Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '07

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim ve öğretim kültürümüz

Eğitim ve öğretim kültürümüz
 

Hergün sabah işime giderken iki okulun önünden geçiyorum.

Bu okullardan birisi ilköğretim okulu, diğeri lise.

İlkokula giden öğrenciler çok masum ve temiz kalpliler, bunu görünüşlerinden anlayabiliyorum.

Liseye giden öğrenciler benim ençok dikkatimi çekenler.

Okul kapısına birkaç metre kala kız öğrenciler türbanlarını çıkartıp çantalarına sokuyorlar. Bu oran yüzde 60'lara dayanmış durumda. -AKP hükümetinin büyük başarısı. -Mahalle arasında koluna eroin şırınga edenler yürek acısı.
Burunlarına ya da dişlerine hızma yapanlar veya pecaing -herhalde böyle yazılıyor- taktıranlar. Cumhuriyet kızları.

Erkek öğrencileri anlatmaya sayfalar yetmez. Sigara içenler, ehliyetsiz otomobil kullananlar, plakasız motorsikletlerle caka satanlar, gömlek yakası açık, kravatı gevşek tam bir salaş görüntü çizenler. Cumhuriyetin delikanlıları.

Bu öğrenciler lise öğrencisi. Birkaç yıla kadar mezun olup toplumun içine karışacaklar.

Atatürk'ün bir söylemini herseferinde hatırlıyorum:

ÖĞRETMENLER YENİ NESİL SİZİN ESERİNİZ OLACAKTIR.

Bu yeni nesil yada şu anda bizi yöneten nesil hangi öğretmenlerin eseri. Bu öğretmenleri yetiştiren nesil şimdi nerede.?

İşim dolayısıyla birçok öğretmenle tanışma fırsatım oluyor. Henüz daha kamu sektöründe mi, özel sektörde mi çalıştığını bilmeyen öğretmenleri hayretle izliyorum.

Öğretmenlerin gitmiş olduğu öğretmenevlerini bilirsiniz. Okey masalarında sigara içen veya kağıt oynayan öğretmenlerin yetiştirdiği öğrencilere ne söylesem bilemiyorum.?

Ben Anadolu'da çokta büyük olmayan bir ilçede yaşıyorum. Karşılaştığım olaylar beni çok etkiliyor. Ve üzülüyorum.

Bir yıl önce mezun olan öğrenci karşısından gelen öğretmenine:

HOCAM BİR SİGARADA BİZE VERMEDİN YA..

diye sitem ediyor.

Güneş gözlüğü ile gördüğü hocasına:

HOCAM GÖZLÜKLERDE YAKIŞMIŞ, ARTİS GİBİ OLMUŞSUN YA..

diyen öğrenciye ne desem.


Öğretmenlerimiz ekonomik açıdan biraz rahatlayınca okul idaresinden ve öğrenci idaresinden daha çok para idaresi üzerinde ihtisas yapmanın yollarını arar oldular.

Merak ediyorum?

-Kaç öğretmen hergün okula büyük bir heyecanla gidiyor.
-Kaç öğretmen hergün yeni birşey öğrenmek için çaba sarfediyor.
-Kaç öğretmen daha kaliteli bir eğitimi nasıl verebilirim çabası içinde.
-Kaç öğretmen benim gördüklerimi görüyor ve içinden birşeyler yapmak istiyor.

ve soruyorum:

ÖĞRETMENLER YENİ NESİL SİZİN ESERİNİZ Mİ?

yoksa

YENİ NESLİN ESERİ SİZ ÖĞRETMENLER MİSİNİZ?

Bu düşüncelerime katılmayan milyonlarca insan ve bir o kadar da öğretmen olacaktır. Ama unutmayın beni de yetiştiren yine bu öğretmenler. Ben de bir neslin yetiştirdiği öğretmenlerin yetiştirdiği bir neslin ferdiyim.

Gece yastığa başını koyduğunda vicdanı rahat uyuyan hiçbir öğretmenime tek kelime söylemem.

HERŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN.

SEVGİ ve SAYGILIRIMLA.

 
Toplam blog
: 18
: 5270
Kayıt tarihi
: 25.05.07
 
 

Bir bankada servis yetkilisi olarak çalışmaktayım. Kazanmayı, rekabeti ve insanlara yardımcı olmayı ..