Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '18

 
Kategori
Kitap
 

Eğitimci Yazar Birsel Oğuz'dan Bir Kitap Daha: Yunusça Sevgiler Çınar'a

Eğitimci Yazar  Birsel  Oğuz'dan  Bir Kitap Daha: Yunusça Sevgiler  Çınar'a
 

Kişi odur ki,
her yere koymaya bir eser,
Eseri olmayanın yerinde yeller eser.

Hadimi   (13.Yy)

Yunusça Sevgiler Çınar’a “ kitabının yazarı Aydın( lı)  değerli öğretmenlerimizden Birsel Oğuz’un 6. kitabının adını taşıyor. Değerli eğitimci yazar Birsel Oğuz Eski Aydın Milletvekillerimizden M. Kemal Yılmaz’ın da yeğenidir. Sayın M. Kemal Yılmaz bir sözünde şöyle diyordu: ”Öğretmenliğin emeklisi olmaz”. Bir başka sözünden  de: "Yazmak yaşamaktır, söz uçar, yazı kalır” diye noktalıyordu. Öğretmen Birsel Oğuz da durmadan, yorulmadan yazıyor ve üretiyor. Yazdıklarını da bir kitapta toplayıp, dost ve arkadaşlarına da armağan ediyor.  Kitaplarını okullarımıza, halk kütüphanelerine ve mahalle muhtarlıklarına ücretsiz olarak dağıtıyor ve bundan da zevk ve onur alıyor.

Adı geçen kitapta tarihimizi, kültürümüzü, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü, onun kurduğu ve Türk Gençliğine emanet ettiği Türkiye Cumhuriyeti, Çanakkale’yi ve onun tarihi gelişimi  hakkında akıcı ve yalın, duru bir Türkçe ile duygu ve düşüncelerini bizlerle paylaşmak istemektedir. Bu kitabını çok sevdiği torunu ÇINAR’a armağan edilmiştir. Bu yazıyı yazdığım günlerde minik Çınar’ın iki yaşında olduğunu öğrendim. Ona sağlıklı günlen ve uzun ömürler diliyorum. Eserin ilk sayfalarında: “Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir, Ne mutlu Türküm diyene !” Atatürk’ün bu veciz sözü ile başlamışlardır. Daha sonra dayısı M. Kemal Yılmaz’ın tüm kitapların ilk sayfalarında yazdığı bir sözü vardı: Bunu da bir vefa borcu bağlamında unutmamışlardır. Aynen yazıyorum:

“ Kimi
Çoktan yitmiş,
Kimi eğik, kimi yan yatmış,
Kiminin kırık taşı
Kitaplar ise dimdik, hep ayakta
Kitaplar en dayanıklı mezar taşı."

 M. Kemal Yılmaz

Bu güzel ve manidar sözleri bizlere söyleyen ve kitapların değerini anlatan M. Kemal Yılmaz’ı da rahmetle ve saygıyla anmadan geçmek istemiyorum. Sayın Yılmaz her yönüyle örnek alınabilecek bir insandı, Türkçesi adam gibi adamdı.

B. Oğuz bir yerde değerli eğitimci şair-yazar ve hatta bir parlamenter olan M. Kemal Yılmaz’ı örnek almıştır. O M. Kemal Yılmaz’ın öz yeğenidir. Ben bir yakın dostu ve hatta bir ağabey olarak sevip  saydığım M. Kemal Yılmaz’ın bir sözünde, Birsel Oğuz Hanım için şöyle diyordu: Ben ondan çok ümitliyim,  çünkü Birsel çok okuyor, araştırıp, yazdıklarını Aydın yerel gazetelerinde yayınlıyor, daha sonra bunları kitaplarda topluyor. Onunla da gurur duyuyorum. Ölürsem arkamda gözüm açık kalmaz. İlerde adını unutturmayacak eserler vereceğine inanıyorum ve de ona güveniyorum“ diyordu.

Birsel Oğuz  geçenlerde beni telefonla aradılar. “Yeni bir kitap çalışmam var; yazdıklarımı yine bir kitapta topladım. Yazdıklarımın bir kısmını size göndereceğim Bir gözden geçirmenizi ve bir önsöz yazarsanız sevinirim. Çünkü siz rahmetli dayım M. Kemal Yılmaz’ın en yakın dostlarından birisiniz, bunun için bir şeyler yazarsanız kıvanç duyacağım” diyordu.

E. öğretmen yazar Birsel Oğuz’un daha önce yayınlamış olduğu 5 kitabı daha vardır. Büyük Taşlar (2004),Yaşam Sizi Beklemez (2006 ), Güneşi Görebilmek ( 2008 ), Yağmur O ( 2011 ), Bir Birikimden Esintiler ( 2015 ) ve şimdi de “ Yunusça Sevgiler Çınar’a” adlı eseriyle okuyucularına bir kez daha merhaba diyor. Ben de  onun bir okuyucusu olarak hoş geldiniz diyorum. Okuyucularının bol olmasını  diliyorum.

