Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '17

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
163
 

Eğitim Ve Öğretimin Farkı Neden Anlatılmaz. Zeka Testleri Kime-Neye Hizmet Eder (1)

Eğitim Ve Öğretimin Farkı  Neden Anlatılmaz. Zeka Testleri Kime-Neye Hizmet Eder (1)
 

Bilmemek tehlikeli değildir. Bilmediğini bilmemektir, tehlikeli olan.


Zekâ Testlerinin (Derecelendirmenin) düşünülen (Tespit manasında) bir yararı yoktur. Soru 1: Akıl Hastalıklarına bir çare bulunmuş veya “Akıl-Zeka”, tüm boyutları ile kavranabilmiş, öğrenilmiş midir? Soru 2: Ölçülemeyen veya tartılamayan bir değerin derecelendirilmesi nasıl mümkün olabilmektedir? Soru 3: İnsan aklı ile yaratılmayan değerleri, insan aklı nasıl değerlendirebilmektedir?

-İnsanlar, sistemli bir şekilde çalışmaları halinde benzer değerlere sahip olmazlar mı?

-Aynı yükseklikte bakıldığında aynı resim görülmez mi?

-Aynı sesler duyulduğunda, insan aklı benzer şekilde değerlendirmez mi?

-Aynı tatlar denendiğinde, (acı-tatlı, vb.) benzer ifadelerle seslendirilmez mi?

-Diğerinin görmediğini gören, duymadığını duyan, tatmadığını tadan, belirli konuda (çalışarak) beceri kazanan, diğerine göre daha (Zeki değildir de) Akıllı mıdır?

Akıl, bir ölçme, değerlendirme merkezidir. (Akıl, bir kaynak değildir)

Zekâ, edinilmiş, bilgi-deneyimler kümesidir. (Zeka, bir kaynak, depodur)

Akıllı İnsan!” İfadesi, kastedilen manada doğru değildir.

Zeki İnsan(Bilgili-Deneyimli) İfadesi, kastedilen manası ile daha doğrudur.

Zeka, daha geniş manası ile neleri kapsamaktadır?

Zeka: Akıl, bilgi, haber alma, (farklı) anlayış, nükte, ince (kıvrak) zekâ, ince espri, zihniyet, (Farklı) düşünce tarzı, çabuk kavrama, sezgi, sevimlilik, hazırcevaplık, idrak, sağduyu, beceriklilik, keskinlik, çabuk kavrama, sivrilik, zekâ, nüfuz, delme, etki, içine işleme, içe girme, ukalâlık, bilmişlik, anlama, kavrama, kavrayış, uzlaşma, hoşgörü.

Doğuştan “Akıl” Sahibi olabilirsiniz.

Doğuştan, “Zeki!” Bilgi-deneyime sahip olamazsınız?

Bu manada çocuklar, bilmediklerini bilir ve öğrenmek, eksiklerini gidermek için sürekli olarak sorarlar? -“Bu ne?”

Merak duygusu köreltilmiş bir çocuk, içerisinde bulunduğu (yaştaki) zekâ ve yetenek seviyesi ile (bir daha gelişemeyecek şekilde) dondurulmuş bir varlıktır.

Ne yazık ki, Hayati derecede önemli olan, “Eğitim ve Öğretim Farkı” nı bilmiyoruz.

Eğer, bilseydik : “Anaokulları” Veya “Özel Okullar” sevdalısı! Olabilir miydik?

Soru 1: Çocukların zekâsı (6-7 yaşına kadar) oyunla mı gelişir, Anaokullarında verilen eğitimle mi?

Soru 2: Çocukların zekası, ikili çalışmalar mı gelişir, sınıflarda mı?

Soru 3: Erken yaşta (3-5) Çocukların özeli olabilir mi?

Eğitim, Ailenin ; Öğretim, Devletin sorumluluğundadır.

Devlet vatandaşının çocuğunu eğitemez. (Eğitmemelidir). Devlet, Okul-Öğretmen aracılığı ile vatandaşının çocuğuna bilgi vermeli-öğretmelidir.

“Eğitilmemiş” Bir çocuğa bir bilgiyi uygulamada kullanabilmesi yönünden öğretebilmek mümkün değildir.

Örnek: “Kırmızı ışıkta durulmalıdır.” Öğretisi, durmayı sağlamalıdır.

Sağlıyorsa, O çocuk eğitilmiştir, eğitimlidir.

Devam edecek:

-Eğitim ve Öğretim farkını ne kadar biliyoruz?

-İyi Mobilya Ceviz Ağacı’ ndan mı olur, Kavak Ağacı’ ndan mı?

 

www.canmehmet.com

Resim: Tarafımızdan düzenlenmiştir.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1049
Toplam yorum
: 2662
Toplam mesaj
: 242
Ort. okunma sayısı
: 1718
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

Ticari ilimler akademisindeki öğrenciliğim sırasında, bir kamu iktisâdi kuruluşunda başladığım ça..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster