Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '13

 
Kategori
Kitap
 

Eğitimci Yazar Şükrü Kacar 66. Yılında

Eğitimci Yazar Şükrü Kacar 66. Yılında
 

Eğitimci yazar Şükrü KACAR ...


66.yıl bir insan ömrü demektir. Eğitimci yazar ve şair Şükrü Kacar Hocamız yarım asırdan fazla sanatla, edebiyatla uğraşıyor, büyük bir fedâkarlık ne güzel bir çabadır bu. Şükrü Kacar bir eğitimcidir, bir yazadır ve aynı zamanda şairdir. Durmadan yazıyor, durmadan uğraşıyor, bir şeyler üretmeye çaba gösteriyor. Ben sevgili Şükrü Kacar hocamı Elazığ’da tanıma fırsatını bulmuştum. Yanılmıyorsam 23 Eylül 2004 yılda Uluslar arası 12. Hazar Şiir Akşamları münasebetiyle ben de bu etkinliye davetliydim. İşte aradan epey zaman geçti, dostluğumuz hâlâ devam ediyor. O günlerde bana gösterdiği konukseverliği ve sıcaklığını hiç bir zaman unutamıyorum. Zaten Elazığ’ın tüm insanları candan ve konuksever insanlardır. Elazığ Türk kültürünün ve Türk şiirinin başkentidir diyenler vardır…

Geçenlerde bana postadan gelenler arasında sevgili Şükrü Kacar Hocamızın “Yazı Hayatının 66. Yılında Şükrü Kacar”  adını taşıyan kalınca bir kitap çıktı. Sayın Kacar, bu kitabını arkadaşlarına, dostlarına imzalı olarak armağan ederken sağ olsunlar beni de unutmamışlardır. Öncelikle Sayın Kacar’a burada teşekkürlerimi sunuyorum.

Bu değerli kitap Dr. Naci Onur ve Filiz Turan tarafından hazırlamış olup, Kitap Elazığ / Kovancılar İlçesi Kaymakamlığı‘nın Bir kültür hizmeti olarak ortaya çıkmıştır Unutmadan sanatımıza ve kültürümüze değer veren Kovancılar kaymakamlığına teşekkür etmek istiyorum. Bir sanatçının yanında göründükleri gibi.  Eserin basım tarihi 2012’dir. Kitap 342 sayfa olup tertemiz bir baskıyla Ankara’da Koza Yayınları arasında günışığa çıkmıştır.

Kitapta Dr. M. Naci Onur ve Filiz Turan’ın giriş bölümünde az ve öz yazılmış birer ÖNSÖZ niteliğinde yazıları yer alıyor.

“Çok yönlü bir yazar olarak “ Şükrü Kacar Hocamızla ilgili yazıda  Dr.  M. Naci Onur  şunları yazıyor: “  Elazığ öteden biri doğun kültür merkezi olarak bilinir. Yukarı şehir olarak da tanınan Harput, tarih boyunca birçok yazar, şair ve devlet adamı yetiştirmiştir. Az değil uzun soluklu, yaklaşık 66 yılı aşan bir yazı hayatından söz edeceğiz. Süre olarak, sanıyoruz Şükrü Hocamız, şimdiye kadar kimselerin kıramadığı bir rekoru kırmıştır. Bugün hala Nurhak gazetesinde başyazılarını sürdürmekte olan ve çoklukla kendini “ eğitimci yazar “ olarak tanıtmaya çalışan Şükrü Kacar 84 yaşındadır. Hasta da olsa, bir yerlere geziye de gitse ne eder eder, günlük yazılarını yazı yazdığı gazeteye ulaşmak ister.  Onun 1965 “ İsrail Mektupları”, 1978 “Kıbrıs Mektupları”, 1986 “ Amerika Mektupları” ayrı bir önem taşır. 1982 yılında Ocak ayında Tunceli Valisi Kenan Güven Paşa tarafından Tunceli’ne davet edildiğinde “ Şu Tunceli Dedikleri” başlığı altında bir hafta süreyle Elazığ Gazetesinde yazdığı yazılar da ayrı bir önem taşır. Aynı zamanda Elazığ bırakıp gitmeyen ve bugüne kadar Elazığ’a hizmet eden tek siyasi adamdır Şükrü Kacar. Fırat Üniversitesi’nin kuruluşunda büyük hizmeti geçen bu değerli insanı unutmak, kendi köşesinde kaybolup gitmesini istemek hiç de aklımızdan geçmezdi. Bu neden daha emekli olmadan 1990 yılında Şükrü Kacar Hocamızı konu alan bir “ Bir Bitirme Ödevi- Bitirme Tezi “ görevini öğrencimiz Filiz Turan’a vererek her yönüyle inceleyip kaleme almasını istemiştim. Hayatı, edebi ve siyasi kişiliğini hedef alan tez hazırlanmıştı.”…

