Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '12

 
Kategori
Güncel
 

Eğitim sistemini bırak, kaliteye bak!

Eğitim sistemini bırak, kaliteye bak!
 

İktidarın son bombası eğitim sistemi üzerine; yani geleceğimiz olan çocuklarımızın eğitim hayatı. Bizim zamanımızda sistem 5+3+3 idi. Daha sonra 8+4'e çıktı. Şimdiki plan ise 4+4+4. Peki bu ne demek?

Yanıtı çok basit. Eğitimin süresi ile ilgili her hangi bir değişim yok. Yine 12 sene. Ama yeni sisteme göre ara boşluk 4 yıla düştü. Bizim zamanımızın diliyle konuşursak ilkokul 4 yıla düşerken, orta okul ve lise yine 4 yıl planlanıyor. Bu değişimin amacının İmam Hatip Liseleri ve Kur'an kursları olduğu gayet açık ve net. Bunu kıvırmanın alemi olmadığı görüşündeyim. Zira mevcut iktidar İmam Hatiplerin tekrar orta okul olarak açılmasını istemekle kalmıyor, yeni sistem ile ilkokuldan da 1 sene alarak orta okula ekliyor...

Sistem ne olursa olsun, işin özünü kimse konuşmuyor. Bu da eğitimin kalitesi. Ne eski sistem, ne de yeni sistemin eğitim kalitesi ile hiç bir ilgisi yoktur. Zira Devletimiz eğitim kalitesi düşüklüğümüzü öylesine özümsemiştir ki, özel okulların veya dersanelerin artışının önünü açmıştır.

Bir ülkede bu kadar çok dersane olması neyi ifade eder? Bir zamanlar üniversiteye hazırlık diye kurulan dersaneler, şimdilerde ilköğretimi dahi kapsamaktadır. Bunun anlamı çok basittir; "Devlet okulları yeterli düzeyde ve kalitede eğitim verememekte ve bu açık parası olan insanların çocuklarını özel dersanelere göndererek kapatılmasıdır."

Oysaki Anayasa'ya göre de eğitim hizmeti, güvenlik gibi Devletin asli görevlerinden birisidir. Ancak Devlet, paralı özel dersanelere yol vererek, bu hizmeti yeteri kadar yapamadığını kabullenmiştir. Üniversite sınavlarında, özel dersane veya derslerde ek eğitim alanların başarı oranı bunun göstergesidir. 

Bir de işin özel okullar kısmı vardır. Yani kolejler. Parası olan, yıllık 15-35 bin lira arasında bir ücret ile çocuklarının eğitimini kolejlerde sağlamaktadır. Son yıllarda ülkemizdeki özel okul sayısındaki artış, bunun açık göstergesidir. 

O zaman size bir soru soruyorum. İster yanlı, ister yansız olun ve şöyle bir düşünün. Bunun adı hasızlık ve eşitsizlik değildir de nedir? Aynı sınavlara girecek bir çocuk kolejlerde eğitim alıp, özel hoca derslerine giriyor; bir diğeri devlet okulunda okuyor ancak ayrıca parası ile dersaneye gidiyor; diğer bir çocuk ise, ailesinin maddi gücü olmadığı için devlet okulundan aldığı eğitimle yetiniyor. Bunun adı açıkça haksız rekabettir. Üstelikte Devlet eliyle yapılıyor.

Uzun lafın kısası, Devleti yöneten hükümetin, sürekli sistemi ile uğraşmak yerine, bu haksızlığı giderecek önlemleri alması ve eğitimin kalitesi ile ilgilenmesi gereklidir...

Unutmadan söylemek istiyorum; "Bugün mevcut iktidar milletvekillerinden kaçının çocuğu Devlet okulu olan İmam Hatip'e gidiyor; kaçının ise özel paralı kolejlere?" İşte bu sorunun yanıtı, iktidar mensuplarının eğitim anlayışını ortaya koyacaktır.

29.02.2012

Murat Yazmacı

 
Toplam blog
: 109
: 1269
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Yorum yapmaktan ve metin yazmaktan zevk alıyorum. Her insanın yorum yapması kişisel görüşlerini beli..