Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '07

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimcinin eğitimi

Eğitimcinin eğitimi
 

Eğitimcilerin eğitimi geçmişten beri hep tartışılır. Bir öğretmen adayı eğitim fakültesini bitirmekle eğitimci niteliklerine sahip oldu demek ne kadar doğrudur. Dört yıl boyunca akademik eğitim almak, işin teorik kısımını halletse bile, birde pratik kısmı vardır olayın.

Fakültelerin son yıllarında okullarda yapılan staj çalışmaları öğretmen adaylarını bir nebzede olsa okul ortamına sokmaktadır. Öğretmen adayları ve genç öğretmenler daha önceki yıllarda göreve başlayan meslektaşlarından birer hatta ikişer adım öndedirler bizce. İçinde yaşadığımız çağın birçok imkânlarından yararlanarak yetişiyorlar.

Eğitimcilerin eğitiminde asıl sorun bizce görevde daha eski olan öğretmenlerin yeniliklere ayak uyduramaması. Bu ayak uyduramamada ya, yeniliklerden korku yâda uyum sağlayamama sorunları ön plandadır. Hızla gelişen eğitim teknolojileri ve uygulamaları eski alışkanlıkları terk edip, yeni gelişmelere uyumu zorlaştırmaktadır. Bu ve buna benzer sorunların çözüm noktasında hizmet içi eğitimler ve yenilikleri takipte teşvik öğretmenleri olumlu etkileyeceği kuşkusuzdur.

Eğitimci arkadaşlar! Yeniliklerden korkmayalım, aksine yenilikleri mesleğimizi icra ederken faydalanabileceğimiz birer fırsat olarak görelim. Unutmayalım ki eğitim ömür boyu süren bir süreçtir.

 
Toplam blog
: 405
: 914
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

Okumayı ve kendimce yazmayı severim. Samimi eleştirilere açık biriyimdir. ..