Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '12

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim yasa tasarısına bir tepki de Burdur´dan

Eğitim yasa tasarısına bir tepki de Burdur´dan
 

4+4+4 YASASINA BURDUR'UN TEPKİSİ


 

 

Çeşitli kitle örgütü, sendika ve siyasal parti ve vatandaşların katıldığı bir grup bugün, 24 Mart 2012 Cumartesi günü Cumhuriyet meydanında toplanarak kamuoyunda 4+4+4 formülüyle ifade edilen AKP Hükümetinin eğitim yasa tasarısına sert tepki gösterdi.

CHP İl Başkanı Süleyman Erman, Kadın Kolları Başkanı Ümran Minas Ayan, Merkez İlçe Başkanı Barış Ayten, BURTÜKODER Başkanı Kemal Arslan, BAYŞADER Başkanı Ali Bilgen, Kardeşçe El Emeği Derneği Başkanı Erduran, Eğitim İş Burdur Şube Başkanı Bülent Yamacı ve Eğitim İşli öğretmenler ve vatandaşların katıldığı basın açıklamasında ortak metni Eğitim İş Şube Sekreteri Halil Ercan okudu.

Halil Ercan, genel bir eğitim tarifiyle ve ´Eğitimde 4+ 4+ 4 Eğitim Sistemine Hayır´ sloganıyla başladığı açıklamasında, eğitimin temel bir insan hakkı olduğunu, bir ülkenin çağdaşlaşması ve refaha ulaşmasının temelinde eğitimin yattığını, bu nedenle çağdaş ülkelerde eğitime büyük önem verildiğini, ülkelerin milli bir eğitim politikalarının varolacağını ve bunun ikinin biri değiştirilip durulmayacağını vurgulayarak ´ancak ülkemizde eğitim adeta iktidarca yazboz tahtası haline getirilmiştir.´ Dedi.

Halil Ercan şu görüşleri ileri sürdü:

EĞİTİMDE 4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİNE HAYIR

Eğitim en temel bir insan hakkıdır. Ülkelerin gelişmesi, çağdaşlaşması, refaha ulaşmasının temelinde eğitim vardır. Dolayısıyla çağdaş ülkelerde eğitime büyük önem verilir, ülkelerin ulusal bir eğitim programı olur ve bu eğitim sistemi iktidardan iktidara değişmez. Ancak ülkemizde eğitim adeta iktidarlarca yaz-boz tahtası haline getirilmiştir.

Bugün AKP iktidarı ile birlikte adım adım temel bir insan hakkı olan eğitim özelleştirilmeye ve gericileştirilmeye başlamıştır. Okullarımıza ayrılan kaynaklar her geçen yıl azaltılarak kuşa çevrilirken, özel okul ve özel üniversitelere oluk oluk para aktarılmaktadır. 

Eğitimin sorunlarını çözmesi gereken siyasal iktidar cumhuriyeti ve demokrasiyi çözmeye, 90 yıllık cumhuriyet değerleriyle hesaplaşmaya çalışmaktadır. Bunun son örneği 4+4+4 diye anılan eğitim sistemidir. Siyasal iktidar kamuoyunda hiç tartışılmadan, ilgili kurum ve kuruluşlardan hiçbir görüş almadan ülkemizin geleceğini kökten değiştirerek dipsiz ve karanlık bir kuyuya götürecek yeni eğitim sistemini yangından mal kaçırırcasına yasalaştırmaya çalışmaktadır.

Bu 4+4+4 eğitim sistemi ile:

Halihazırda 5 yıl olan ilköğretim 1. kademe 4 yıla indirilerek, öğrencilerimizin 10-11 yaşlarında yönlendirilmesi amaçlanmaktadır. Gelişmiş hiçbir ülkede bu yaşta mesleki yönlendirme yapılmamaktadır. ABD´den Finlandiya´ya kadar birçok ülkede mesleki yönlendirme 16 yaşından itibaren başlamaktadır. Hatta bu ülkeler mesleki yönlendirmeyi, yüksek öğrenime doğru kaydırmaya çalışırken, 4+4+4 modeli ile tam tersi yapılarak bu yaş düşürülmektedir.

Temel eğitim 4+4 olarak bölünerek kesintili hale getirilmektedir. İkinci 4´te çok farklı programlarda okullar açılacak ve bu okullara öğrenci alımları sınavla yapılacaktır. Böylece çocuklarımız 4.sınıfta sınavlara girecek, bu sınavlara hazırlanmak için de 7-8 yaşlarında dershanelere gitmek zorunda kalacaklardır. Seçmeli dersler artırılarak sertifikalı ders alma başlayacaktır. Çocuklarımız tıpkı ehliyet almak için sürücü kurslarına para ödeyen vatandaşlarımız gibi özel eğitim kurumlarına para ödeyerek sertifika almak zorunda kalacaktır. Böylece anne- babaların çocukları için eğitime harcadıkları para daha da artacaktır.

Kesintili eğitim ile çocuk işçiliği ve çocuk istismarı yaygınlaşacaktır.8 yıllık kesintisiz eğitim ile % 98´lere ulaşan kızlarımızın okullaşma oranı düşecek, çocuk gelinler görmeye başlayacağız.

Yüz binlerce gencimiz üniversiteye girebilmek için dershanelere para akıtırken, liseyi yurt dışında bitirenlerin üniversiteye girişleri bakanlar kuruluna dolayısıyla başbakanın iki dudağı arasına bırakılacaktır.

4+4+4 Eğitim sistemi ile cumhuriyetimizin temel taşlarından biri olan öğretim birliği parçalanmaya çalışılmaktadır.

 Eğitim gibi 70 milyon vatandaşımızı doğrudan ilgilendiren bu yasa teklifi ile:

— Çocuklarımızın geleceği karartılacak.

— Seviye belirleme sınavları 4. Sınıfta başlayacak.

— Çocuklarımız 7–8 yaşlarında dershanelere gitmeye başlayacak.

— Velilerin eğitime harcadığı para daha da artacak.

— Çocuk işçiliği, çocuk istismarı yaygınlaşacak.

— Çocuk gelin sayısı hızla artacak.

—Ülkemizde liseyi bitirenler sınavla üniversiteye girerken, liseyi para vererek yurt dışında bitirenler ise sınavsız girecek.

—İki başlı eğitim sistemi ile ülkemizin geleceği karartılacak.

—Seçmeli dersler arttırılarak dışarıdan para ile okul bitirmenin yolu açılacaktır.

Değerli Burdur Halkı,

Çocuklarımızın geleceği karartılmasın,

Çocuklarımız küçük yaşta çıraklaştırılarak istismar edilmesin,

Oyun oynaması gereken kız çocuklarımız erken yaşlarda evlendirilmesin,

Eğitimin her kademesi paralı hale getirilmesin,

Küçücük çocuklarımız dershane kapılarında süründürülmesin,

´Çocuğumun, torunumun, ülkemin geleceği karartılmasın´ diyorsan

4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİNE HAYIR

Teklifin TBMM ne geldiği gün eğitim iş kolundaki sendikalar iş bırakarak, bu tasarıyı yasalaştırmaması için hükümeti bir kez daha uyaracaklardır.

Burdur Sivil Toplum Platformu olarak Burdur halkını; aydın sorumluluğunun gereğini yapan sendika ve eğitimcilerimize destek olmaya, 4+4+4 sistemine karşı verdiğimiz mücadelede yanımızda olmaya çağırıyoruz.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..