Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '13

 
Kategori
Siyaset
 

Eğitimde AKP Engeli

Eğitimde AKP Engeli
 

Eitimde İRAN MODELİ : KARA ÇARŞAFLI ÖĞRETMENLER


Yeni eğitim ve öğretim sistemi başladı. Milyona varan öğrenci ilk ders zilinin çalması ile eğitime başladılar. Ancak, eğitim dönemi yeni olmasına rağmen, yenilik adına hiçbir şey yok..  Eğitim sistemi kendi içinde bir düzensizliği ve sistemsizliği barındırıyor..

Geçen yıl da yazdık, ondan önceki yılda yazdık, konuştuk, söyledik. Bugünkü hükümetin ‘eğitim sisteminde bir devrim’ diyerek getirdiği 4+4+4 sisteminin yanlış ve hatalı olduğunu başta bu işin uzmanları, eğitimciler, politikacılar ve bizler çok söyledik, karşı çıktık. Bu sistem içinde yer alan aslında göstermelik olan ve amacı başka olan ‘serbest kıyafet’ olayına da karşı çıkmıştık. Hala da aynı fikirdeyim.

Akp’nin Milli Eğitim anlayışına getirdiği 4+4+4 sisteminin amacının ne olduğunu herkes biliyordu. Nitekim kısa bir süre sonra, İmam Hatiplerin orta kısmını hayata geçirdi. Kısa sürede okul inşa edilemeyeceği için, birçok devlet Orta Okulu ‘İmam Hatip Ortaokulu ‘ olarak değiştirildi. Geçen yıl eğitim sistemi başladığında yüzlerce İmam hatip Orta Okulu hayata başlamıştı. Zaten amaçta buydu. Yani 4+4+4 sisteminde ilk 4 yılı bitiren çocuk Orta Okula gitmesi gerekirken, İmam Hatip okuluna gitmesi sağlanacaktı.. Geçen dönem kulağımıza bazı bilgiler gelmişti ama bu konu basında davulcu şeysi gibi kaldı. Üstüne pek gidilmedi. Ya da gittirilmedi. Geçtiğimiz yıl 4+4+4 sisteminin patlak vereceği böyle belli olmuştu.

Eğitimde 4+4+4'ün kokusu belliydi de fiyaskosu iyice ortaya çıktı.

Geçen yıl kulağımıza gelen sesler, bu sene ayyuka çıktı. Neydi o ses ? Şuydu…

Hükümetin geçmiş yıllarda yaptığı (bu bir anlamda iyi bir şeydi aslında ama kontrolü sağlayamadılar) merkezi sistemle kayıt, velileri bu yıl sıkıntıya soktu. Gazete haberlerinde okumuştum ancak insan gene de ‘acaba’ diyor. Fakat ne zaman ki, buna benzer bir durumu canlı olarak bir veliden diledim, işte o zaman kanaat getirdim. O da şu dostlar.. Çocuğunu, adresine yakın ilk okula kayıt yapamaya giden veliye, okulda kontenjanın dolduğu, kayıtların bittiği söyleniyor ve başka okullara gitmesi isteniyordu. Bu nasıl olabilirdi ki, o okullar da adresin farklı olmasından dolayı o çocuğu kayıt etmeleri mümkün gözükmeyecekti. Pek çok veli, sorununu ‘resmi rüşvet’ ile halletmeye çalışırken, pek çoğunun idarecilerle fiziki kavgalara bile giriştiğini duydum. Birinci sorun bu ?

Diğer sorun ise, benzer bir durumda Orta kısımlara kayıt esnasında yaşanmış. İdareciler, Veli’ye okulda yer kalmadığını, kayıtların bittiğini ve çocuğunu İmam Hatip Orta Okuluna kayıt etmesini söylemişler. Veli, çocuğunu böyle bir okula kayıt ettirmeyeceğini, kayıt etmek istemediğini söyleyince, “orası da devlet okulu, kanun var, kayıt ettirmezseniz, ceza alırsınız” dendiğini belirtiyor. Buna benzer olayların sıklıkla yaşandığını maalesef basından da takip ettim. Burada amaç nedir ? Burada amaç, bugünkü hükümetin yeni yetişen nesli din eksenli okullarda kendi istek ve arzularına göre eğitmek. Sonrasını tahmin edersiniz herhalde..

AKP hükümeti ülkeyi bir DİN EKSENLİ EĞİTİME doğru sürüklemek istiyor. Bu açıkça ortada. Bunun da ispatı İmam Hatip okullarının orta kısmının açılması ve halkı, çocuklarını buralara kayıt ettirmelerine yönelik zorlamaları, daha doğrusu kibarca baskı uygulamaları iyice su yüzüne çıktı.. Bu Cumhuriyet ilkelerine aykırı. Bu gençliğin Atatürkçü  ve laik bir birey olarak yetişmesine de aykırı. Zaten amaç da bu gibi görülüyor.

Bu durum yalnız okullarda ortaya çıkmadı. İnternete düşen bir ses kaydından da anlaşıldığı gibi bu durum camilerde bile insanlara dikte ediliyor. İmamlar, vaizler cemaate, çocuklarını İmam hatip okullarına göndermelerini salık veriyor. Bir anlamda siyasi propaganda yapıyor. Yaptırılıyor. Eğitim başlamadan önce kayıtlar esnasında devlet okullarında "kontenjanımız bitti" yada  " sizin çocuğunuz bu okulda gözükmüyor" yada “adresiniz bu okul için uygun değil" yada "şu kadar para vermeniz lazım" gibi bahaneleriyle çocuklar kayıt edilmedi ve İmam Hatiplere yönlendirildi.. İstekli olarak çocuğunu yazdıranlara bir diyeceğimiz yok, ancak zorlamayla bu iş ne hukuk, ne demokrasi kurallarına uygundur.. Cumhuriyet ilkelerini bu sınıfa koymuyorum bile..

AKP din eksenli bir eğitim sistemi istiyor diye yazınca yada konuşunca,  iftira diyen AK arkadaşlar oldu.. Alın size bir ispat daha...

Ayvalık’ta bir ilk öğretim okulunda kara çarşaflı bir öğretmen derslere girmeye başlamış. Verdiği ders te kıyafeti ile ne kadar muamma Türkçe eğitimi. Ama arkadaşın kıyafeti kara bir çarşaf. Sanki burası Afganistan, sanki İran. Bu kara çarşaflının kafasının da ne kadar kara olduğunu gösterir.  Hani nerede Cumhuriyet ilkeleri, Cumhuriyet devrimleri.  Atatürk ilkeleri. Nerede Laiklik ? Nerede demokrasi ? Bunlar dayatmadır. Eğer önlem alınmazsa, bu kararlardan vazgeçilmezse, önümüzdeki yıllar çok daha vahim olacak görüntü ve olaylara tanık olacağız gibi gözüküyor.. 

 

../..

 
Toplam blog
: 671
: 2572
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..