Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '09

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim sistemi sarsılıyor

Eğitim sistemi sarsılıyor
 

Türkiyede Ücretli Öğretmen Gerçeği

Türkiyede tam 100 bin ücretli öğretmen var!

Maalesef ülkemizin en karmaşık mesleklerinden biride öğretmenlik. Ücretli, sözleşmeli, vekil, kadrolu, baş öğretmen, uzman öğretmen vb.. denilerek öğretmenlik mesleği paramparça edildi.

Fakat bunların en mantıksızlarının başında ''Ücretli Öğretmenlik'' geliyor. Maalesef MEB KPSS ile yeterli görmeyip işe almadığı öğretmenini iş ücretli öğretmenliğe gelince bir dilekçe ile işe alıyor. Soruyoruz!

1* KPSS ile işe alınmayan öğretmenlerimiz ücretli öğretmen adı altında neden işe alınıyor?

2* 100 bin civarında olduğu bilinen ücretli öğretmenlerimiz KPSS ile atanmayıp niçin ayda 200-300-400-500 ytl ye mahkum ediliyor?

3* Bu konuya sendikalar niçin duyarsız?

4* Niçin ücretli öğretmenlerimizin sigorta pirimlerinin yarısı ödenmiyor.

O gün tv programında izledim ve konuşan kişi MEB de yetkili bir insandı.Çok etkilendim konuşmalarından! Neydi bu konuşma beni bu kadar etkileyecek.Belki sizlerde etkilenirsiniz ve biraz düşünür karar verirsiniz.

Adam, kusura bakmayın adama diyorum reklamını yapmak istemiyorum. Konuşmasında söyledikleri şuydu:

-Biz ücretli öğretmenliği bitiremeyiz. Tamam belki öğretmen olmayan yüksek lisans mezunlarını da öğretmen olarak ücreti çalıştırıyoruz. Ama düşünün okullar boş, öğrencilerin başında kimse olmamasından iyidir.

Evet arkadaşlar ben bu konuşmadan çok etkilendim. Yorum yapmak isterim ama bu sefer değil. Sadece size şurayı dikkat etmenizi öneriyorum. Öğrencilerin başı boş olmasından iyidir ücretli öğretmenlerin başında olması.

Ben kendi çocuğumu böyle bir düşüncede okula yollamaya karşıyım. Tamam ücretli öğretmenler de insan onlar da güvenilir ve dürüst olabilirler. Benim onlarla sorunum yok. Hatta yakınımda tanıdığım pek çok kaliteli insan ücretli öğretmenlik yapıyor. Ama insanın kaliteli olması, dürüst olması öğretmenlik yapabileceği anlamına gelmez. Konuyu fazla saptırmadan şunu söylemek istiyorum. Hükümedimizin eğitim politikasını mecazi olarak koyunların başındaki çobana benzetiyorum. Yani çocuklarımız bu durumda koyun oluyor. Yani yıl boyunca okullarına gidiyorlar, başlarında biri var. Sınıfta duruyorlar ama şu bir gerçek ki millet ay'a çıkarken bizler çocuklarımızı sınıfta tutuyoruz. Eğitimin herbirşeyinden mahrum bırakarak. Öğretmenlik mesleğini bu kadar basitleştirerek. İnsanlar günümüzde teknolojide ilerliyor bizler sınıflara çocuklar eğitim görüyor denmesi için 300, 400 tl ye insanlar yollayıp başlarında durmalarını sağlyoruz. Üniversiteden mezun öğretmenler ise dışarıda herşeyden uzak küsmüş bir şekilde dolaşıyor. Yorum sizin Eğitim bir ülkenin herşeyidir. Ama bizim ülkemiz bizim çocuklarımız için o kadar gerekli değil ......... mi?

YORUM SİZİN....

NOT: Yorumlarınızı bekliyorum belki ben yanlış düşünüyorum. Yanlış düşünüyorsam lütfen beni uyarın.

 
Toplam blog
: 8
: 554
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Adana’da doğdum. Üniversitenin sınıf öğretmenliği bölümünden mezunum. 5 yıldır öğretmenlik yapıyorum..