Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '19

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Şart mı?

Bugünkü yazımız MEB tarafından yayınlanan eğitim raporu hakkında olacak. Dün haberlere yansımıştır, belki gözden kaçırdıysanız size hem özet geçeyim hem de düşüncelerimi sizlerle paylaşmak isterim

Öncelikle yeni dönem Milli Eğitim Bakanımızdan beklentim büyük, çünkü Kendisi diğer bakanlara nazaran eğitim içerisinden çıkmış gerçek öğretmenlik yapmış, öğrenciyi tanıyan kısacası nasıl bir eğitim durumumuzda olduğumuzu bilen kişiye benziyor. Zaten son dönemdeki doğru değişiklikler kendisine inanmamızı ister gibi.

Gelelim konumuza, Türkiye genelinde binlerce 4. ve 8. sınıf öğrencisine yönelik yapılan 'Abide' eğitim araştırmasının veri analizlerini tamamlanmış. Rapora göre, derslerde yetersizlik ilkokulda başlıyor ve artarak ilerliyor. 8. sınıf öğrencilerinin yüzde 16'sı dört işlem yapamıyor. 4 öğrenciden birinin Türkçe bilgisi, temel ve temel altı seviyede.
Yani rapora göre eğitimde yetersizlik ilkokulda başlıyor. Bunun diğer bir örneği zaten 10 yıl ingilizce öğretilmek istenip ülkede yabancı dil bilen kimsenin olmamasıdır.

Kitap okuma oranının düşük olduğu ve kendi dilinde okuma ve anlayabilmede yüzde bakımından kırklara kadar düşük olması ilerleyen zamanlarda korkunç bir tabloyu önümüze getiriyor. İlk başta aile eğitimi çok önemli bir kavram, çünkü eğitimin yetersiz olması ailenin de üstüne düşen görevi yapmaması çocuğun baştan itibaren başarısız olmasını tetikliyor.

Şimdi birçok eğitimci yeni fikirler ortaya koyuyor, projeler sunuyor fakat ilk olarak öğrencinin yatkın olduğu dersleri daha önceden anlamak, planlı bir çalışma düzenlemek, öğretmenin öğrencilere daha fazla vakit ayırması projelere gerek kalmayacağı kanaatindeyim.

Araştırmalarda kendine ait odası olan öğrencileri daha başarılı olduğu gözlemlenmiş, aslında burada anlatılmak istenen öğrenciye uygun yer ayarlamak değil sadece takip ve gözlem yapmak. Bizden geçti diyebiliriz fakat yeni nesil için Türkiye ortalamasının diğer ülkelere göre çok fazla olması gerektiğine inanıyorum, doğru kararların da her zaman arkasında olacağım.

 

 
Toplam blog
: 3
: 54
Kayıt tarihi
: 02.07.19
 
 

Herkese mehaba, sıradan bir türk erkeğinin her konuda içinden gelenlerini paylaşıyorum.  İyi okum..