Kitabın diğer bölümlerinde gazetelerde yazı yazan eğitimci, yazar, bürokratlar ve Şükrü KACAR’IN yakın arkadaşları tarafından yazılan yazı ve şiirlerine ayrı bir yer vermişlerdir.  Bu bölüm de kitapta bir hayli hacimli bir almıştır.

Şimdi hiçbir kimseyi kırmadan ve üzmeden“Hakkında Ne dediler, Ne Yazdılar “ bölümünde yazı yazanları ismin sunmak istiyorum:  Elazığ Belediye başkanı M. Süleyman SELMANOĞLU, Prof. Dr. Mehmet Hamdi MUZ, Suat ÖZTÜRK, Nevzat ÜLGER, Gazi ÖZCAN, Saim ÖZTÜRK, Şerif KAYA, Nihat BÜYÜKBAŞ, Dr. Naci ONUR, R. Mithat YILMAZ, Hadi ÖNAL, Lütfü PARLAK, Lokman TASALI, Murat BİLGİN, Yrd. Doç. Dr. Mustafa YAĞBASAN, Ziya ÇARSANCAKLI, H.Vehbi COŞKUN, Günerkan AYDOĞMUŞ, M. Faik GÜNGÖR, Ahmet OTMAN, S. Tuğcan TAYHANİ. Rıdvan KAYA, F.Ahmet DENİZ, Mustafa BALABAN, Naci SÖNMEZ,  Mustafa ÖZ,  Zekeriya BİCAN, Saniye BULUT, Hadi ÖNAL, Berika KÜÇÜK, Bilal CİVELEK, Yrd Doç. Dr. Ahmet Tevfik OZAN, Baycan KACARÖZ, Ali CANPOLAT, Ali KEHRİBAR, Av. Doğan ÖZDAL, Hüsamettin SEPTİOĞLU, Nusret ÖZGEN, Hüseyin GÖÇERİ, M. Dursun AKSOY, Bünyamin EROĞLU  ve   Muammer AKSOY gibi yazar ve bürokratlar,  eğitimci  yazarlar ve  düşünürler  Şükrü KACAR Hocamızın sanatı, şiirleri, edebi kişiliği, öğretmenliği, toplum ve insan sevgisini, sosyal ve toplumsal  yapısı  Bu alandaki düşünceleri konusunda  değerli yazılar  kaleme almışlardır…

Şükrü KACAR kimdir, biraz onun hakkında bilgi vermek istiyorum: Şükrü KACAR,1927 yılında Elazığ iline bağlı Kovancılar ilçesinin Kacar Köyünde doğdu. Soyadını bu köyden almışlardır. 1944 yılında öğretmen oldu. Bir çok il ve ilçelerde öğretmenlik ve idarecilik yaptı. Daha Sonra Gazi Eğitim Enstitüsü Pedagoji Bölümü’nü okumak suretiyle Ankara’ya gitti. 1957 yılında Gazi Eğitim’den mezun oldu ve ilköğretim Müfettişi olarak Mardin’e atandı. Daha sonra kendi ili olan Elazığ’a tayını yapıldı. Elazığ’da Halk Eğitim Başkanlığı yaptı. 1968 yılında siyasete atıldı ve yapılan yerel seçimlerde bağımsız olarak katıldığı seçimlerde Elazığ Belediye başkanı oldu. Belediye başkanlığından sonra çocuklarını okutmak için İstanbul’a gitti. Burada Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nda İstanbul Bölge Müdürlüğü’ne getirildi. 1981 yılında kendi isteğiyle emekliye ayrıldı. O tarihten bu yana Elazığ’a dönen Şükrü Kacar sanat, edebiyat, eğitim yazılarıyla yaşamını sürdürüyor.  Halen Elazığ’da yayımlanan NURHAK gazetesinde yazmaya devam ediyor…

