Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '08

 
Kategori
Okullar
 

Eğitimcilere sesleniş

Eğitimcilere, yöneticilere, Milli Eğitim Bakanı, Başbakan hatta Cumhurbaşkanı'na sesleniş...

Bir ecnebinin ya da güzel yazı sahibi birinin bitişik el yazısını gördüğümde ona imrenerek bakarım:

— Ah! Ben de onun gibi yazabilsem, derim. Sonra da onun gibi yazmak için çaba sarf ederim.

Öğretmen okulundayken öğretmenlerimiz bize, “Yazısı güzel olan öğretmenin öğrencilerinin de yazısı güzel olur.” derlerdi. Çok çaba sarf ettim yazımı düzeltmek için. Özene bezene yazarsam çok güzel yazı çıkarırım. Ama işlek, güzel bir el yazısına tam ulaşamadım.

Duygularımızı yazıya dökerken kullandığımız harflerin güzelliği duyguya duygu katmaz mı? Bizleri daha iyi anlatmaz mı? Ya daktilo yazısının soğukluğu ve duygusuzluğu? Sevgilinin gönlünü fethetmenin en güzel yollarından biri düzgün bir kâğıda yazılmış okunaklı, güzel bitişik bir el yazısı değil midir?

Çocuk, kalemi eline aldığında oval ve yuvarlak çizgileri rahatlıkla çizer. Elin anatomisi buna çok uygundur. Yıllarca biz köşeli ve akışkan olmayan çizgileri zorla minicik ellerden yazmasını istedik. Tam eller akışkan olmayan harflere alışmaya başladığı sırada, hadi çocuklar yuvarlak ve akışkan özelliğe sahip bitişik el yazısı yazalım, dedik. Çocuklarımız bocaladılar doğal olarak. Sonuç mu? Ulus olarak eciş bücüş el yazısına sahip olduk. Ne yazan yazdığını okuyabildi ne de biz yazılanları okuyabildik.

Neyse ki sorun geç de olsa fark edildi ve düzeltmek bir önceki hükümetimize nasip oldu. Çocuklarımız bir şekilde bitişik el yazısıyla karşılaştılar. Son dört yıldır bu uygulama devem ediyor.

Uygulamanın ilk öğrencilerinden biri de benim kızım. Güzel yazı için elinden geleni yapıyor. Ancak beni üzen bir gelişme oldu. Kızım 4. sınıfa gidiyor. Dal derslerine giren öğretmenlerden biri çocuklardan temel dik harflerle yazı yazmalarını istemiş. Birden dünyam karardı. Şimdi çocuğum ne yapacak? Öğretmen istedi diye karakteri ve yazılışı öğretilmeyen temel harflerle yazmaya başladı. Sonuç malum. Kafası karışık. Öğretmenimiz bu isteği ile ne yaptığının farkında mı bilemiyorum. Bildiğim şey yazıların yine eciş bücüş hale döneceğidir.

Sayın öğrenci velileri, dal öğretmenlerinden böyle yanlış yapan varsa lütfen onları uyarınız. Sayın sınıf öğretmenleri, sizlerden 3 yıllık emeğinize sahip çıkmanızı istiyorum. Sayın dal öğretmeni arkadaşlarım, sizler yeni uygulamaya uymaya çalışın. Öğrencilerin size uymasını istemeyin. Siz yeniliklere açık olun. Sayın okul idarecileri lütfen bu konuda öğretmenlerinizi uyarınız. Sayın İlçe ve il Milli eğitim Müdürlerim sizler de bu sorumluluğu taşıyanlardansınız. Sayın Kaymakamım ve Sayın Valim bu konuda duyarlı olmanızı diliyorum. Sayın Milli Eğitim Bakanım, Başbakanım, hatta Cumhurbaşkanım sizlere sesleniyorum: Lütfen gerçekleştirdiğiniz bu doğru uygulamanın takipçisi olunuz.

Çocuklarımızın belki şu an yazıları çirkin olabilir. Zaman içinde düzelecektir. Onlara yardım etmek biz büyüklerin görevi değil mi? Lütfen onların kafalarını karıştırmayalım.

Güzel bir el yazısına sahip bir ulus olmanın gururunu yaşayalım, yazımızı güzelleştirelim. El yazısıyla derdimizi anlatmada sorunun "kavuk"ta değil bizde olduğunu unutmayalım.

Hakkı Uysal

 
Toplam blog
: 59
: 912
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

1955 Milas doğumluyum. Nüfüs kaydım orada ama "doğduğun yer değil, doyduğun yer" memleketin olurmuş ..