadar, anlatmaktan bıkmayan eğitimci. Önce kendisine saygısı olan eğitimci. Sonra, öğrencisinden saygı gören eğitimci. Modern okullar. Modern eğitim sistemi. Bu ülkenin tarihine geçip, hayır dualarla anılmak istiyorsanız, işte fırsat. Eğitim şart. Size de, bize de, ona da, buna da, eğitim şart. Herkes Amerikaya gidemiyor. Amerikayı buraya getirmek, sizin göreviniz.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..