Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '06

 
Kategori
Sanat Eğitimi
 

Eğitim şart mıdır?

Eğitim şart mıdır?
 

Geçenlerde ilginç bir soruyla karşılaştım: "Müzik eğitimi şart mıdır?" diye. Doktor ya da avukat olmak isteyen birine bu sorunun sorulduğunu hiç sanmıyorum. Bir doktora sorabilir misiniz tıp eğitimi şart mıdır diye? Kendinizi ne kadar emanet edebilirsiniz eğitim almamış bir doktora? Ya da mahkemelik bir olayınız varsa en iyi avukatı bulmaz mısınız? Tabiİ davayı kazanmak istiyorsanız.

Peki müzikte neden bu seçiciliği yapamıyoruz? Neden kulaklarımızı, ruhumuzu emanet edeceğimiz kişileri seçemiyoruz? Neden müzisyen ya da "sanatçı" olmak isteyen adaylara eğitim şartını koyup biraz olsun gürültü kirliliğini azaltmıyoruz? Daha çok soru var sormamız gereken. Ben onbeş senedir müziğin eğitimini alan bir insanım ve bilmediğim milyonlarca şey var daha.Hala "müzisyenim" diyemiyorum. Ama maalesef dünyada (sadece Türkiye'de değil) iki günde müzisyen ya da sanatçı olmak isteyen insanlar var. Neredeyse en kolay meslek haline gelmeye başladı. İnanın eğer hakkıyla isminizin önüne "sanatçı" etiketini koyacaksanız hiç kolay değil. Hakkıyla yapmak istediğiniz tüm meslekler gibi.....

Aslında dinleyici olarak daha bilinçli ve daha seçici olmaya başladık. Artık kaliteli müzik arıyoruz, kaliteli olanı dinliyoruz. Artık mekanik sesle normal sesi birbirinden ayırmaya başladık. İnanıyorum ki, biz birer dinleyici olarak kalitemizi yükseltirsek bize sunulan müziklerin de kalitesi yükselecektir.

Müzisyen olmak isteyenlere duyurulur:
Eğer aranan bir müzisyen olmak ve dinlenmek istiyorsanız...
Cevap veriyorum;
Eğitim şart!!!

 
Toplam blog
: 47
: 2023
Kayıt tarihi
: 29.07.06
 
 

Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı “Piyano” ve “Kompozisyon ve Orkestra Şefliği” ..