Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '20

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Sistemimiz

Ne yapsak olmuyor değil mi? Neden acaba? Gereğinden fazla önem verilmesi desem… Biliyor musunuz biraz öyle ama. Koca bakanlık, bütçenin bilmem kaçı, en önemli işimiz…

Önemli olsun, para da harcansın ama devletin ülkenin çocuklarını koruma altına alması ve halk da böyle, çocuklarımız adeta kuşatma altında…

Asker mantığı, standart bir müfredat, bitirdikleri zaman hepsi birbirinin aynı olan çocuklar… Başarılı olmak bile zevk vermiyor…

Okul eğitimi zaten klişe, bir de özelliksiz olunca… Okullar farklı olsun, yöreler farklı olsun, müfredatlar farklı olsun, öğrenciler farklı olsun…

Yine eğitim ordusu yapsın, gerekirse para aksın; eğitim tezgâhtaki elma olsun, isteyen istediğini alsın…

Her şeyleri birbirinin aynı olan belli okullar var birine gitmek zorundasın. Serbest et her yerde değişik tuhaf yerler açılsın. Rekabet, kazanç, insanımızın yaratma becerisi… Format yok, kim nasıl dizayn ederse… Çocuklarımız memnun, amaca da ulaşılıyorsa… Ne o öyle “Kim cevap verecek parmağını kaldırsın” biz hayatın içinde parmağımızı kaldırarak mı konuşuyoruz. Günaydın çocuklar, hazır ol da; günaydın hocam öğretmenim her neyse, inanın 3 yaşındaki torunum gülüyordur bunlara!

Ülkemizde eğitimin rayına oturtulamamasının nedeni eğitim sistemimizin çağın gerisinde kalması. Biz ileriyiz, eğitim geri.

Mecburi eğitim, sınıf geçme, yarıştırma, şu okul şu meslek daha değerli… Ne bunlar ya…

Devlet eğitimin dışına çıkmalı…

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..