Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '12

 
Kategori
Turizm
 

Eğitim şart

YÖNETİCİ OLMAK ÖĞRENMENİN BİTTİĞİ ÖĞRETMENİN BAŞLADIĞI YERDİR.

Turizmde kaliteli personel eksiği kadar kaliteli yönetici eksiği vardır.

Bunun başlıca nedenlerinden biri yöneticiler kendini iyi yetiştirmeden yönetime talip olmasıdır veya yönetici olmasıdır.

Bir yönetici olarak öz eleştiri yapmamız gerekmektedir.

Bir yönetici adayı kendini iyi yetiştirmesi gerekmektedir. Kendini iyi yetiştirmeyen yönetici olduktan sonra artık öğrenen değil öğreten durumuna geçtiği için   o zamana kadar ne öğrendiyse onu biliyor daha sonra öğrenme durumu çok zor oluyor çünkü öğreten durumuna geçtiği için bunun için profesyonel işletmeler   durumun  farkına vardığı için yöneticilerinin eğitim seviyesini yükseltmek için    profesyonel kuruluşlardan  ( Yönetim berilerini geliştirilmesi eğitimi)  aldırmaktadır.  

Bu konuda Turizm Bakanlığı'nın da Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından istek üzerine otellerde eğitim vermektedir bu çok yararlı eğitimlerdir bu konularda çok deneyimli uzman personeli bulunmaktadır. Bakanlığa böyle değerli hizmetleri için teşekkür etmek lazım.     

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI

Araştırma ve eğitim genel müdürlüğünün sektöre verdiği eğitimler

a: Yöneticilerin eğitici olarak yetiştirme kursu

b: Kişisel gelişim semineri

c: Yiyecek yönetimi(Mutfak) Bölümü iş başı eğitimi

d: Yiyecek – içecek servis kursu

e:Kat hizmetleri  kursu

f: Önbüro eğitimi

Eğitim de insanlar gibi gelişen ve devamlı kendini yenileyen bir sistemdir yapılan hizmetin gelişmesine göre kendini yenilemektedir. Öğrenecek olan insanlara ulaştı mı görevini yapmış oluyor turizm mesleği her zaman insana hizmet olduğu için  istek ve taleplere göre değişmektedir bunun en açık örneği turizm de hizmet  örnekleri ( oda  kahvaltı- yarım pansiyon. Tam pansiyon-Herşey dahil- ultra vb  diye  çeşitlilik artmaktadır .

Yukarıda belirttiğim turizm hizmet bölümlerinde hepsinin ayrı eğitim alması gerekir  görünüşte hepsi bir gibi  görünebilir ama bir alakart restoranta yemek yiyen  misafire hizmet eden personelle herşey dahilde çalışan personel aynı görevi  yapma şansı yoktur çünkü herşey dahilde çalışan  ve bu sistemde yetişen personelin nasıl alakart bir restoranta hizmet verecek tabi bu bir örnek bunu daha çeşitlendire biliriz. Herşey dahil sistemde yetişen bir personelin diğer hizmetleri doğru yapa bilmesi için eğitim alması gerekmektedir. Bu açığı ancak  eğitim alarak kapatılabilir.

BU EĞİTİMLER NASIL ALINACAK?

Kıyı otellerin  %90  ı kışın kapalı ve eğitim için  müsait otel işletmeleri ve devlet desteği ile eğitim yapılabilir hem oteller eğitimli personele kavuşur hem de bu turizme hizmet kalitesi olarak geri döner. Turizm çabuk gelişen bir dumansız sanayidir ama aynı orantıda yetişmiş elaman yetişmemektedir çünkü ALTI AYDA 1000 KİŞİLİK BİR OTEL YAPABİLİRSİN İHTİYAÇ OLAN 3/1 PERSONEL 300 KİŞİYİ ALTI AYDA YETİŞTİRMEK İMKÂNI VARMIDIR? Tabi yoktur ama 6 ayda personele eğitim verilip daha deneyimli bir personelle işe başlamış olursun bu ancak devlet ve işletme arasında yapılan bir anlaşma ile olabilir böylece TURİZMDE KAZANILAN TURİZME DÖNE BİLİR.  Hizmet kalitesini artırır ülkemizin döviz ihtiyacının  %90  turizm gelirleri ile ülkemize girmektedir ama ne yazık ki bilinçli bir turizm kalkınma planı yoktur bu 1980 yılından beri bir kalkınma planı ve iktidarlar tarafından  uygulanan bir planımız olsaydı bugün 20 €  oda satmak zorunda  kalmazdık.

İyi yöneticiler yetiştirdikleri elamanlarla ölçülür

 

Saygılarımla

Ramazan KIR

Executive Chef

 
Toplam blog
: 18
: 1523
Kayıt tarihi
: 25.05.11
 
 

Ramazan Kır; ( Cici oğlu Etem’in) 4. çocuğu olarak 1964 yılında Emirdağ'a bağlı Davulga'da Kasaba..