Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '12

 
Kategori
Haber
 

Eğitim sistemi ile pek fazla oynamamak lazım

Eğitim sistemi ile pek fazla oynamamak lazım
 

Yeni getirilen 4+4+4 sistemi ile İlkokula başlama yaşı 5,5 yaşına (66 ay) çekildi.

İlkokul öğretmenlerine acıyorum. O çocukları nasıl o sıralara oturtacaklar acaba? Benim çocuk 7 yaşında okula başlamıştı ama ilk yıl, birinci dönem bir gün sabah  okulunu ziyaret ettiğimde sınıfın yarısı ortalıkta geziniyordu, sınıf öğretmeni kafayı yemek üzereydi. 5 yaşındaki çocuklara nasıl okuma yazma öğretecekler, nasıl kalem tutturacaklar, tuvalet olayını nasıl halledecekler merak ediyorum. O çocukların ileriki yıllardaki psikolojik sorunları da topluma büyük sorun olacaktır. Şimdiki çocuklar da maşallah çoğu hiperaktif, yerinde pek duramıyorlar. Bundan sonra öğretmenlere de birer asistan (yardımcı) vermeleri lazım.

Bir de 4+4+4 sisteminde acayip bir okul kapasitesi sorunu ortaya çıkacak, bu durum nasıl yönetilecek? Ülke çapında büyük çaplı okul yaptırma kampanyaları da olması lazım. Mevcut sınıflar bu sistemde yeterli gelmeyecektir.

Eğitim sistemi ile bence pek fazla oynamamak gerekir. Yıllardır oturmuş bir sistem vardı. Nimet Çubukçu'nun zamanında ülke çapında anaokullarını geliştirme projeleri yapılıyordu. Şimdi anaokulları da bu yeni sistemle devre dışı kalmış olacak. Anaokulu işleten işyerlerinin çoğu kapanacak, öğretmenleri işsiz kalacak.

4+4+4 eğitim sistemi işlemezse, çocuk işçi, çocuk gelin, çocuk anneler çoğalırsa ne olacak? Bunun vebalini kim üstlenecek?

Eğer getirilen bu sistem çalışmazsa ne olacak, tekrardan başa mı döneceğiz? Eğitim sistemi yap-boza dönmemeli. Çocukları zaten istenilen seviyede eğitemiyoruz, bir de böyle deneme sistemlerle hepten zaman kaybetmeyelim. Bakın OECD'de başarı sırasında Türkiye son sırada. Asıl bu başarıyı nasıl yukarı çekerizin üzerinde durmamız lazım, eğitimde kalitenin artırılmasının üzerinde durmamız lazım ama maalesef büyük çaplı deneme sistemlere yöneliyoruz.

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..