Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '17

 
Kategori
Güncel
 

Eğitim Sistemi Üzerine Birkaç Söz

Eğitim Sistemi Üzerine Birkaç Söz
 

Yeni sınav sistemi açıklandı. Ortaokuldan liseye, liseden üniversiteye geçiş hakkında açıklamalar yapıldı. Ancak revizyonlar bekleniyor…

Eğitim eğer bir ülkenin insanın bilimsel teknolojiler geliştirmesi, başat ülke olabilmesi amaçlanıyorsa; ciddi bir emek gerektiren bir konu olup, üzerinde ince elenip sık dokunması gereken bir konudur.

Bir şirketin sermayeleri arasında, makine parkı, kapitali, birçok şey sayılabilir ama en değerli varlığı şüphesiz nitelikli insan gücüdür. Bir devletin de aynı şekilde nitelikli gücü, üretici gücü, sağlıklı beslenen, sağlıklı düşünen, bedenen sağlıklı, ruhen dengeli bireylere sahip olması en önemli sermayesi hatta gücüdür.

Türkiye’de insanların eğitimi birilerinin daha fazla para kazanma hırsı uğruna feda edilirse, Türkiye ülke feda edilir.

Türkiye’de eğitim bir takım kötü niyetli kişilerin, grupların, ülkelerin insafına bırakılmamalıdır. Sonuçlarını her zaman gördük, görmeye devam ediyoruz.

Kararlılık her şeyde olduğu gibi insan yönetiminde, kanunların uygulanmasında, insan eğitiminde en temel ilkedir. Çocuk yetiştiren bilinçli anne baba dahi çocuğuna isteklerini kararlılıkla verirse dengeli bir kişilik oluşmasına yardımcı olur. Ödül ve ceza olmazsa olmazdır. Ödül gerçek hayatta iyi bir yaşantı, yağlı ballı börek, ceza bedenen ağır koşullarda çalıştırılmak, aç bırakılmaktır. Kötü yaşam koşullarına razı olmaktır. Ceza köpek eğitmeni için dayak, ödül köpeğin sevdiği yiyecekleri ona sunmaktır. Uyuşturucu, bomba vs arayan ve eğitilen köpekler ödül ve ceza olmasa elbette söz konusu özelliklerini geliştirmezler, yarış atları yarışlarda koşmazlardı. Ama gerçekte insan eğitimini köpek ya da at eğitimiyle karşılaştırmak yakışık almaz fakat gerçek hayatın insana layık gördüğü cezalar atlar ve köpeklere verilen cezalardan kimi zaman çok daha ağır ve insafsız olabiliyor. Örnek; Avustralya Afrika, Güney ve Kuzey Amerika,  günümüzde Suriye.

Uzun lafın kısası eğitim, gelecekte bu bölgede hür yaşamak isteyen toplumun feda edebileceği bir şey değildir. Bu gelecekte ben bu bölgede yaşamayı hak etmedim, buyurun siz yaşayın demektir.

Kararsızlık, en kötü karardan iyidir.  Bu hem kişilerin kanunlara, sistemlere güvenini zedeler ülkede terörü,  körüklerken herkesi birbirine güvensiz bir duruma getirir. İnsanlar paralı ancak, gölgesinden korkan, kimseye güvenmeyen, ne zaman çarpılacağından habersiz ve tedirginlik içinde yaşayan bireyler haline dönüşür. Sağlıklı bir toplum kararlılıkla, güvenle kurulur. Tersi de mümkün!

Yeni eğitim sistemiyle ilgili olarak mantık ve olasılık bilimi ışığında diğer değişkenler de göz önüne alınarak; söylenebilecek en kesin şey; bu sistemin de asla kalıcı olmayacağıdır. 

Bu yazıyı yazdıktan sonra aklıma geldi, eleştirmekten başka işi olmayan bir millete dönüştük Ancak ben yapılanı eleştirmektense kendi eğitim sistemimi yazacağım. Eleştirmekten daha iyisini yapabilirim diye düşünüyorum...

Katkı yapacaklara şimdiden teşekkür ederim.

 

 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..