Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '16

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim ve Öğrenci Koçluğu

Eğitim ve Öğrenci Koçluğu
 

Meslek hayatımın 12 yılını  özel okullarda İngilizce öğretmenliği yaparak tamamlamak üzereyim. Kendimi en iyi hissettiğim noktalardan biri bu 12 yılda 1.sınıftan 12. sınıfa kadar tüm kademelerde deneyim sahibi olmam diyebilirim. Benim için okulum, içinde rengarenk balıkların olduğu, ucu bucağı olmayan kocaman bir deniz. Bense bu denizde bir geminin kaptanı.Gemimin sınıflarımdan oluştuğunu tahmin edebilirsiniz elbette! ve içinde her birinde farklı özelliklere sahip, ama tek amaçları İngilizce öğrenmek olan yolcularım. Onca hummalı çalışmadan  sonra Eylül ayında o işin olmazsa olmazı yıllık planlarımıza koyduğumuz amaçlarımıza giderken karşılaştığımız zorluklar ve yaşanan aksilikler bu işin rutinleridir. Yani kaptanın yol haritası yıllık planlarımızı uygularken karşımıza bir çok engel çıkabilir. Unutmayın ki yol haritamızda  her kaptanın olduğu gibi bizim de bir rotamız var, aman dikkat! Rotamız şaşmasın! Rotamızın şaşmaması için tedbirli ve düzenli çalışmalar yapmaktan başka hiçbir yol yok. Mürettebat ise sağlam! Müthiş takım arkadaşlarımla her lodosu ve ansızın bastıran fırtınaları  kazasız atlatabiliyoruz. 
Kısacası her yıl ayrı ayrı denizlere yelken açan bir kaptanım ben..Sadece gemiyi kumanda eden ve bir yerden alıp başka bir yere götüren bir kaptan olmamak için elimden geleni yapıyorum. 
Neler mi yapıyorum?
 
Öğrencilerimi iyi tanımaya çalışıyorum.
Bireysel farklılıklara önem veriyorum ve her bireyin farklı öğrenme şekline sahip olduğunun son derece bilincindeyim.
Yabancı dil öğrenmenin zor olduğu fikrinden hem öğrencilerimi hem de velilerimi uzaklaştırmak ve bu fikri çürütmek için aktivitelerimi farklı ve geniş kapsamlı tutuyorum. (Öğrencilerim o an dans etmek isterlerse dersimde konudan kopmadan mutlaka dans edilir! :) Ciddiyet ve samimiyet arasındaki ince çizgiyi asla aşmıyorum.
Onların da birer birey olduklarını unutmadan iletişim kuruyorum.
İletişim sürecinde dikkatli ve titiz davranıyorum.
Doğru sorular sorarak sorunlara çözüm arıyorum.
Sevgi dilini güçlü kullanıyorum ki öğrencilerim bilerek ve isteyerek dersimle ilgili çalışmaları tamamlasınlar. Unutmayalım ki arkasında destek, güven ve sevgi hisseden öğrenci hedefini gerçekleştirmek için daha öz güvenli, kararlı ve çalışkan bir tutum sergiler.
Sınıf içinde yapacağım tüm etkinliklerden ve işleyeceğim her dersten önce planlama kısmında ilk olabilecek problemleri düşünüp, sonrasında olası problemlerin çözümlerini de düşünüp sınıfıma gidiyorum. Problem ve aynı zamanda çözüm odaklıyım diyebilirim. 
Veli iletişiminde şeffaflık tercihim. Her anne-babanın çocuğunun başarılı olmasını istemesi en doğal hakkıdır. Başarıya giden yolda anne-babalara destek ve rehber olurken onların desteğini alarak daha iyi olabileceğimizi anlatmak en büyük prensibim. Öğretmen-Aile arasındaki doğru iletişimin çocuklarımızın başarılarına büyük katkılar sağladığını unutmadan ve sürekli olarak altını çizerek bu ilişkileri sürdürüyorum. 
 
Sorgulayıcı ve meraklı kişiliğim yüzünden iki farklı kurumdan bu eğitimleri alarak kıyaslama yapma şansını kendi yaratan biri olarak bu süreçte nelerle ve ne gibi bakış açılarıyla karşılaştığım konusunda sayfalarca yazabilirim,ama  sizlere Eğitim ve Öğrenci Koçluğu' nu kısaca şöyle özetleyebilirim:
 
Okul döneminde öğrenciye içsel potansiyelini keşfetmesi, kendini tanıması, çalışma becerileri geliştirmesi yolunda rehberlik eden ve bu sayede başarı potansiyelini ve yaşam becerilerini ortaya çıkarmasını sağlayan bir koçluk hizmeti olarak tanımlanabilir. Ben bu eğitimleri almadan ve koç eğitimcisi olmadan önce de  bu becerilerin tamamen biz öğretmenlere ait olduğu kanısındaydım, halen de öyleyim. Yani içimizdeki koçluk mesleki deneyimimiz arttıkça daha da açığa çıkan bir yönümüzdür. Öğrenci koçluğu eğitimi alacak olanların karşısına çıkacak konuları genel hatlarıyla aşağıdaki gibi sıralamak istiyorum: 
- Öğrenci sınav kaygısını yönetebilmeyi, motivasyonunu arttırmayı, doğru hedef belirlemeyi, yaratıcılığını kullanmayı, öğrenme sürecini nasıl daha başarılı bir şekilde gerçekleştireceği ile ilgili sürecin nasıl yönetileceği
-Okul ve öğrenme sürecine ebeveyn desteği ve anne-babalara ebeveyn-çocuk iletişimini güçlendirmek adına doğru tutum ve davranışlar konusunda rehber olma
-Sınav başarısının değil hayat başarısının amaç olarak belirlenmesi ve hayat başarısının gerçekleşmesi için önemli araçlardan birinin girilecek olan sınavlar oluşunu öğrenciye ifade edebilme ve öğrencinin bunu kabul süreci.
-Sınav kaygısını tanımak ve kontrol etmeyi öğrenmek,
-Öğrenme ve doğru ders çalışma becerilerini geliştirmeyle ilgili  çalışmalar yapma,
-Zaman yönetimi konusunda doğru yönlendirme,
-Öğrencinin kendini daha yakından tanıması ve ihtiyaç duyulan becerilerin nasıl geliştirileceğini öğrenmesi,
-Öz güven geliştirmek ve  doğru hedef belirlemek,
-Öğrencinin kendini zorlayarak çalışmak yerine bilerek ve isteyerek çalışma sistemine geçmesi konusunda öğrenciye rehber olma
 
Tüm bu yazdıklarımı okuduktan sonra tercihi size bırakıyorum. Mesleğini gerçekten severek yapan tüm öğretmenlerin yaptığı öğretmenlik  "koçluk" diye ayrı bir kategoriye tabi tutulan meslek dalının ta kendileri değil mi? 
 
Sevgiyle kalın..
Nursel Durkaya Özer
 
Toplam blog
: 25
: 245
Kayıt tarihi
: 07.01.16
 
 

Hakkımda neler biliyorum, bir bilseniz... ..