Yunusça Sevgiler Çınar’a yaklaşık 350 sayfa olup 5 bölümden ibarettir. Şimdi bu 5 bölümde yer alan konulardan bazılarını özet halinde kitap başlıklarından bilgiler vermek istiyorum: Anafartalar Kumandanı M. Kemal, Çanakkale’deki Mezarlar, Veliahtla   Almanya Yolculuğu, M. Kemal Atatürk’ün Önerisi:  Ülkeyi Birlikte Kurtaralım, Geldikleri Gibi Giderler, Aydınlanmanın Tarihimizdeki Kökeni, Yeni Bir Avrasya Uygarlığına Doğru, Arapların Kurtuluşu ve Atatürk, Yayanmış  Bir Öykü: Anzaklı  Ömer, Çanakkale Şehitleri, Aydınlı Şehitlerden Bazıları, Cumhuriyet Türk Müzesi, Özgürlük ve Bağımsızlık Benim Karakterimdir, Eğitim, Hindistan’dan Mars’a Yörüngenin Yeni Ortağı, Hindistan Uygarlığının Gelişimi, Hindistan Bağımsızlığına Nasıl Kavuştu, Pakistan Devletinin Ortaya Çıkışı, Hindistan’da Sosyal ve Ekonomik Yaşam, Hindistan’da İlköğretim. Hindistan’da Ana Dilde Eğitim, Fin Okullarından Ders Almak, Finlandiya’nın Bilim Dünyasına Katkısı: Neva Çiftçioğlu ve Atatürk’ün Askeri Dehası, Öğretmene Yatırım, En iyi Yatırım İnsana Yapılan Yatırımdır, Öğrencilerimizin Başarı durumu, Türk Milli Eğitimin Hedefi, Eğitimin Amacı Mutluluk,  Kişi Sevdiği Şeyi Öğrenmek İster, Türk Milli Eğitimin Hedefi, Değerli Öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü Kutlu Olsun, İlginç Deyimler, İlginç  Hikâyeler, Anne ve Babalara Öğretmen Öğüdü, Mehmetçik Gece Nöbetinde, Sevgi Üzerine Öyküler, Bugün Bayram Erken Kalkın Çocuklar, Can Yüceden. Orhan Veli’den, M. Kemal Yılmaz’dan şiirler, On Bir Ayın Sultanı Ramazan, Gül Bahçesi Isparta, Bir Boğaz Gezintisi, Yalılar Şehri İstanbul, İstanbul’u Dinliyorum, Konstantin’iyle’ den Dersaadet’te,  Ramazan Hatıraları,  İstanbul’da Ramazan,

 Bir Cumhuriyet Öğretmeni Sıdıka Avar (Efsane Öğretmen) Sıdıka Avar’ın Dağ Çiçekleri, Zeytin Yağı Kültürü, Köroğlu Destanı ve Unesco, Kuru Üzüm ve Şifa Kaynağı, Yunusça Sevgiler Çınar’a ve Yunus Emre,  Yunus Emre’den Şiirler, Yunus Emre’den Güzel Sözler, Koca Ahmet Yesevi, Ali Şir Nevai’nin Bugüne Bakışı,  M. Kemal Yılmaz’ın 84 Yaş Şiiri ve Onun hayat Öyküsü, Bumin Kağan Oğuz’dan Bir Yazı, Bir Müzik Adamı Kadri Şençalar, Bir Yabancının Atatürk Dostu: Sir Percy Loraine, Şehbender  zade Filibeli Ahmet Hilmi’den Gençlere Hitaben, Ahmet Adnan Saygun ve “ Söke’de İz Bırakanlar “ kitabı (burada beni de unutmadıkları için ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum). Kitabın son beşinci bölümünde daha önce Eğitimci Yazar öğretmen Birsel Oğuz için yazılanlara da yer vermişlerdir. Kitabın en zengin bölümü birinci bölümdür. Kitapta yer alan denemeleri ve makaleleri büyük bir özveriyle ve uzun uğraşmaları ve araştırmaları sonucunda bir araya getirdiğini görmek olasıdır.  Bunu da gelecek kuşaklar için yararlı bir kaynak olduğuna inanıyorum. Ellerine, yüreğine sağlık ve ömrüne bereket diyorum. Gerçekten kalıcı bir eser hazırlamışlardır.

E. Öğretmen Birsel Oğuz, geniş kültür bir insandır. Çalışkan, üretmen bir kişiliğe sahiptir. Yurdunu, bayrağını seven, Atatürk’e ve cumhuriyetimize bağlı gerçek bir öğretmendir. Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere milli değerlerimize de içtenlikle bağlıdır. “İstanbul’da Bayram ve Ramazan  “  başlıklı yazılarını okurken onun geleneklerimize ve içinde yaşadığı topumun inançlarına nedenli saygılı olduğunu görüyoruz. İnsanlara tepeden bakmıyor,   yazılarında birleştirici ve yapıcıdır. Yazılarında tertemiz bir Türkçesi vardır. Dili dudu, yalın ve akıcıdır.

Sözün özü,  Emekli öğretmen yazar Birsel Oğuz   Türk kültürüne, Türk edebiyatına   kalıcı ve nitelikli eserler kazandırıyor. Eserleri ele aldığı konular gelecek kuşaklar için birer kaynak olacağına  inanıyorum.  Bir gün Aydınlı Yazarlar başlığı altında bir kitap, bir antoloji, bir güldeste veya bir ansiklopedi hazırlandığı zaman Eğitimci yazar öğretmen  Birsel Oğuz’un da  bu  eserler  arasında yer alacağına  güvenim tamdır. Bu verimli çalışmalarından dolayı kutluyor, başarılarının devamını  ve de daha nice kitaplara   imza atmasını diliyorum. 



Abdülkadir Güler  

16 .10. 201-  SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..