Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '07

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimciler

Öğretmenler ana kucağından çıktığımız ilk anlardan itibaren bütün hayatımıza etki eden önemli kişilerdir. Bu sebeple bence her öğretmen belli aralıklarla entellektüel bilgi sınavı kültürel bilgi sınavı ve psikolojik testlerden geçmek zorundadır. Staj dönemleri en az dört yıl olmakla beraber uzman kişiler tarafından tıpkı öğrenci gibi belli konularda eğitim almalılar. En önemlisi psikolojiyi çok iyi bilmeleri gerekir, beş altı yıl üniversite okuduktan sonra ücra köşelere tayin edip her senede bir gün müfettişlerce kontrol etmek yerine öğretim hayatları boyunca hep yeni bilgilerle donatılmaları gerekir.

Galiba çok fazla şey istiyorum ama yeni nesilin bu öğretim sürecinden en iyi yararlanmaları gerektiğini düşünüyorum. Ama biliyorum ki bu imkansız. Ortaöğretimde ki bir matematik öğretmeni türkçe ingilizce bilmiyor. Bu başta ne varki canım dedirtse bile ciddi bir konu bence.

Aslında en önemlisi öğrenciler gerek teknolojinin getirdiği iyi ama kötü icatlarla gerekse eğitimcilerin tavrıyla yalnızlık çekiyor bununla birlikte kötü alışkanlıklara yöneliyor, bence bu esrarların sigaraların ilk okul seviyesine düşmesinin en büyük etmenide bu çoğu öğrenci maddi manevi ve ailevi durumlar yüzünden yalnız hissediyor kendini böyle şeylere yöneliyor. Bunu engellemenin başlıca yolu iyi eğitilmiş ve eğitilmeye devam eden eğitimcilerin samimi tutumu olmalı. Tecavüzler artmış genç kızlarımıza taciz çoğalmış bunlarında başında kızlarımızın kendini gösterme telaşesi geliyor orta okulda boyanmış saçlar alınmış incecik kaşlar mini mini etekler küçük kadınsı hava vererek bu tür kötü olaylara meğil vermekte. Yine bunun altında yatan sebep aynı disiplinsiz vurdum duymaz eğitimciler.

Elbetteki herkes bir değil bütün eğitimciler aynı değil ama bir okulda mükemmel bir öğretmenin olmasıda pek geçerli olamasa gerek. Yinede tüm bu olanlara rağmen öğretmenlerimiz velinimetimiz iyi veya kötü ailelerin bir harf öğretirken tahammül edemediği bebelerimizi yetiştirme sabrında bulunuyorlar. Evde annesi babası zaptedemiyor ama okulda öğretmenleri az çok adam edebiliyor.

Hiç bir eğitimci alınmasın sözlerime ben içimden geleni hissettiğimi söyledim genelleme yapmak haddime de değil herkes aynı da demedim.

MENEKŞE

 
Toplam blog
: 5
: 608
Kayıt tarihi
: 23.12.06
 
 

İstanbul'da lise öğrencisiyim... Rock dinlemekten hoşlanıyorum, interneti seviyorum.....