Şükrü KACAR’IN yayımlanmış eserlerinden bazıları:Köyü Tanıma Semineri Notları, Öğretmenin Meslek Savaşı, Bu toprağın Ozanları ( 3 cilt ), Damdaki Saksağan,( Hatıra), Yaşayan Atatürk, Alamadılar Benden Beni,( Şiir ), Bulutlara Kaptırdım Umutlarımı ( şiir )  ve ayrıca yazı hayatının 60. Yılında 288 sayfalık bir kitap “Şükrü Kacar Armağanı”  yine Elazığ’da Manas Yayınları arasında çıkmıştır. ( 2005 )

Sayın Şükrü Kacar Hocamız birçok ödüller de almıştır. Bunlardan birkaçını vermek istiyorum:  Elazığ Gazetesinde yazdığı “ Dil Birliği “başlıklı yazısı dolayısıyla Başbakanlık Basın- Yayın Ve Enformasyon Genel Müdürlüğü’nden Anadolu Basını Özendirme Yarışmasında aldığı ödül ( 1973 ), İzmir Fuarı Kültür Park’ta 1974 yılında düzenlenen bir törende ödülünü İzmir Belediye Başkanı tarafından almıştır. Yine 1981, 1982, 1983 yıllarında Erzurum, Tokat ve Ankara’da düzenlenen ödül törenlerinde ödül almıştır. 1993 yılında Turan Gazetesinde yayımlanan “ Ben Türkiye, Ben Anadolu” başlıklı yazısı dolayısıyla Başbakanlık Basın, Yayın Genel Müdürlüğü’nden ödül almıştır ve bunların en önemlisi ise T.C. Devlet Bakanlığı Aileden sorumlu Devlet Bakanı Işılay SAYGIN’DAN ( Örnek Aile BERATI ÖDÜLÜ almıştır.(   25.  05,1998 )

66.Sanat - kültür yılında Şükrü Kacar’ın zamanı hiç boş geçmemiştir. Genç öğretmenlere hep örnek bir eğitimci yazılarıyla içinde yaşadığı topluma rehber olmuştur. Kültürümüzün ve şiirimizin başkenti olan Elazığ’ın adına onurla yurtdışına kadar taşımıştır. Aydın, katıksız demokrat bir öğretmendir. Memleketini, yurdunu ve milletini candan seven bir kişiliğe sahiptir. Aynı zamanda bir cumhuriyet çocuğu ve bir Atatürk hayranıdır. Samimi bir Atatürkçüdür.   

Değerli eğitimci yazar, şair olan sevgili Şükrü KACAR Hocamız için ne yazılsa ve ne söylense yeridir. Bu değerli eseri hazırlayan Sayın Dr. M. Naci Onur Bey’e, Filiz Turan Hanımefendiye ve bu değerli eserin basımını katkılarıyla sağlayan Kovancılar Kaymakamlığı'na da özellikle teşekkürlerimi sunmak istiyorum. Türk kültürüne uzun yıllar emek ve hizmet veren insanlar unutulmamalıdır. Tabi O’nu anlatanlara da selam olsun diyorum. Değerli hocamıza Sevgili Şükrü KACAR’A sağlıklı ömürler ve daha nice başarı dolu yıllar diliyor, selam ve saygılar sunuyorum…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..