Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '10

 
Kategori
Okullar
 

Eğitim sistemi

Hükümet politikalarının en önemlileri arasında, hatta ilk sırada eğitim ve öğretim alanında gerçekleştirilmesi gereken çalışmalar olması gerekir diye düşünüyorum. Çünkü eğitim ve öğretim alanındaki zafiyetlerin, diğer alanlarda elde edilen başarılarla telafi edilmesi imkansızdır.

Hükümet politikaları çerçevesinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından eğitim ve öğretim sistemine pek çok yenilikler getirildi. Getirilmeye de devam ediyor. Ancak bu yenilikler hayata geçirildikçe çocuklarımız ve gençlerimiz büyük bir karışıklığın içine doğru sürükleniyor. Çünkü bu yenilikler hayata geçirilirken sağlam bir alt yapıya dayandırılmıyor. Kısa bir sürede kararlar alınıyor ve uygulanıyor. Çocuklarımızı geleceğe hazırlamakla görevli öğretmenlerimiz bu yeniliklerin ne olduğunu kavrayamıyor ve yeni müfradatı uygulamakta ve bunun önemini çocuklara aktarmakta büyük bir zorluk yaşıyor. Öğretmenlerde yaşanan bu kavrayış karşaması çocuklarımıza olumsuz bir şekilde yansıyor. Sorgulayan bir gençlikle karşı karşıya olan öğretmenlerimiz büyük bir sıkıntı içinde kendilerinin bile henüz özümseyemedi alanda gelecek nesilleri yetiştirmenin mücadelesini veriyor.

Bu nedenledir ki; hayata geçirilen veya geçirilecek olan yenilikler hakkında Milli Eğitim Bakanlığımız önce öğretmenlerimizi eğitmelidir. Gençlik, karşısında sorduğu sorulara cevap verebilecek, eğitimli, her alanda bilgili ve kültürlü eğitimciler görmek ister. Öğretmenlerimiz yeniliklere ayak uyduramaz ve bu yenilikleri öğrencilerine aktaramazsa bu ülkede istenen başarıyı sağlamak imkansız olacaktır.

 
Toplam blog
: 5
: 987
Kayıt tarihi
: 26.03.10
 
 

1971 yılında doğdum. Baba mesleğinin öğretmen olması sebebiyle anadolunun farklı şehir ve kasabala..