Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '16

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimde disiplin olmalı mıdır?

Eğitimde disiplin olmalı mıdır?
 

Disiplin insan hayatının her alanında olmalıdır, ancak eğitimde olmazsa olmazlar arasında olmalıdır. Eğitimin ayrılmaz bir parçası olarak görülmelidir. Disiplin başarının önemli bir öğesidir, öğrenmeyi kolaylaştırır. Ortak bir amaç için bir araya gelinen ve yaşanılan yerde kuralların olması orada yapılacak işlerin kolaylıkla yapılmasını sağlar. Eğitim ortamında bir düzen bir sistem oluşması için gereklidir.
 
Aslında sorun, disiplinden ne anladığımızla ilintilidir. Disiplin genellikle katı ve değişmez kuralları ifade eder anlayışı hakimdir insanlar üzerinde, bir başka sorunda disiplinin uygulama ve yaklaşım tarzıyla alakalıdır. Bu anlayış insanların disiplin uygulamalarına karşı direnç göstermesine neden olmaktadır. Eğitim ortamında uygulanan disiplin öğrencilere uygulanış mantığı açıklandığında ve her uygulayıcının aynı mantıkla hareket ettiğini gören öğrenci disiplin kurallarını uygulamaya direnç göstermeyecek, uygulanan disiplin kurallarının kendi yararına olduğunu gördükçe, kurallı yaşamanın zevkine varacak, disiplinin önemini daha iyi kavrayacaktır.
 
Disiplin eğitim ortamında uygulanma esnasında, uygulanan disiplin kuralları günün koşullarına uygunluğu, yani geçerliliği sürekli kontrol edilmeli, öğrenciye bu uygulamanın kendisinin eğitim ortamındaki öğrenmeye katkısı anlatılmalıdır. Bazı okul ve sınıf disiplin kuralları uygulama aşamasından önce öğrencilerle tartışılmalı gerekirse öğrencilerle birlikte karar alınmalıdır. Okullarda uygulanan disiplin kuralları aileler anlatılmalıdır, aile de disiplin kurallarına uyma sürecine dâhil edilmelidir, aksi halinde uygulanan disiplin kuraları kalıcılık yaratmaz, zorluklarla karşılaşılır. Disiplinin eğitimden ayrılmaz bir parça olmasının nedeni, öğrencinin eğitimden sonra yaşayacağı sosyal hayata uyumunu kolaylaştıracağı gibi, insan haklarına saygıyı da öğrenmesini sağlayacaktır. Okullarda disiplin denilince akıllara ceza gelmekte, bu anlayışta disiplin uygulamalarının mantığını zorlaştırmaktadır. Aslında disiplin cezaya neden olan unsurlara, tepkiye karşı nasıl önlemler almamız gerektiği anlayışı ve uygulanmasıdır.
 
Özetle; disiplin kurallı bir yaşamdır. Öğrenciler uygulanan disipline karşı çıkmazlar uygulama biçimine karşı çıkarlar. Nitelikli bir eğitimde disiplin kuralları konulmasında ve uygulanmasında öğrenci ve ailede dâhil edilmelidir, ortak anlayış birlikteliği uygulama kolaylığı sağladığı gibi sonuç almayı da kolaylaştırır, öğrenmeye olumlu yansımaları hissedilir.
Ayhan ŞİMŞEK/Eğitim yöneticisi
 
Toplam blog
: 33
: 490
Kayıt tarihi
: 09.05.16
 
 

Eğitim ensitüsünü bitirdim, Fen bilgisi öğretmenliği yaptım, Türkiyenin bir çok yerinde ve okulun..